خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی امروز مجلس؛

ذوالنوری:نمایندگان در جلسه با ظریف از حق ملت و منافع ملی دفاع کردند/احمدی‌بیغش: ظریف در نشست کمیسیون امنیت از اظهاراتش پشیمان نبود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۹۶۴

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از حیثیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دفاع می‌کنیم و از نمایندگان می خواهم توجه کنند با دست خودمان جایگاه قانونی‌مان را تضعیف نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، محمود احمدی بیغش در تذکری شفاهی عنوان کرد: خدای متعال دشمنان شهید سلیمانی و بدخواهان ایران را از حمقا قرار داده است لذا می بینیم که آقای ظریف که در غرب پرستی شهره است صحبتی می کند که نشان از عمق وجود خود و دوستانش است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا باید صریح تر و گستاخ تر از این بگویند که کشور را به سمت فروپاشی پیش می بریم؟ با کمال تاسف کمیسیون امنیت ملی با مشورت رئیس مجلس فردی که به کشور خیانت کرده را دعوت و او هم از سرخودخواهی مانند افراد سرمست از باده بی ترس و واهمه نیمی از تنه خود را به صندلی کمیسیون تلفیق ول کرده و آن گاه فهمیدم این آدم نه تنها از وطن فروشی و گستاخی پشیمان نبود بلکه تمام نمایندگان حاضر در کمیسیون را کاهی در برابر خود می دید.

وی با بیان اینکه ظریف نه تنها خیالش از حمایت دولت روحانی راحت است بلکه هرگز مجلس را در حد خود نمی بیند، تصریح کرد: از طرفی امروز دیدیم تحقیق و تفحص از کفش ملی مهم تر از استیضاح ظریف است.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس نباید ادای لاریجانی را در بیاورد، گفت: به محض اینکه نمایندگان می خواهند حرکتی انجام دهند بگویند که مصلحت نیست، استیضاح وزیر کشور از ابتدای مجلس یازدهم کلید خورد و مصلحت نبود، استیضاح ظریف هم امروز مصلحت نیست. تا کی می خواهیم مصالح کشور را قربانی مصلحت اندیشی کنیم.

احمدی بیغش اضافه کرد: مگر همین ها نبودند که در سال ۸۸ با محوریت خاتمی و هاشمی با متهم کردن نظام به کودتا کشور را تا مرز سقوط پیش بردند، امروز آدم ها عوض شدند و ماموریت ها را امثال ظریف انجام می دهند و روحانی با افتخار تمام می گوید کسی حق ندارد به رزمنده خط مقدم دیپلماسی حرفی بزند و خاتمی با گستاخی به ظریف لقب سردار دیپلماسی می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: البته آن ها خوب می دانند اگر شهید سلیمانی ها نبودند در همین تهران داعشی ها خاتمی، ظریف و هم حزبی هایشان را زیر چکمه می گذاشتند و با آن ها عکس یادگاری می گرفتند.

وی اضافه کرد: نمایندگان محترم شما ادعا دارید مجلس انقلابی هستید آیا این انقلابی بودن است که ظریف با زبان خود نابودی کشور را داد بزند و هیات رئیسه از استیضاح دوری کند. شاید دستکاری در بودجه و اعداد و ارقام آن کار انقلابی است که ما خبر نداریم.

احمدی بیغش یادآور شد: روحانی که در طول دولت های تاریخ جمهوری اسلامی ایران تنها فردی است که مضحکه خاص و عام است مجلس را تهدید می کند، یک سال از عمر مجلس گذشت چه اقداماتی انجام شد، مصلحت اندیشی برای چه صورت می گیرد؟ آن هم از مصلحت اندیشی درباره وزیر ارتباطات که شبکه های اجتماعی به محلی برای لجن پراکنی علیه کشور تبدیل شده است.

علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر خطاب به احمدی بیغش نماینده تذکردهنده تصریح کرد: خواهش من این است که حرمت مجلس نگه داشته شود، هیچ گاه آقای ظریف نمی تواند هیچ کمیسیون و نماینده ای را کاه بشمارد. هیچ نماینده ای در برابر وزرا کاه نیست و وزرا نمی توانند اهانتی به نمایندگان داشته باشند.

همچنین مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ناظر بر ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس و در پاسخ به اظهارات نماینده شازند در مجلس گفت: چون در اظهارات نماینده محترم نسبت به کمیسیون کم لطفی شد من بر خود واجب دانستم از حیثیت کمیسیون دفاع کنم. فریاد و تخریب کار ساده‌ای است ولی صحبت بر اساس مستند شرعی و قانونی بحث دیگری است.

وی افزود: روز یکشنبه و در حضور وزیر امور خارجه تحقیق و تفحص در کمیسیون بررسی شد و در مورد آن تصمیم‌گیری صورت گرفت و رأی مثبت اعضای کمیسیون همراه شد اما در مورد استیضاح تشخیص با هیأت رئیسه مجلس است اما نمی‌توانیم بگوییم آقای ظریف به مجلس نیاید، این پاک کردن صورت مسئله است پس چگونه ما باید از ایشان توضیح بخواهیم.

نماینده مردم قم ادامه داد: ابزار برخورد و مواخذه همین است که ما ایشان را در کمیسیون بخواهیم و نظارت اعمال کنیم لذا کمیسیون کاملاً به وظیفه خود عمل کرد و علاوه بر اعضای کمیسیون تعداد دیگری از نمایندگان نیز در جلسه حاضر بودند و تعدادی از اعضای هیأت رئیسه و روسای کمیسیون‌ها نیز در جلسه شرکت داشتند و حرف‌های خود را مطرح کردند ضمن آن که احترام طرفین نیز حفظ شد و البته از صحبت‌های آقای ظریف نیز قانع نشدند.

وی تأکید کرد: فضای جلسه به قدری سنگین بود و موضع نمایندگان در آن جلسه قاطع و با صلابت بود که بعضی به ما می‌گفتند که ما نگران سکته آقای وزیر هستیم و در عین حال که با کمال ادب و احترام برخورد شده بود، نمایندگان از حق ملت و مظلومیت میدان و منافع ملی دفاع کردند و دغدغه‌های خود را نسبت به آنچه که در وین می‌گذرد، مطرح کردند و تا آخر نیز پای منافع ملت خواهند ماند و اجازه نخواهند داد کلاه دیگری مثل برجام سر ملت برود لذا کمیسیون به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و عمل خواهد کرد و آقای وزیر نیز در مقابل منطق قاطع نمایندگان به اشتباه خود اقرار داشتند و عذرخواهی کردند.

ذوالنوری در پایان تصریح کرد: متأسفانه آقای احمدی بیغش همان روز جلسه نیز قدری با الفاظ نامناسب به کمیسیون حمله کردند و من خواهشم این است که حرمت‌ها را در چارچوب اخلاق و شرع حفظ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز