خبرگزاری کار ایران

رئوفیان:

شورای نگهبان در مصوبه اخیر به احزاب توجهی نکرد/ ظاهراً اراده بر حذف احزاب بود/ اعتراض خود را در این زمینه اعلام کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۹۲۴

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: شورای نگهبان در مصوبه اخیر به احزاب توجهی نکرد بر همین اساس حزب اسلامی ایران زمین نامه‌ای را نوشت و اعتراض خود را در این زمینه اعلام کرد اما تاکنون هیچ گونه پاسخی دریافت نشده است. به نظر من این سیاست‌ها به تحزب در کشور لطمه می‌‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالقاسم رئوفیان در نشست خبری مجازی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در صورت تایید یا عدم تایید صلاحیت قصد ائتلاف با کاندیدای دیگری را دارید؟ این احتمال وجود دارد که به نفع آقای لاریجانی کناره‌گیری کنید؟ اظهار کرد: همه این موضوعات به تصمیم حزب بستگی دارد چون من به نمایندگی از حزب اعلام آمادگی کرده‌ام و قاعدتاً‌ باید به تصمیمات حزب متبوع خود، پایبند باشم. ائتلاف با جبهه‌ها و جریان‌های مطرح نشأت گرفته از تصمیم حزب است بنابراین ائتلاف به نفع نامزدی خاص تنها به نظر حزب بستگی دارد. 

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: ممکن است من مخالف این موضوع باشم اما تکلیف برای من تبعیت از تصمیم حزب است که با کدام جریان ائتلاف کنیم و به نفع نامزد مورد حمایت آن جریان وارد شویم.

وی با بیان اینکه معتقدم باید اخلاق محور وارد مناظره شود، ادامه داد: البته در حزب اسلامی ایران زمین خوشبختانه برای سناریوهای مختلف،‌ برنامه تصویب شده و برای هر یک از این سناریوها برنامه‌ای تدوین شده است. اگر تأیید شوم، در این صورت تصمیم حزب این است که تا آخر در عرصه بمانم و در مناظره‌ها برنامه‌های حزب را اعلام کنم و به واسطه اینکه هم من و هم حزب بی‌حاشیه هستیم، خواهیم توانست به خوبی با سایر نامزدها گفت‌و‌گو کنیم و بدون کمترین بداخلاقی و تخریب نامزدها درصدد دفاع از برنامه‌های حزب بر بیاییم. 

رئوفیان گفت:‌ برنامه حزب توسط کمیته تولید محتوا تدوین شد و روز ثبت نام به نماینده شورای نگهبان در وزارت کشور تحویل داده شد بنابراین در صورت تأیید صلاحیت برنامه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در صورت رد صلاحیت، طبیعی است که طبق قانون دلیل عدم تأیید صلاحیت را از شورای نگهبان سؤال خواهم کرد. شورای نگهبان موظف است که ادله رد را بیان کند. اگر چنانچه دلایل ارائه شده مورد تأیید بود، ما از خود دفاع خواهیم کرد و این حق ماست.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پاسخ به سوالی مبنی بر مصوبه اخیر شورای نگهبان نیز بیان کرد: متاسفانه زمانی که این طرح در مجلس نیز مطرح بود و دبیر کل احزاب را به عنوان رجل سیاسی قلمداد نکردند، هم احزاب موضع گرفتند و هم رئیس خانه احزاب این نارضایتی و اعتراض را اعلام کرد که چطور می‌شود دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی به عنوان رجل سیاسی شناخته نشوند اما ظاهراً اراده بر این بود که احزاب را حذف کنند.

رئوفیان اضافه کرد:‌ شورای نگهبان نیز در این مصوبه اخیر به احزاب توجهی نکرد بر همین اساس حزب اسلامی ایران زمین نامه‌ای را نوشت و اعتراض خود را در این زمینه اعلام کرد اما تاکنون هیچ گونه پاسخی دریافت نشده است. به نظر من این سیاست‌ها به تحزب در کشور لطمه می‌‌زند. 

وی درباره کاندیداتوری ابراهیم ‌رییسی نیز بیان کرد: آقای رییسی یکی از چهره‌های موفق نظام است. شخصیتی است که امروز ریاست یکی از قوای مهم کشور را در اختیار دارد و برای ۵ سال از رهبری حکم گرفته است که قوه قضاییه را ساماندهی کند. ایشان تشخیص داده است که وارد حوزه انتخابات شود و اگر رای بیاورد ما به ایشان کمک خواهیم کرد. البته  حزب اسلامی ایران زمین به هرکسی که رأی بیاورد، کمک می‌کند.

رئوفیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود نامزدهای شاخص انگیزه شما از ورود به انتخابات چیست، گفت: من یک چهره شاخص سیاسی و قطعاً رجل سیاسی هستم. از سال ۶۵ تاکنون فعال سیاسی هستم و فکر می‌کنم منظور از این سوال ناظر بر این است که بعضی از نامزدها را مردم بیشتر می‌شناسند و چهره تلویزیونی هستند. بنابراین من به عنوان یک فعال سیاسی و رجل سیاسی در عرصه انتخابات حاضر شدم. وارد عرصه انتخابات شدم تا بگویم حزب می‌تواند کشور را اداره کند و نماینده یک حزب قادر خواهد بود کشور را نجات دهد نه کسی که خود را وامدار تعدادی از احزاب و افراد می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز