خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

افراد معرفی شده به مجلس، نماد تغییر نیستند/ منتظریم قوای یکدست، رضایت آحاد مردم را فراهم کنند/ مدیریت کرونا، اولین آزمون دولت رئیسی است/ ترکیب دولت سیزدهم احتمالا مردانه‌ترین ترکیب دولت‌های پس از انقلاب باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۹۶۴

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران گفت: تاخیر در معرفی کابینه و ترکیب افراد، گویای این است که فشارهایی است که از جوانب مختلف وجود داشته و سهم‌خواهی‌ها در این چینش اثرگذار بوده است.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره معرفی کابینه سیزدهم از سوی ابراهیم رئیسی گفت: من بعد از انتخابات گفتم اطلاق کابینه فراجناحی و یا حتی کابینه وفاق ملی یک شوخی است. پیشنیه قدرت یکدست هم گویای این واقعیت است. به این معنی که قبل از اینکه تخصص و تجربه افراد به عنوان معیار و مبنای انتخاب قرارگیرد، نگاه می‌شود که آن فرد به چه جریان سیاسی تعلیق دارد و این سنگ بنایی بود که پس از پیروزی انقلاب گذاشته شد.

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران خاطرنشان کرد: چه بسا نیروهای متخصص اجرایی که تجربه و سابقه‌شان می‌توانست در اداره کشور به کار گرفته شود، به دلیل آنکه در رژیم گذشته مسئولیت داشتند کنار گذاشته شدند، در حالیکه آن افراد مسئولیت اجرایی داشتند، ایرانی بودند و بعضا هم هیچ تعهدی به رژیم گذشته نداشتند و در صورت به کارگیری می‌شد از تخصص و تجربه آنها برای اداره کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه این رویکرد به رقابت‌های انتخاباتی هم تعمیم داده شد و غالبا هر دولتی که روی کار آمد نیروهای دولت قبل را کنار گذاشت؛ اتفاقا نیروهایی که در بخش‌های اجرایی لزوما بدون وابستگی به جریان‌های سیاسی می‌توانستند در بهبود اقتصاد و تولید و صنعت و بهداشت و غیره با توانمندی‌های خود به موفقیت دولت‌ها هم کمک کنند، این هم یکی از اشکالات شیوه حکمروایی است که باعث حذف نخبگان و متخصصان در حوزه‌های مختلف از چرخه مدیریت کشور شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: چه بسا نیروهایی که اساسا به دلیل همین مشکلات یا از ایران مهاجرت می‌کنند و یا هیچ رغبتی برای پذیرش مسئولیت در سطوح عالی مدیریت ندارند. در هر حال افرادی که توسط آقای رئیسی برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شدند نه نماد کابینه وفاق ملی هستند و نه حاوی پیام تغییراتی که وعده آنها را در تبلیغات انتخاباتی به داده بود.

وی با بیان این‌که تاخیر در معرفی کابینه و ترکیب افراد گویای این است که فشارهایی است که از جوانب مختلف وجود داشته و سهم‌خواهی‌ها در این چینش اثرگذار بوده است، اظهار داشت: کشور از انواع مشکلات از وضعیت وخیم کرونا گرفته تا تحریم‌ها و وضعیت آب و اعتراضاتی که هر روز در گوشه‌ای از کشور صدای آن به گوش می‌رسد، رنج می‌برد و دولت جدید باید بتواند با وعده‌هایی که داده است از پس همه آنها بر آید. باید دید برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت و بلندمدت این ترکیب برای حل این مشکلات و شکاف‌ها چیست؟ فعلا برای قضاوت زود است. 

منصوری تاکید کرد: البته ترکیب افراد پیشنهادی بیشترین شباهت را به دولت‌های نهم و دهم دارد. اما هنوز برای قضاوت زود است.

وی درباره انتخاب احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور گفت: افرادی که در بخش‌های فرهنگی علمی، سیاسی و امنیتی معرفی شدند، از وزارت کشور گرفته تا ارشاد و علوم و‌ غیره این پیش‌بینی را در مورد دولت سیزدهم محتمل‌تر می‌کنند که رویکرد امنیتی بر رویکرد سیاسی غلبه دارد. 

قائم مقام حزب اتحاد ملت ادامه داد: اما در هر حال باز هم تاکید می‌کنم باید دید در عمل این کابینه قرار است چه نسبتی با شعارها و وعده‌های آقای رئیسی برقرار کند.

وی یادآور شد: آقای رئیسی پیروز یک میدان بی‌رقیب در انتخابات بودند و هم ‌پیش از انتخابات و هم پس از انتخابات موانع پیش رویشان برای عمل به وعده‌ها اساسا قابل مقایسه با دولت روحانی نیست، ما هم منتظریم تا پس از مدتی ببینیم قوا که حالا یکدست شدند، چگونه قرار است با عملکرد خود موجبات رضایت آحاد جامعه ایران را فراهم کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اولین آزمون این دولت مدیریت بحران کروناست که باعث شده روزانه  صدها نفر از هوطنانمان جان خود را از دست بدهند و نهاد سلامت کشور در معرض مخاطره قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از استقرار در مورد تک تک حوزه‌ها می‌توان قضاوت کرد، حجم انتقادها در مناظره‌ها به دولت قبل بیشترین عاملی است که انتظارات را از قوای یکدست دوچندان کرده است و باید بتوانند به این انتظارات پاسخ گویند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود ترکیب دولت سیزدهم مردانه‌ترین ترکیب دولت‌های پس از انقلاب باشد، عنوان کرد: با اینکه تابوی حضور زنان در حاکمیت یکدست شکسته شد و خانم دستجردی البته بعد از بکارگیری به ناموجه‌ترین شکل ممکن برکنار شد، اما ترکیب کاملا مردانه دولت رئیسی نشان داد این دولت هم هیچ باوری به حضور زنان در مقدرات اساسی مملکت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز