خبرگزاری کار ایران

علیزاده طباطبایی:

حل مشکلات زندان‌ها در گرو حفظ استقلال دستگاه قضایی در مقابل دستگاه‌های انتظامی و امنیتی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۵۹۷

یک وکیل پایه یک دادگستری با انتقاد از رویکرد برخی از ضابطان دستگاه قضایی در پرونده ها گفت: اگر رئیس قوه قضاییه به دنبال حل مشکلات زندان هاست، باید استقلال دستگاه قضایی در مقابل با دستگاه های انتظامی و امنیتی حفظ شود.

به گزارش ایلنا، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به مقوله نظارت بر زندان‌ها بیان کرد: دستگاه انتظامی و امنیتی ضابط دستگاه قضایی محسوب می شوند و در رفتارهای خود نباید به گونه ای عمل کنند که بیش از اختیارات آن ها است و رئیس قوه قضاییه باید این موضوع را دنبال کند.

وکیل پایه یک دادگستری با تاکید بر لزوم تصمیم گیری دستگاه های انتظامی و امنیتی تحت امر قاضی گفت: اگر این رویکرد دنبال نشود، سایر اقدامات راه به جایی نخواهد برد و لازم است در کنار بازدیدهای مختلف رئیس قوه قضاییه این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر رئیس قوه قضاییه به دنبال حل مشکلات زندان هاست، باید استقلال دستگاه قضایی در مقابل با دستگاه های انتظامی و امنیتی حفظ شود.

علیزاده طباطبایی با انتقاد از رویکرد برخی از ضابطان دستگاه قضایی در پرونده ها بیان کرد: دستگاه های انتظامی و امنیتی باید بدانند که ضابط دستگاه قضایی هستند و تمامی اقدامات آن ها باید با هماهنگی دستگاه قضایی باشد تا شاهد اتفاقاتی چون ماجرای اوین و کهریزک نباشیم.

وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: در کنار بازدیدهای میدانی رئیس دستگاه قضایی لازم است تا گزارشی از وضعیت زندان ها به طور مستمر به دست رئیس قوه قضاییه برسد؛ چرا که رئیس قوه قضاییه به تنهایی نمی تواند از همه زندان ها و با همه زندانیان بازدید داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز