خبرگزاری کار ایران

رضایی در نخستین مناظره انتخاباتی:

امروز قطار انقلاب به یک اسکوتر تبدیل شده است/ اگر دولت را در دست بگیرم، همتی را ممنوع الخروج و دادگاهی می‌کنم/ دست از متلک گفتن‌ها برداریم/ شرمنده اعتماد مردم هستم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۸۷۶

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: زندگی دولت و مردم نباید از هم جدا باشد. امروز قطار انقلاب به یک اسکوتر تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در نخستین مناظره انتخاباتی که با موضوع «اقتصاد» برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی درباره اصلاح نظام بودجه‌ریزی در کشور گفت: مردم عزیر ۸ سال پیش در همین مکان در مقابل آن کلید بی خاصیت من یک هزار تومانی نشان دادم و به شما گفتم اگر اوضاع به همین صورت ادامه پیدا کند، این پول ملی ما سقوط می‌کند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم به جیب‌ها و یارانه‌ها و حقوق کارگران و کشاورزان و درآمد مردم بازاری نگاه کنید، امروز چه وضعیتی داریم و به آن رسیده‌ایم. چرا این طور شده است؟ چرا مردم امروز به زباله‌گردی روی آورده‌اند و نان قرضی می‌خورند؟

وی ادامه داد: هنگامی مطالعه می‌کنیم رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است و هرگاه مشکلاتی پیش می‌آید دولت دست در جیب مردم می‌کند از مشکلاتی که جناب آقای همتی و دوستان‌شان بر سر بودجه آورده‌اند و تا مشکلی پیش می‌آید از طریق کسر بودجه مشکل را حل می‌کنند شما می‌خواهید ارزش پول ملی پایین نیاید ؟

رضایی تاکید کرد: دولت راه غیرقانونی برای کسری بودجه خودش در پیش گرفت نرخ سود بانکی را پایین آورد و نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را به غلط تعیین کردند و بعد هم به بورس رفتند و بعد هم تامین مالی کردند مردم را در زمین و آسمان رها کردند. زندگی دولت و مردم نباید از هم جدا باشد. امروز قطار انقلاب به یک اسکوتر تبدیل شده است.

محسن رضایی ادامه داد: جناب آقای همتی چه طور شما منبع برای سلطان سازی در شکر و فولاد دارید، اما منبع برای فقرا ندارید .

وی ادامه داد: چطور آن کارها را با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای طبقات بالا و دلالان  انجام دادید اما برای محروم‌ها با همان یارانه ۴۵ هزارتومانی که ۲۰ دلار بوده است که امروزه ۴۵۰ هزار تومان است می‌فرمایید ندارید؟.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: جای تاسف است  که در دوران شما وضعیت اقتصاد کشور اینطور شده است. با عملکرد شما در بانک مرکزی چگونه نرخ دلار از ۸ هزار تومان به ۲۶ هزار تومان رسیده است!

 وی افزود: سیاست پولی که در نظر گرفتید کشور را از نظر تورم به فوق تورمی تبدیل می‌کند.

 رضایی بیان کرد:  اما در رابطه با گروگانگیری بله من یک سرباز هستم هنگامی که آمریکا تهدید کند  به ایران حمله می‌کند حتماً جواب مثل من این است که شما را گروگان می‌گیریم تا جنبه انسانی ما در حقیقت حفظ شود.

وی تاکید کرد: برای اداره اقتصاد کشور یک برنامه جدی دارم که از زندگی خانوارها آغاز می‌کنیم تا به شهرها  مناطق و ملی می‌رسیم.

رضایی ادامه داد: منابع کشور را که در اسراف و اتلاف‌خواری از دست رفته است صرفه جویی می‌کنیم.  یارانه‌ای که به طبقه بالا داده می‌شود برای دادن منابع استفاده می‌کنند.

این نامزد  سیزدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت: از طرف دیگر مسئله اقتصادی که ما داریم از بسیج همه مردم از اهل تسنن گرفته است تا بانوانی که در حاشیه هستند تا جوانان وارد قطار اقتصاد را بزرگ می‌کنیم که همه اقوام و استان‌های مرزنشین بتوانند وارد آن شود.

رضایی گفت: آقای همتی فرق رجزخوانی برای دشمن را با گروگان‌گیری نمی‌داند و جای تاسف دارد که برای دشمن دل می‌سوزاند! اتفاقا ایشان در سه سالی که در بانک مرکزی بوده است با تحریم‌های آمریکایی همراهی کرده است و در اولین فرصت اگر من دولت را در دست بگیرم، ایشان و کسان دیگر را در دولت آقای روحانی ممنوع الخروج می‌کنم و به دادگاه می‌سپارم.

وی ادامه داد: در دادگاه ثابت خواهم کرد که دستگاه خسارت باری که در زمان این آقایان فعالیت کرده است، چه خسارتی زده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آیا من قبل از انقلاب که مهندس مکانیک دانشگاه تهران بودم با زور اسلحه رفته‌ام مدرک من را دکتر عارف که از دوستان ایشان است امضا کرده است.

وی ادامه داد: اما در رابطه با برنامه‌هایی که دارم، یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را پرداخت خواهم کرد کسب و کارهای خانگی را جدی می‌گیرم، مسئله نهضت خانه‌سازی ایرانیان را برنامه‌ریزی کرده‌‌ام و از بانوان عزیز کشورمان تمام قد در اداره کشور استفاده خواهم کرد و با مشورت مراجع بزرگوار قم دو نفر از بانوان را در هیئت دولت خواهیم  داشت.

رضایی بیان کرد: در مسئله اهل تسنن و جوانان عزیز کشور و اقلیت‌ها و ظرفیت‌های خالی و دیگری که خارج از یک جهش بزرگ تولید باقی مانده است، استفاده می‌کنم و برنامه اقتصادی که من طراحی کردم به فضل پروردگار متعال به یک ایران بزرگ اقتصادی در کنار ایران بزرگ سیاسی و  دفاعی که امروز داریم منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: موضوع دیگری که به آن باید بپردازم پیشران‌های اقتصاد است، چند پیشران در اقتصاد است که هر کدام از این‌ها فعال شود، ۳۰۰ تا ۴۰۰ صنعت را به دنبال خود می‌کشاند. مسکن ،انرژی‌های نو ،جهانگردی و امورات دیگری که در سایت خواهم گذاشت، چرا که هرکدام فعال می‌شود واگن های بسیاری را در صنایع جلو می‌کشاند اما همه این کارها بستگی به این دارد که اداره کشور را و حکمرانی اقتصادی را تغییر دهیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: لازم است از اصل ۱۲۷ قانون اساسی استفاده می‌کنیم و اختیارات متمرکزی که موجب فساد شده است و هزینه‌ها را بالا برده است از مرکز به استان‌ها و مناطق و شوراهای شهر واگذار می‌کند تا اینکه مردم در هر استانی سپرده‌های خودشان را آنجا سرمایه‌گذاری کنند یا اینکه مدیریت‌های محلی که امروز در شوراهای شهر و استان‌ها است اختیار داشته باشند.

وی گفت: از تمام استان‌ها و همه اقوام در کابینه من نقش دارند و نماینده دارند و همچنین در استان‌های خودشان مدیر از خودشان خواهم گذاشت بنابراین تعبیر حکمرانی بسیار مهم است

رضایی درباره معطل ماندن خصوصی‌سازی در کشور گفت: مسئله خصوصی‌سازی در این دولت با شکست مواجه شد. دولت آقای روحانی که متاسفانه سیاه‌ترین دولت‌های ۴۰ سال اخیر انقلاب بوده است نه تنها قفل‌های بیرونی را باز نکرد بلکه درهای داخلی را نیز بست.

وی ادامه داد: متوسط رشد اقتصادی در این دولت صفر بوده است، متوسط تورم ۴ درصد بوده است، متوسط رشد سرمایه ثابت ناخالص ملی منهای ۵ درصد بوده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال اخیر برای اولین بار رشد استهلاک سرمایه از سرمایه‌گذاری پیشی گرفته است و این یعنی فساد که در این دهه من اسمش را گذاشتم فرصت‌های از دست رفته که ژاقتصاد کوچک شد.

وی افزود: طی سه سال اخیر که آقای همتی رئیس بانک مرکزی بوده است حقوق کارگران ۶۰ درصد و کارمندان ۳۰ درصد افزایش داشته است اما تورم ۲۴ درصد افزایش داشته است.

رضایی گفت: در خصوصی‌سازی به اهلیت توجه نکردند یعنی کسانی که می‌آیند کارخانجات می‌گیرند و سرمایه یک ملت را تصاحب می‌کنند در روسیه حداقل آیین‌نامه برای تحویل دادن کارخانجات دولتی در خصوصی‌سازی با ۳۰۰ صفحه است و هر فردی که می‌خواهد بیاید مورد پرسش قرار می‌گیرد تحقیق می‌کنند سوابقش را در می‌آورند، اینجا طرف آمده است در اراک و آذربایجان کارخانه گرفته‌ است .

وی افزود: از آقای همتی سوال می‌کنیم می‌گوید من در جریان نبودم من کاره‌ای نبودم آقای همتی شما استاد جا خالی کردن هستید آیا می‌خواهید کشور را اینگونه اداره کنید؟ شما نماینده آقای روحانی هستید و امروز افتضاح کردید.

رضایی گفت: سال ۱۴۰۰ سال عبور از سختی‌هاست و به عنوان یک سرباز لازم است بگویم صندوق‌های بازنشستگی، بیکاری گرانی و بدتر شدن محیط کسب و کار را داریم .

وی ادامه داد: معنای این کار این است که اگر بخواهیم فقر و فساد را از بین ببریم اولین کاری که می‌کنیم این است که از تکرار دولت‌های گذشته جلوگیری کنیم، جناب آقای همتی کاملاً می‌توانید درک کنید که چه اوضاعی وجود دارد؛ ایشان می‌گوید من به خاطر اینکه بینش اقتصادی‌ام با آقای روحانی اختلاف داشته است کنارم گذاشته‌اند شما برای چه  کنار آقای روحانی ماندی؟

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اگر آقای روحانی تخصص اختصاصی نداشته به دست شما این کارها را انجام داده است چرا به شعور ملت ایران توهین می‌کنید چرا می‌خواهید دولت‌های گذشته تکرار شود؟

وی گفت: مردم عزیز ایران همانطور که سال ۹۲ هزار تومانی را نشان دادم به خدای متعال قسم می‌خورم اگر دولت‌های گذشته تکرار شود یک فاجعه بزرگ شما را در بر خواهد گرفت نباید بگذاریم آن تکرار شود.

رضایی تاکید کرد: من برای این به صحنه آمده‌ام که برای همه مسائل خودم را آماده کردم من بیش از ۲۰ سال است که فریاد می‌کشم به داد اقتصاد برسید، دست از گروه گرایی بکشید دست از جناح‌بندی بردارید. 

وی گفت: مناز همه شایستگان اصولگرا چه اصلاح‌طلب، اهل تسنن، بانوان و جوانان باید استفاده کرد ما حتی یک روز را هم نمی‌توانیم از دست بدهیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دست از خودخواهی‌ها برداریم، دست از متلک گفتن‌ها و جنگ‌های روانی برداریم، خدا خوشش نمی‌آید یک ملتی که بعد از ۲۰۰ سال خواسته اختیار‌ش را در دست بگیرد این گونه شود،  بیایید قوی‌ترین دولت را در ۸ سال آینده تشکیل دهیم.

رضایی در جمع بندی سخنانش گفت: دولت‌های گذشته نباید تکرار شوند، در آن دولت‌ها سفره مردم از سفره دولت جدا شد جوانگرایی کنار رفت و ما نمی‌توانیم وارد ادبیات کشور شد اعتماد به نفس کشته شد خودباوری و خلاقیت از بین رفتند.

وی گفت: باید دولت نو به وجود بیاید دولتی که پاسخگو باشد، دوباره مردم و دولت کنار هم قرار بگیرند و یک دولت جوان انقلابی ما درست خواهیم کرد و دوباره شعار ما می‌توانیم را  به عرصه مدیریت کشور برمی‌گردانیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  بیان کرد: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای ۴۰ میلیون نفر خواهم داد شغل خانه‌داری را حقوق خواهم داد، چرا که تربیت فرزند و بهداشت و سلامت خانگی مهم است،  علاوه بر ساخت یک میلیون مسکنی که مصوب مجلس است، یک میلیون هم  به صورت نوسازی که توسط احیای بافت‌های فرسوده است، درست خواهیم کرد.

وی بیان ‌کرد: اقتصادی را درست خواهیم کرد موضوع کشاورزی و کشاورزان مظلوم را که امروزه مشکل دارند را حل می‌کنم. بیمه کشاورزان را حل می‌کنم. دست دلالان و واسطه‌گران را قطع خواهم کرد و کشور را به بازار آب و غذای ۵۰۰ میلیونی تبدیل می‌کنم. فضای مجازی را در دسترس همه قرار می‌دهم.

رضایی اظهار داشت: من خود را سرباز وطن می‌دانم یک بار دیگر آبرویم را کف دست گذاشتم و آمده‌ام با جانفشانی و ایثار دهه اول انقلاب جوانان را به صحنه بیاورم با کمک کارشناسان پژوهشگران کشور نظام تصمیم‌سازی کشور را تقویت کنم. من شرمنده اعتماد مردم هستم. من شرمنده صبر و تحمل شما هستم. من شرمنده زباله گردها، کولبران و نان قرضی‌ها هستم. شرمنده مردمی هستم  که صبوری می‌کنند و  دولتمردانی که امروز آنها را بازیچه می‌خواهیم قرار دهیم تحمل می‌کنند. حقیقتاً من به جای همه دولتمردان این کشور از شما عذرخواهی می کنم خدای متعال توفیقی به ما دهد این گذشته‌ها را جبران کنم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز