خبرگزاری کار ایران

توضیحات میرتاج الدینی درباره جلسه غیرعلنی مجلس با میرکاظمی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۷۷۰

نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیرعلنی توضیحاتی را درباره سخنان او مطرح کرد.

به گزاترش خبرنگار ایلنا، محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس یازدهم در جمع خبرنگاران درباره حضور مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیرعلنی یکشنبه ۱۸ مهرماه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه آقای میرکاظمی ابتدا سیمای کلی اقتصادی و بودجه کشور را ترسیم کرده و وضعیت اقتصادی را که تحویل گرفتند و مشکلاتی که بوده را بیان کردند؛ از جمله درباره کسری بودجه ۱۴۰۰ و راه‌های جبران آن، وضعیت کالاهای اساسی و راهکارهای تامین آن، مشکلاتی که در ابتدای تحویل دولت در مورد کالاهای اساسی داشتندو همچنین وضعیت انرژی و مشکلات موجود در برق گاز و نفت را ذکر کردند. 

وی افزود: رئیس سازرمان ببرنامه و بودجه همچنین درباره برخی از قراردادهای انرژی از جمله با پاکستان و ترکمنستان توضیح دادند؛ وضعیت انرژی و مسائل مربوط به آن را تبیین کردند و درباره برق گفتند ما در حدود ۱۱ هزار مگاوات کمبود تولید برق داریم که با برنامه ریزی گسترده‌ای که داریم باید آن را حل کنیم. 

نماینده مردم تبریز با اشاره به سخنان میرکاظمی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین بدهی‌های دولت به بانک مرکزی و همین‌طور صندوق توسعه نکاتی را بیان کردند؛ دولت‌گذشته در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰ مجموع هزینه‌هایی که داشته بیش از ۵۰ درصد از محل تنخواه و اوراق مالی بوده است و تقریباً همه اوراق بودجه ۱۴۰۰ را هزینه کرده است. 

وی با بیان اینکه نکته اساسی که روی آن تاکید کردند این است که رشد اقتصادی در چند دهه گذشته روند نزولی بوده که حتماً باید تغییرات اساسی در آن صورت بگیرد، گفت: ما تورم فزآینده را در سال‌های گذشته شاهد بودیم که متاسفانه در تابستان سال جاری به ۴۷ درصد رسید. فاصله طبقاتی و بی‌عدالتی در جامعه با توجه به ضریب جینی بیشتر شده و از ۳۶ به ۴۰ درصد رسیده است که نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی کشور متوازن و عادلانه نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز