خبرگزاری کار ایران

الجزیره بررسی کرد؛

کار سخت دولت جدید ایران برای حل مشکلات اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۳۶۶

الجزیره در تحلیلی به کار سخت دولت رئیسی برای حل مشکلات اقتصادی ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، ابراهیم رئیسی که پنجشنبه به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران سوگند یاد می‌کند، وارث یک اقتصاد آشفته است که سرنوشت آن با تحولات سیاسی آمیخته است.

دولت "انقلابی" که وی وعده داده بود تشکیل دهد، وظیفه‌ای سخت در پیش دارد تا اقتصادی را که  از تحریم‌های ایالات متحده، همه‌گیری کرونا و مشکلات ساختاری که از دهه‌ها سوء‌مدیریت رنج می‌برد‌، رهایی بخشد.

یکی از مشکلات اقتصادی اجتناب‌ناپذیر که زندگی روزمره را برای ایرانیان دشوارتر می‌کند تورم است که بسیاری از اقتصاددانان و تحلیلگران ایرانی انتظار دارند حداقل تا اواخر امسال بالای ۴۰ درصد باقی بماند. از سوی دیگر تحریم‌های آمریکا دسترسی این کشور به ذخایر ارزی خود در خارج از کشور را مسدود کرده است. تحریم‌های آمریکا همچنین عملاً ایران را از اقتصاد جهانی خارج کرده و درآمدهای نفتی را کاهش داده است.

از سال ۲۰۱۸ ، هنگامی که دولت ترامپ به طور یکجانبه توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران با قدرت های جهان را ترک کرد و کمپین فشار حداکثری را برای فشار بر اقتصاد کشور آغاز کرد، مقامات ایرانی وعده داده‌اند که "اصلاحات ساختاری" را برای از بین بردن وابستگی به درآمدهای نفتی اعمال کنند. تورم و همچنین نابرابری، فساد و مسکن همه موضوعاتی بودند که در جریان مناظرات تلویزیونی ریاست جمهوری در ماه ژوئن بیان شد. ایران می گوید با تکیه بر دکترین "اقتصاد مقاومتی" خود مبنی بر افزایش تولید داخلی ، تا حد زیادی طوفان تحریم‌های آمریکا و مرگبارترین بیماری همه‌گیر در خاورمیانه را پشت سر گذاشته است. اما حتی تندروهای این کشور که سال‌ها برای نادیده گرفتن توافق هسته‌ای تلاش کردند، گفته‌اند که برای لغو تحریم‌های آمریکا، برجام باید دوباره احیا شود.

رئیسی همچنین وعده داده است که در جریان مذاکرات بر سر برنامه جامع اقدام مشترک، دولتی "قوی" تشکیل دهد که بتواند از غرب امتیاز بگیرد و تحریم‌های آمریکا را برای همیشه لغو کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز