خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه بررسی کرد؛

طالبان به برقراری رابطه با همسایگان افغانستان نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۳۷۶

خبرگزاری فرانسه در تحلیلی به روابط دولت جدید افغانستان با همسایگانش پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، از آنجا که افغانستان محصور در خشکی است، دولت جدید تنها در صورتی می‌تواند این کشور را با سوخت، غذا و سایر واردات ضروری تامین کند که تجارت با پاکستان و ایران را داشته باشد.

 همسایگان آسیای میانه تحت حمایت روسیه از جمله تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان بازگشایی گذرگاه‌های مرزی را از زمان تسلط طالبان به بعد موکول کرده‌اند.

چین همچنین دارای مرز مشترک با افغانستان است، اما این دو کشور از طریق جاده به یکدیگر متصل نیستند.

حدود ۳.۵ میلیون افغان در جنگ اخیرا آواره شده‌اند به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، حدود ۸۰ درصد آنها زن و کودک هستند. انتظار می‌رود که تولید ناخالص داخلی واقعی افغانستان در سال مالی جاری ۹.۷ درصد کاهش یابد و در سال آینده نیز مجددا ۵.۲ درصد کاهش داشته باشد.

به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در مورد اقتصاد افغانستان بیشتر می‌شود.

ویلیام کوهن وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: "من فکر می‌کنم طالبان به کمک ما نیاز خواهند داشت. آنها از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارند و ممکن است مورد حمله شدید داعش قرار گیرند."

پاکستان که مدت‌ها متهم به حمایت از طالبان بود، بیشترین سود را از رژیم جدید افغانستان می‌برد. 

طالبان برای کاهش وابستگی خود به موسسات مالی تحت سلطه غرب، قصد خود را برای جلب رضایت همسایگان، به ویژه چین، پاکستان و ایران، اعلام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز