خبرگزاری کار ایران

پژمانفر در اخطار قانون اساسی:

حقوق متعارف و غیرمتعارف در قانون تعریف نشده است/ پرداخت‌های غیرقانونی به بیت‌المال برگردد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۶۸۶

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه اساساً موضوعی تحت عنوان حقوق‌های متعارف و غیرمتعارف نداریم، تصریح کرد: تمامی پرداختی‌ها باید بر اساس قانون باشد از این رو هر پرداختی غیرقانونی باید به بیت‌المال برگردد.

به گزارش ایلنا، نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد در مجلس پیش از ظهر امروز در جلسه علنی (۲۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل (۵۳) قانون اساسی گفت: روز گذشته موضوعی تحت عنوان حقوق‌های متعارف و غیرمتعارف بیان شد که در آن رابطه باید عرض کنم که اساساً چیزی با این عنوان نداریم چرا که حقوق یا قانونی بوده و یا پرداخت غیرقانونی است، در این صورت اگر حقوقی بر اساس قانون بوده نوش جان فردی که دریافت می‌کند اما اگر غیرقانونی بوده باید به بیت‌المال برگرداند.

وی افزود: طبق اصل (۵۳) قانون اساسی همه پرداخت‌ها باید طبق قانون، اعم از قوانینی در خصوص پرداخت‌های پرسنلی، نظام هماهنگی پرداخت و قانون پرداخت شرکت‌های دولتی باشد لذا تمامی پرداخت‌ها باید بر اساس نظام روشنی باشد که در قانون بیان کرده است؛ در حال حاضر در مسیری قرار داریم که انتها نداشته و نمی‌توان مورد پیگیری قرار داد از این رو اساساً واژه متعارف و غیرمتعارف وجود نداشته و حقوق‌ها یا مستندات قانونی دارند یا خیر.

پژمان‌فر در ادامه با استناد به اصل (۲۹) قانون اساسی تصریح کرد: وضعیت حوزه بهداشت و درمان در تمامی مناطق کشور نامناسب است اما این وضعیت در مشهد سخت‌تر بوده از این رو حجت‌الاسلام رئیسی نماینده ویژه‌ای به این منطقه فرستاده و برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی مشهد تذکر دادند از طرفی امروز نیز وزیر بهداشت به شهر مشهد رفته تا وضعیت را ارزیابی کند.

نماینده مشهد با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی شهر مشهد ادامه داد: مسافران و زائرانی که به مشهد سفر کرده‌اند در وضعیت نامناسبی قرار داشته و امکان خدمات‌دهی به آنها وجود ندارد از این رو لازم است برای ساماندهی وضعیت این منطقه برنامه‌ریزی صورت گیرد. همچنین لازم است از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. در این میان سپاه و ارتش برای کمک‌رسانی به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده‌اند که باید از آن بهره گرفت چرا که ساماندهی این وضعیت بدون استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز