خبرگزاری کار ایران

شهریاری در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

آغاز واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده/ آمار بالای مرگ و میر تا هفته بعد ادامه دارد/ سینوفارم، آستارازنکا و اسپوتنیک؛ بخشی از ۴۰ میلیون واکسن وارداتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۸۳

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار بالای مرگ و میرها تا هفته آینده ادامه خواهد داشت، از واکسیناسیون دانشجویان خبر داد و گفت: چهل میلیون دوز واکسنی که بناست وارد شود، سینوفارم، آستارازنکا و اسپوتنیک هستند.

حسینعلی شهریاری نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اظهار بی‌اطلاعی از رمدسیویرهای فاسد ترخیص شده از گمرک، درباره وضعیت واکسیناسیون کشور اظهار داشت: هم واکسن سینوفارم و هم برکت رسیده است و در چند روزی که اعلام شده کسی به خاطر نبودن دوز دوم واکسن معطل نشده و به خوبی تزریق انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین مسئولان قول داده‌اند ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد شود و از هفته آینده قرار شده که واکسیناسیون دانشجویان نیز آغاز شود؛ چراکه می‌خواهند دانشگاه‌ها را بازگشایی کنند. 

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت‌: تمام واکسن‌هایی که آمده و استفاده شده توسط سازمان غذا و دارو بررسی می‌شود و وقتی تاییدیه کامل را دریافت می‌کنند، وارد چرخه واکسیناسیون کشور می‌شود. 

وی ادامه داد: تا روز شنبه گفتند که روزانه یک میلیون و ۲۷۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق می‌شود که بناست به دو میلیون دوز واکسن در روز برسد؛ در اقصی نقاط کشور واکسیناسیون در حال انجام است اینکه بگوییم هیچ اتفاقی نمی‌افتد دور از ذهن است، اما تمام تلاش‌شان این است که واکسیناسیون را درست انجام داده و سرعت آن را افزایش دهند و مشکلات حل شود. 

شهریاری درباره آمار بالای مرگ میرهای روزانه در کشور با بیان اینکه متاسفانه ممکن است این آمار بالای مرگ و میر‌ها تا هفته دیگر ادامه داشته باشد و این‌ها افرادی هستند که در آی‌سی‌یو‌(ICU)ها بستری هستند، تصریح کرد: بالغ بر هفت هزار نفر در‌ سراسر کشور در آی‌سی‌یو بستری هستند که وضعیت خوبی ندارد و درصد زیادی از این افراد نیز جان خودشان را از دست می‌دهند؛ اما امیدوار هستیم که با کم شدن بیماران مثبت به تدریج و از دو تا سه هفته آینده مرگ و میرها نیز به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم آنقدر واکسن به مردم زده شود که مبتلایان کاهش چشم‌گیری داشته باشند اما تزریق واکسن نیز باعث نمی‌شود که پروتکل‌ها رعایت نشود، درباره نوع ۴۰ میلیون دوز واکسنی که بناست وارد شود، گفت: بیشتر این‌ها از نوع سینوفارم و آستارازنکا و بخشی نیز از نوع اسپوتنیک است.

انتهای پیام/
کیانوش درویشی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز