خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن /چند طرح ملی به ارزش حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان فردا افتتاح می‌شود/ مصوبه دولت در سال ۹۹ بیش از ۶۵ درصد سقف اجاره را کنترل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۰۷۶

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح که شامل ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۱۶ پروژه بندری و همچنین تعدادی از پروژه‌های توسعه و بهسازی راه‌ها و بازسازی‌های سیلاب سال ۹۸ است، فردا با دستور رییس جمهور اقتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انشالله فردا در پنجشنبه‌های افتتاح، پروژه‌های توسعه‌ای کشور در سراسر کشور افتتاح خواهد شد. بر این اساس این پروژه‌ها شامل حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح است که شامل ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۱۶ پروژه بندری و همچنین تعدادی از پروژه‌های توسعه و بهسازی راه‌ها و بازسازی‌های سیلاب سال ۹۸ است.

وی افزود: موضوعی که حائز اهمیت است این است که ما در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور به لطف الهی این توفیق را داشتیم که در طی این دوره فرصت خدمت دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه را در کشور احداث کنیم که تعدادی از این پروژه‌ها به افتتاح رسید و تعدادی از آن نیز باقی مانده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بخشی از این پروژه‌ها به دلایل گوناگون تکمیل نشده اما ظرف دو ماه آینده تکمیل خواهد شد و نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ظرفیت آزادراهی کشور حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: در این دوره حدود ۶۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور افزایش یافته و همچنین طول خطوط ریلی نیز بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است. ما پنج استان کشور را به شبکه ریلی متصل کردیم و استان دیگری به زودی پروژه‌هایش تکمیل خواهد شد و به شبکه ریلی کشور وصل خواهد شد.

اسلامی در خصوص سقف اجاره گفت: آمار رسمی نشان می‌دهد که عملکرد این مصوبه در سال ۹۹ بیش از ۶۵ درصد سقف اجاره را کنترل کرده و موجب جلوگیری از اسباب‌کشی شده است. در تهران و کلانشهرها نیز این آمار به ۸۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: صاحب خانه‌های بسیاری وجود داشتند و دارند که اساساً به دلیل شرایط کرونایی و آسیب زدن کسب و کارها، اجاره‌ها را افزایش ندادند البته کسانی هم بودند که این مصوبه را نپذیرفتند اما نهایتاً بر اساس گزارش شورای حل اختلاف حدود ۱۱۰۰ شکایت به آنها واصل شده که ۲۳۰ مورد را شورای حل اختلاف حکم تخلیه دادند و مابقی این ۱۱۰۰ عدد توسط شورای حل اختلاف پذیرفته نشده این آمار واقعی حکایت از آن دارد که آن مصوبه موفق اجرا شده است.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: امسال مبلغ ودیعه را برای موجر‌های عزیز اضافه کردیم؛ سال گذشته ۲۲۵ هزار خانوار این وام را دریافت کردند به مبلغ حدود ۵ هزار میلیارد تومان؛ امسال نیز در ثبت‌ نام ۲۵۰ هزار خانوار ثبت نام کردند و ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان مبلغ پیش‌بینی کردیم. امیدواریم این مبالغ کمکی به مستأجرین عزیز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز