خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در پاسخ به سوال نماینده ملایر:

سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰، ۸۴۰۰ مگاوات تعیین شده

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۵۱۳

وزیر نیرو گفت: سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰، ۸۴۰۰ مگاوات تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  رضا اردکانیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال هادی بیگی‌نژاد مبنی بر «علت عدم پیش‌بینی نیاز کشور به برق هسته‌ای توسط وزارت نیرو» گفت: از سال ۱۳۸۳ که اساسنامه قانونی شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران به تایید رسیده، طراحی، مکان‌یابی و تأمین سوخت هسته‌ای به این شرکت که در ساختار انرژی اتمی است، محول شده است. وزارت نیرو هم در این باره همچنان مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهد و ما همکاری نزدیکی با سازمان انرژی اتمی در این باره داریم.

وی افزود: در گذشته کل مسئولیت مربوط به این مسئله بر عهده وزیر نیرو بود اما از سال ۸۳ و به صورت قانونی، این وظیفه به شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران محول شده است. شورای عالی انرژی کشور در مهرماه سال گذشته سند تراز تولید و مصرف گاز مصرفی تا افق ۱۴۲۰ را به تصویب رساند که در این سند مصوب، سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰، ۸۴۰۰ مگاوات تعیین شده که تاکنون ۱۰۵۰ مگاوات تولید شده و تولید واحدهای دیگر هم در دست انجام است.

وی ادامه داد: ما در وزارت نیرو با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته به دنبال فراهم کردن امکانی هستیم که نیروگاه اتمی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان برای این واحدها از طریق خطوطی به داخل کشور انتقال پیدا کند. این نیروگاه‌ها از آن جهت ارزشمند است که فشار و درجه حرارت بخار ورودی به توربین در آنها بسیار پایین‌تر از نیروگاه‌های بخار بوده و عمر بیشترین دارد همچنین آلودگی زیست محیطی نداشته و انرژی پاک تلقی می‌شود. هزینه سوخت هم پایین است لذا در کانون توجه قرار داشته و باید با برنامه ریزی دقیق به یک نقطه روشن برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز