خبرگزاری کار ایران

رئیسی در دیدار رئیس جمهور ترکمنستان:

روابط دوستانه و برادرانه ایران و ترکمنستان فراتر از روابط دو همسایه است/ تهران و عشق آباد ظرفیت های خوبی برای تقویت تعاملات و تعمیق روابط دوجانبه دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۱۲۵

رئیس جمهور روابط دوستانه و برادرانه ایران و ترکمنستان را فراتر از روابط دو همسایه خواند و گفت: تهران و عشق آباد ظرفیت‌های خوبی برای تقویت تعاملات و تعمیق روابط دوجانبه دارند.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه و در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار "قربانقلی بردی محمداف" رئیس جمهور ترکمنستان، افزود: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی می تواند محرک موثری برای گسترش مناسبات ایران و ترکمنستان باشد.

دکتر رئیسی اظهار داشت: تبادل انرژی و افزایش حجم مبادلات و ترانزیت کالا بین دو کشور از جمله زمینه های مستعد برای تقویت همکاری های ایران و ترکمنستان است.

در این دیدار دو رئیس جمهور درباره حل مساله گاز با یکدیگر توافق کردند.

رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط دوستانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بنا داریم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور  به شکل منظم دنبال شود.

قربانقلی بردی محمداف، خاطرنشان کرد: فعال تر کردن ظرفیت های ترانزیتی بین ایران و ترکمنستان نقش قابل توجهی در ارتقای سطح تعاملات اقتصادی و تجاری بین دو کشور خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز