خبرگزاری کار ایران

میرزویان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان:

دوستی ایران و ارمنستان به قرن‌ها قبل باز می‌گردد/ به همتای خود گفتم مزدورانی از سایر کشورها در جریان جنگ قره باغ حضور داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۸۰۸

وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: دوستی ایران و ارمنستان به قرن‌ها قبل باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرارات میرزویان در جریان نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت:‌ در وهله اول از دعوت و استقبال جناب آقای امیرعبداللهیان سپاسگزاری می‌کنم.

وی ادامه داد: مذاکرات، گفت‌وگوها و بررسی‌هایی که با آقای امیر عبداللهیان داشتیم بسیار خوب بود،  تاکید کردیم سابقه دوستی ما به قرن‌ها پیش باز می‌گردد.  توافق کردیم این راهبرد ادامه داشته باشد و تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم. مسله قره‌باغ و تهاجم آذربایجان را مورد بررسی قرار دادیم و به آقای وزیر گفتم که مزدورانی از سراسر جهان در این مساله بودند.

وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: قرار شد اسرای جنگ آزاد شود اما این اتفاق نیفتاده است که این کار باید هرچه سریعتر انجام شود. اشاره شد نشستی با حضور روسیه و آذربایجان داشته باشیم و بازگشایی راه های مورد بررسی قرار گیرد ، ما آمادگی این داریم که راه‌ها باز شود.

وی افزود: تمام تهاجم و دست اندازی آذربایجان به ارمنستان تمام جدیت ما را برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه به خطر می اندازد.

وی اظهار داشت: از ایران برای اهمیت دادن به حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تشکر می‌کنم. در نیویورک گفتم می‌توانیم روند گفت وگوهای بین ارمنستان و آذربایجان را بازسازی کنیم در چارچوب گروه اروپایی و باز هم بر این مسله تاکید می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات امروز بررسی راه‍‌های ارتباطی و رفع محدودیت‌ها بود و آقای وزیر را از روند احداث راه‌ها آگاه ساختم و به آگاهی رساندم راه جایگزین ارتباطی آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز