خبرگزاری کار ایران

هیچ تخلف انتخاباتی تاکنون در گلستان ثبت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۴۳۷

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه رصد فضای انتخاباتی استان گلستان در حال انجام است، گفت: تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است.

به گزارش ایلنا، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گلستان گفت: رصد فضای انتخاباتی استان گلستان در حال انجام است و تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به پایان زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: در حال حاضر بررسی صلاحیت‌ها در حال انجام است.

وی گفت: دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های نظارتی برای فضای سالم و امن انتخاباتی در استان گلستان تلاش می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان از گروه‌ها و احزاب نیز خواست تا مراقب باشند برای به دست آوردن رای، با تخریب، توهین، سیاه نمایی و خدشه به وحدت اقوام و مذاهب، در مسیر دشمنان حرکت نکنند.

هاشمیان بیان کرد: همه تبلیغات و برنامه‌های نامزد‌های انتخاباتی در استان گلستان رصد می‌شود و در برخورد با کسانی که قانون را نادیده بگیرند، تعلل نمی‌کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان نیز در این جلسه از افزایش نظارت بر تبلیغات انتخابانی در فضای مجازی خبر داد و از مردم هم دعوت کرد: تخلف و جرایم انتخاباتی را به صورت حضوری از طریق مراجعه به معاونت‌های پیشگیری از جرم دادسرا‌ها یا اینترنتی از طریق ثبت در سامانه سجام به نشانی sajam.scpd.ir ثبت کنند.

وی افزود: نام گزارش دهنده تخلفات، محرمانه می‌ماند و گزارش‌ها پس از بررسی به شعب منتخب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی فرستاده خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان هم در این جلسه بر بررسی دقیق صلاحیت نامزد‌های نمایندگی شورا‌های شهر و روستا تاکید کرد و گفت: اعضای شوراها، به عنوان کسانی که بعد از انتخاب بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت خواهند کرد، باید صلاحیت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسینی افزود: پروند‌های متعدد سوءاستفاده مالی و اختلاس در برخی شهرداری‌ها و شورا‌ها نشان می‌دهد اعضای شورا‌ها آنگونه که باید به وظایف نظارتی خود درست عمل نکردند.

سومین جلسه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی امروز در دادگستری گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز