خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

کشوری که تولید دارد، قدرتمند است/ باید مشکل مسکن جوانان را حل کنیم/ افزایش درآمد مردم در اولویت ماست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۶۴۱

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که تکانه‌ها آن را تکان ندهد و البته این را همه می‌گویند، اما باید در اقدام و عمل آن را نشان دهند.

به گزارش ایلنا،  سید ابراهیم رئیسی درباره رمز قدرتمندی ایران گفت: مولفه‌های قدرت برای هر جامعه‌ای مختلف است و مولفه‌های قدرت برای جامعه ما ایمان مردم، اعتقاد و باور به خدا و قدرتمندی در حوزه اقتصادی و دیگر توانمندی‌های کشور است. تا وقتی که سفره مردم و نهاده‌های دامی به واردات بند باشد، برای کشور گرفتاری پیش می‌آید.

وی افزود: باید مسئله مسکن و اشتغال را برای جوانان مان حل کنیم و هزینه‌های ازدواج را برای بچه‌های مان کاهش دهیم.اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در برابر تکانه‌هایی مثل کرونا، سیل، حوادث طبیعی و دشمنی‌های دشمنان مقاوم باشد، این را باید در عمل محقق کرد.دولت الکترونیک که شعارش داده می‌شد، چند درصد تشکیل شده؟ متاسفانه به علت مقاومت برخی دستگاه‌ها و عدم جدیت دولت عملی نشده است.

این نامزد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشوری که تولید دارد، قدرتمند است، گفت: در هر کشوری جایگاه ژئوپلتیک آن مشخص است و در کشور ما نیز جایگاه مشخصی دارد. دسترسی کشور به دریاها، همسایه‌ها و ۱۵ همسایه ایران در منطقه معلوم است و اگر ما از منابع موجود در کشور به درستی بهره ببریم تبدیل به قدرت می‌شود، اما والله خلاف این موضوع صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ما در کشورمان مغز‌هایی داریم که می‌توانیم در فضای مجازی از آن‌ها استفاده نماییم و در زمینه فضای مجازی فعالیت کنیم، در واقع کشور هندوستان در زمینه نرافزاری وفضای مجازی توانسته به درآمدزایی بالایی برسد و اگر برنامه نویسان ما در این فضا فعال نشوند ما در این زمینه قدرتمند نیستیم چرا که فضای مجازی دنیای امروز است و پیر و جوان و مردم شهر و روستا با آن در ارتباط هستند.کشوری که تولید دارد، قدرتمند است وکشوری که تولید نداشته باشد قدرت ندارد و تا زمانی که سفره مردم را با واردات وابسته بدانیم در زمینه قدرت نمی‌توانیم حرفی بزنیم و اگر مدیریت و برنامه ریزی در این رابطه نداشته باشیم قدرتی نداریم.

رئیسی افزود: در زمینه تولید ما باید یک مدیریتی داشته باشیم چرا که نمی‌توانیم یک زمین زراعی را زیر کشت نهاده‌های روغنی یا محصول دیگری ببریم و برای مازاد آن برنامه نداشته باشیم و در واقع مدیریت در تولید می‌تواند ما را به قدرت برساند.

وی در پاسخ به وام ازدواج و مسائل مالی برای ازدواج موفق و پایدار و حمایت از تشکیل خانواده افزود: باید از کسانی که سن آن‌ها به سن ازدواج رسیده بپرسیم که چرا ازدواج نمی‌کنید و زمانی که به دانشگاه فردسی مشهد در زمان تولیت آستان قدس رضوی رفتم از دانشجو‌ها پرسیدم که چرا ازدواج نمی‌کنید آن‌ها پاسخ دادند که مسکن وکاری وجود ندارد تا بتوانیم ازدواج کنیم. زمانی که به آستان قدس برگشتم به فکر ساخت مسکن برای جوانان افتادم و در همان زمان کلنگ ۶۰۰ ساخت واحد مسکن را برای جوانان در مشهد به زمین زدیم درواقع ما باید مشکل مسکن و اشتغال را حل کنیم تا جوانان بتوانند ازدواج کنند وبزرگترین موضوع مسکن، تامین زمین است که دولت زمین ساخت مسکن را دارد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با اشاره به اشتغال جوانان درکشور تصریح کرد: ۴۰ درصد واحد‌های تولیدی کشور خالی است و ما دو هزار واحد تولیدی را توسط قوه قضائیه آزاد و به چرخه تولید بازگرداندیم و صد‌ها هزار واحد تولیدی دیگر در کشور وجود دارد که غیرفعال است اگر این واحد‌ها فعال شودمشکل بیکاری جوانان نیز حل می‌شود.

وی افزود: در برنامه اقتصادی ما افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های مردم در نظر است که همه بر افزایش تولید مبتنی است. اینکه می‌بینیم نقدینگی در جامعه به شدت افزایش یافته است، اما به دست تولید کننده نمی‌رسد، موضوع و چالش مهمی است که پیگیری آن جزو برنامه‌های دولت است. اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که تکانه‌ها آن را تکان ندهد و البته این را همه می‌گویند، اما باید در اقدام و عمل آن را نشان دهند.

این نامزد سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مقاوم سازی اقتصاد کشور گفت: در کشور ما یک روز مسئله تحریم هست، یک روز مسئله کروناست، ممکن است مسئله سیل و زلزله و حوادث طبیعی یا دشمنی‌ها باشد؛ باید اقتصاد ما مقاومتی داشته باشد که تکانه‌ها به آن آسیبی نزند. البته یک سری حرف‌هایی می‌گویند و می‌آیند با یک سری توضیحات غیر قابل قبول از نظر کارشناسان و مردم مشکلات اقتصادی را توجیه می‌کنند، یا این‌ها را نسبت می‌دهند به تحریم در حالی که با مدیریت دقیق می‌توان این‌ها را مدیریت کرد که کار به این مرحله کشیده نشود.

رئیسی درباره راهکار‌های جلوگیری از فرار مالیاتی عنوان کرد: استقرار نظام هوشمند در سامانه مالیاتی می‌تواند به طور کامل به دولت نسبت به وضعیت دریافت مالیات اشراف بدهد. کار پیچیده‌ای نیست؛ در قوه قضاییه ما در این مدت دو سال ۳۵ سامانه را فعال کردیم. تا آخر ۱۴۰۰ هم ۴۰ سامانه فعال می‌شود؛ کار به جایی رسیده است که گردش امور در قوه قضاییه که امری محال به نظر می‌رسید کاملاً قابل دستیابی شده است. الان دولت الکترونیک که انقدر شعارش داده می‌شد چند درصد انجام شد؟ سامانه‌های مختلف چقدر به هم پیوند خوردند؟ متاسفانه نشده است یعنی مقاومت بعضی دستگاه‌ها و عدم قاطعیت دولت باعث شد این کار شکل نگیرد. این تصور ایجاد نشود که من، چون در قوه قضاییه هستم ممکن است با قوه قهریه این کار پیش برود؛ اگر اراده وجود داشته باشد یک مدیر باید کار را پیش ببرد. کشور ما اسیر جناح بازی، رفیق بازی و رودربایستی شده است؛ مهمترین موانع کشور مااین مشکل است.

وی تصریح کرد: کشورداری فقط با اجرای عدالت پیش می‌رود؛ اینکه حضرت علی علیه السلام درباره عدالت فرمودند که در وصف کردن و سخنرانی خیلی میشود راحت صحبت کرد، ولی در اجرا کار سختی است؛ اما اگر کسی مرد میدان اجرای عدالت است یعنی همان اجرای قانون احتیاج دارد به یک اراده جدی؛ ما این را در عرصه‌های مختلف دیده ایم که اگر یک جا اراده جدی بوده، این کار انجام شده است. مسئله کاهش هزینه و افزایش درآمد دو مسئله اساسی است که برای آن برنامه ریزی کرده ایم.کاری که می‌توانیم درباره کاهش هزینه در خانواده داشته باشیم، این است که به مشکل خانواده توجه کنیم که بخشی از سبد هزینه او مسکن است و باید نگرانی مسکن خانواده را حل کرد که راهکار دارد.

رئیسی بیان کرد:راهکار حل مشکل مسکن این است که سهم ۵۰ درصدی را در سبد هزینه خانواده حداقل به ۳۰ درصد برسانیم که امکان آن نیز وجود دارد و برنامه ریزی شده است.ما در برنامه اقتصادی، هم مسئله کاهش هزینه، هم افزایش درآمد را مورد توجه قرار دادیم که همه آن مبتنی بر افزایش تولید است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید مسئله بسیار مهمی در کشور است، گفت: مشکلاتی که تولید دارد قابل توجه است و وقتی که مشکلات تولیدکننده را از او می‌پرسیم واقعا عجیب است از این جهت که رشد نقدینگی در کشور فراوان است، اما از آن طرف کارخانه‌ای که سه روز پیش سر زدم می‌گویند نقدینگی نداریم، اما اگر نقدینگی بیاید ما خیلی از مشکلاتمان را حل می‌کنم چرا به دست تولید کننده نقدینگی نمی‌رسد؟

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز