خبرگزاری کار ایران

نامزدها پیش از شرکت در مناظره دوم چه گفتند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۹۱۴

هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از آغاز دومین مناظره در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از آغاز دومین مناظره در جمع خبرنگاران حاضر شدند. 

 مدت مناظره ۳ ساعت است و از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد.

شنیده شده که دوپینگ ۵ دقیقه‌ای به کاندیدای خاص خواهند داد که امیدوارم چنین اتفاقی نیافتد

نامزدها پیش از شرکت در مناظره دوم چه گفتند؟

محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بدو ورود به صداوسیما برای حضور در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روش من همان روش مناظره گذشته خواهد بود که با رعایت همه شئون موارد را نسبت به روشن شدن اذهان مردم بررسی کنیم.

وی افزود: طبق شایعات مطرح شده که دو پینگ ۵ دقیقه‌ای به کاندیداها دهند که امیدوارم چنین اتفاقی نیافتد.

امیدوارم به پرسش‌های مورد نیاز جامعه پاسخ داده شود

نامزدها پیش از شرکت در مناظره دوم چه گفتند؟

 

علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای حضور در دومین مناظره نامزد‌های انتخاباتی در جمع خبرنگاران افزود: ما فکر می‌کردیم در مناظره اول باید راجع به برنامه‌ها صحبت و موارد دقیقی را ذکر کنیم، اما متوجه شدیم که دوستان عزیز ما بنا دارند از ابتدا با حرف‌های نادرست اصل مناظره را به بیراهه سوق دهند.

وی ادامه داد: امیدوارم امروز شاهد چنین شرایطی نباشیم و به وضعیت مطلوب در بررسی موضوعات و برنامه‌ها و همچنین پاسخ به پرسش‌های مورد نیاز جامعه برسیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به محور‌های اصلی مناظره امروز نامزد‌ها تصریح کرد: به مردم عزیزمان قول می‌دهم که در سال اول دولت اقدام و اصلاح ریشه فقر مطلق را در کشور بکنم و در دو سال اول و سال‌های پس از آن نیز کسی در کشور غیر از درد بیماری، درد بی پولی نکشد.

 زاکانی افزود: قول می‌دهم که مسیری را دنبال کنم که ماحصل آن تأمین یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانه حمایتی برای محرومین و زوج‌های جوان باشد و همچنین علاوه بر تکالیف امکانی را فراهم کنم که مسکن از سبد زندگی افراد به عنوان کالایی که اکثریت درآمد مردم را به خود اختصاص می‌دهد خارج و اطمینانی در کشور ایجاد شود.

وی گفت: قول می‌دهم به افراد جویای کار به ویژه کار اولی‌ها آموزش دهیم و نهایتاً در صورتی که برایشان کاری پیدا نشد ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت کنیم.

زاکانی تصریح کرد: قول می‌دهم شرایط را به سمتی ببرم که ماحصل آن اطمینان خاطری در کشور باشد و از این جنگ و جدل‌ها و مشکلات و شرایط موجود پرهیز کنیم.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: در عرصه سیاسی نیز وعده می‌دهیم که مردم را ناظر بر خود کرده و با نهادینه سازی اعتراض آن‌ها علیه پلشتی‌ها و زشتی‌ها شرایطی فراهم آورم که اصل ۸ و ۲۷ قانون اساسی محقق شود.

 زاکانی افزود: وعده ما اصول ۸، ۱۰، ۲۱، ۲۷ و ۲۸، ۲۹، ۳۰ و ۴۳ قانون اساسی خواهد بود تا انشاءالله دست به دست یکدیگر دهیم و تحولی در کشور ایجاد کنیم؛ مشکل ما عدم اجرای قانون اساسی است.

دوباره لبخند و برکت به سفره‌های مردم خواهد آمد/ نامزدها از بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کنند

نامزدها پیش از شرکت در مناظره دوم چه گفتند؟

محسن رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:​ سال ۱۴۰۰، سال گشایش برای ملت ایران خواهد بود.

محسن رضایی میرقائد در بدو ورود به سازمان صدا وسیما برای شرکت در دومین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با هر سختی آسانی است (ان مع العسر الیسرا) افزود:​ دوباره لبخند و دوباره برکت به سفره‌های مردم خواهد آمد و ملت ایران شاهد آغاز جدیدی در زندگی خود خواهند بود و به سمت جهش‌های بزرگ حرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد:​ مناظره دوم بسیار با اهمیت است، امیدوارم که بحث‌ها و درد‌های اصلی ملت ایران در آن باز و صحبت شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که در مناظره دوم راهکار ارائه شود و از بحث‌های حاشیه‌ای همگی نامزد‌ها پرهیز کنند.

رضایی گفت: من آمادگی دارم که به فضل پروردگار متعال از آینده خوب ملت ایران صحبت کنم و آنان را به آینده به صورت حقیقی امیدوار کنم.

وی افزود: امید گفتنی نیست بلکه امید دیدنی است. دولت ما امید را به ملت ایران هدیه خواهد داد.

بد اخلاقی را دوستان دیگر شروع کرده‌اند و من مجبور شدم پاسخ دهم

نامزدها پیش از شرکت در مناظره دوم چه گفتند؟

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در محوطه جام جم در جمع خبرنگاران گفت: من بداخلاقی را در مناظره قبلی شروع نکردم. بد اخلاقی را دوستان دیگر شروع کرده‌اند و من مجبور شدم پاسخ بدهم. ۲۹ بار اسم من را بردند و تهمت و افترا زدند اما به رقیب اصلی‌ام ۵ دقیقه جایزه داده‌اند تا صحبت کند.

وی ادامه داد: من سعی می‌کنم برنامه‌ام را ارائه دهم. فکر می‌کنم انتخابات امروز انتخاب بین بد و بدتر یا خوب و خوب‌تر نیست، انتخاب امروز انتخابی است که درها را برای کنشگری شهروندان و برای نفس کشیدن جامعه باز می‌کند. من آمده‌ام اجازه دهم که این درها بسته نشود. من آمده‌ام تا گروه‌هایی که چنبره انداخته‌اند بر اقتصاد، سیاست، فرهنگ، رسانه و جامعه مشت آن‌ها را باز کنم این‌ها با مشت بسته سرمایه اجتماعی را پایین آورده‌اند. امیدواریم با صحبت‌هایی که می‌کنم نشان دهنم که دنبال شفافیت ملی هستم و باید اقداماتی کنیم که روستایی عزیز نگوید ما شما را واگذار می‌کنیم به خودتان و کشورتان.

 نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت و کشور مال مردم است و می‌خواهم نشان دهم قدرت بی‌قدرتان و همان آسیب پذیر اقشار جامعه خواهند همان قدرت جامعه خواهند بود. ان‌شاءالله که مردم عزیز از این روند برای نفس کشیدن بیشتر جامعه حمایت کنند.

کسی که به حاشیه‌ می‌پردازد، دستش خالی است

نامزدها پیش از شرکت در مناظره دوم چه گفتند؟

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای برگزاری مناظره دوم در پاسخ به سوالی درخصوص پرهیز از بداخلاقی‌ها و تهمت زدن‌ها در جریان مناظره گفت: بنده با هدف اصلاح پا به انتخابات گذاشته‌ام کسی که هدفش اصلاح است، دست به تخریب نمی‌زنند.

وی ادامه داد: دولت بنده دولت سلام است و ما به همه مردم ایران سلام می‌کنیم، در پس هر سلامی والسلام است و باید جواب سلام داده شود، حتی اگر از سوی دشمن باشد، این یک واجب دینی است. ما آمده‌ایم تا سلام به ایران جدید به ایران پر از وحدت داشته باشیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در مناظره سعی خواهم کرد برنامه‌های اصلاحی و رویکردهای اصلاحی دولت سلام را عرض کنم، افزود: به دوستانی که در مناظره گذشته نیز از خط خارج شده بودند باید بگویم آنها نیز باید از حاشیه‌پردازی دست بردارند، کسی که به حاشیه‌ می‌پردازد دستش خالی است و حرفی برای گفتن ندارد، باید از ۲۰ دقیقه وقتی که داده شده نهایت استفاده را کرد که اگر این اتفاق نیفتد ظلم به مردم است.

وی تصریح کرد: سعی خواهم کرد در مناظره امروز در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی سیاسی که خیلی کار کرده‌ایم و ایده‌های مهمی در حکمرانی داریم در وقتی که دارم مطالبی را بگویم و آن‌ها را تبیین کنم.

همه باید تلاش کنیم مناظرات مبتنی بر اخلاق و در محیطی سالم برگزار شود

نامزدها پیش از شرکت در مناظره دوم چه گفتند؟

 سعید جلیلی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به صدا و سیما و در جمع خبرنگاران در پاسخ اینکه آیا روش دیگری را نسبت به مناظره اول در پیش خواهد گرفت، و آیا قول می‌دهد به سهم خودش اخلاق را رعایت کند، گفت: انشالله که همه باید تلاش کنیم که مناظرات مبتنی بر اخلاق و در یک محیط سالم برگزار شود و کاملاً به محل تلاقی نظرهای مختلف درباره موضوعاتی که مورد انتظار مردم است تا درباره آن صحبت شود، تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در این مناظره به برخی از موضوعاتی که در این ایام به آن پرداخته نشده است خواهم پرداخت، اظهار داشت: مسئله‌ای مثل جمعیت روستاهای که حدود 25 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند جزو مواردی است که در برنامه‌هایی که در صدا و سیما شرکت کردم هیچ سوالی درباره آنها از من پرسیده نشد. یا درباره بحث جمعیت زنان در ایران که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند باید صحبت شود و اینکه که باید دید که برنامه‌ها چگونه هستند و چگونه می‌خواهند درباره آن اقدام کنند. یا بحث جوانان و ورزش به همین شکل.

جلیلی گفت: امیدوارم در جلسات به سوال‌ها و پاسخ‌هایی که مطرح می‌شود پاسخ داده شود و نیز به اینکه پاسخ‌ها چگونه محقق خواهد شد و چه تضمینی برای آن وجود دارد در یک محیط دوستانه اخلاقی همه با هم بتوانیم نگاه‌های مختلف را اگر هست بیان کنیم و از نظرات دفاع کنیم تا مردم نیز بتوانند به خوبی قضاوت کنند.

رقیب من فساد، ناکارآمدی و بداخلاقی سیاسی است/ از وقت ۵ دقیقه‌ای که به من دادند، استفاده نمی‌کنم

نامزدها پیش از شرکت در مناظره دوم چه گفتند؟

سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بدو ورود به صداوسیما برای حضور در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران درخصوص رعایت اخلاق و پرهیز از اتهام‌زنی و بداخلاقی، گفت: در مناظره اول پرسیدند رقیب خود را چه چیزی می دانید گفتم رقیب من فساد و ناکارآمدی است، اکنون عرض می‌کنم در کنار آن رقیب من بداخلاقی سیاسی خواهد بود.

وی افزود: انتظار مردم از مناظره این است که بیان کارنامه و برنامه صورت گیرد، به نحوی که به آن‌ها اطمینان داده شود که آینده تغییر خواهد کرد. من می‌خواهم به مردم عرض کنم با اراده شما مردم این امید وجود دارد که وضعیت تغییر کند، اگر رأی مردم به نفع این حقیر قرار گرفت. در جلسه قبل به من تهمت‌هایی زده شد من عرض کردم اگر با تهمت به من معیشت و مشکلات مردم حل می شود اشکال ندارد به من تهمت بزنید، این سالن مناظره در دوره گذشته هم شاهد مناظره‌ها بود و شاهد بود چه حرف‌هایی گفته شد، اگر با متلک‌گویی مشکل حل می‌شد که اکنون اینگونه نبود.

رئیسی در ادامه بیان داشت: ۵ دقیقه به بنده وقت دادند تا از تهمت‌ها دفاع کنم، اما من از آن استفاده نمی‌کنم و پاسخ را برعهده مردم می‌گذارم. آذری‌های عزیز از استان‌های مختلف بسیار بنده را مورد لطف قرار دادند، این لطف همواره شامل حال من بوده و همواره خواهد بود. من بنای استفاده از این ۵ دقیقه را ندارم اما آنچه مهم است این است که کاندیداها با رعایت اخلاق سیاسی در کسوت فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود حاضر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز