خبرگزاری کار ایران

واکنش عضو شورای نگهبان به اظهارات مصلحی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۰۸۷

عضو فقهای شورای نگهبان در واکنش به اظهارات مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات گفت: آنچه را دوست می‌داشته واقعیت باشد تصویر کرده است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی درباره اظهارات مصلحی درخصوص احراز نشدن صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۹۲ تأکید کرد: صحبت‌های آقای مصلحی در این شرایط خاص آنهم با این روش، بسیار تعجب‌برانگیز بود، هرچند ممکن است بالاخره مطالب جزئی از آن جلسه به دلیل گذشت سال‌ها از ذهن رفته باشد، اما کلیت آن خیر.

مهمترین اظهارات آیت‌الله مدرسی‌یزدی: 

* روایتی که ایشان (مصلحی، وزیر اطلاعات وقت) از آن جلسه گفته را من به یاد نمی‌آورم بلکه [بر اساس آنچه که به یاد می‌آورم]این صحبت‌ها صرفاً برداشت‌های فردی ایشان از آن جلسه است.

* بهترین توجیه من این است که گوینده این کلمات در شرایط خاصی قرار داشته و یا آنکه آنچه را دوست می‌داشته واقعیت داشته باشد، آن را تصویر کرده است.

* شورای نگهبان با نهاد‌هایی که به صورت مکتوب در ارتباط است بر سر «ان قلت» و «قلت» بحث نمی‌کند.

* این روشی که آقای مصلحی گفته ــ روش هزینه و فایده که در این کلیپ آمده ــ کاملاً با روش تصمیم‌گیری در شورای نگهبان بیگانه است.

* نهاد‌های رسمی همیشه حرف‌های خود را مکتوب و در موارد بسیار محدودی به صورت شفاهی بیان می‌کنند.

* در این دست جلسات، بنای شورا این است که فقط حرف‌ها را گوش کند و احیاناً اگر ابهامی وجود داشت آن را بشنود و هرگز به مناقشه نمی‌پردازند.

* شورای نگهبان اصلاً به تحلیل‌های افراد یا نهاد‌ها کاری ندارد، ممکن است البته در جلسات این افراد توضیحاتی بدهند و اعضای شورای نگهبان هم این توضیحات را بشنوند، اما اصولاً بنای شورای نگهبان این نیست که با این افراد بحث کند.

* تصمیم‌گیری شورای نگهبان هیچ‌گاه بر اساس تحلیل و یا گزارشی که معتبر نباشد نیست، افراد می‌آیند و نظرات خود را می‌گویند، بررسی‌ها بعد از خروج افراد و میهمان‌ها از جلسه انجام می‌شود.

* کسی نمی‌تواند بگوید اعضا بر اساس کدام معیار نظر داده‌اند، در ریاست جمهوری ۱۱ تا ۱۳ معیار وجود دارد و هر کسی از اعضا ممکن است بنابر یکی از این عوامل یا مجموعه‌ای از آن‌ها اظهارنظر کند.

* خود اعضای شورای نگهبان که در جلسه حضور دارند نمی‌توانند بگویند عضو دیگر چه نظری داشته و بر چه اساسی به آن نظر رسیده است.

* بنای شورای نگهبان مناقشه با افرادی که گزارش می‌دهند، نیست.

* بهترین تعبیر این است که ایشان در شرایطی قرار گرفته که آنچه را که مایل بوده واقعیت داشته باشد به عنوان واقعیت بیان کرده است.

* به هر حال آنچه که ذکر شده، انعکاس‌دهنده واقعیت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز