خبرگزاری کار ایران

چامسکی در گفت‌‌و‌گو با ایلنا:

بایدن فقط از تغییرات حرف می‌زند/ سیاست او فعلا ادامه سیاست‌های شرم‌آور ترامپ است/ بی‌اعتمادی موجود، به دلیل اقدامات آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۰۸۳

فیلسوف برجسته آمریکایی تاکید کرد: بایدن تنها در مورد ایران حرف زده است و تغییری در سیاست‌های ترامپ ایجاد نکرده است.

نوآم چامسکی زبان‌شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه‌پرداز آمریکایی است. از او به‌عنوان پدر زبان‌شناسی نوین یاد می‌شود. همچنین وی مقالات متعددی در نقد سیاست‌های خارجی دولت ایالات متحده آمریکا دارد. او استاد بازنشستهٔ دپارتمان فلسفه و زبان‌شناسی مؤسسه تکنولوژی ماساچوست آمریکا است.

وی هم چنین مورخ و منتقد سیاسی و اجتماعی است که او را مهمترین متفکر زنده در جهان امروز می‌دانند. وی به‌عنوان یک سوسیالیست همچنان در زمره منتقدان اقدامات نظامی آمریکا محسوب می‌شود چرا که آن را، بزرگترین تهدید برای صلح جهانی قلمداد می‌کند. وی در گفت‌و‌گو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌ها پرداخت.

تاکنون هیچ سیاست معناداری توسط بایدن ارائه نشده است

بایدن فقط در مورد تغییرات حرف زده است

سیاست بایدن فعلا فقط ادامه سیاست‌های شرم‌آور ترامپ است

چامسکی در ابتدا با انتقاد از عدم اقدام جدی از سوی بایدن برای نجات برجام گفت: تاکنون، بایدن از سیاست‌های ترامپ منحرف نشده است، مگر از نظر لفظی و تنها حرف زده است و هیچ اقدام عملی برای تغییر تصمیمات ترامپ اتخاذ نشده است.

وی یادآور شد: ایالات متحده طرفی بود که برجام را ترک کرد و باید به برجام و اجرای تعهدات خود بازگردد چه همه‌گیری باشد چه نباشد اما تاکنون هیچ سیاست معناداری توسط بایدن ارائه نشده است. سیاست بایدن فعلا  فقط ادامه سیاست‌های شرم‌آور ترامپ است.

چامسکی تاکید کرد: در مورد ایران و آمریکا احتمال وقوع جنگ و یا استفاده از دیپلماسی هر دو امکان‌پذیر است. البته اجتناب از جنگ ضروری است

برجام، گامی رو به جلو بود

وی با نامعلوم دانستن آینده برجام گفت: هیچ پایه محکمی برای پیش‌بینی وجود ندارد. برجام گامی مفید و رو به جلو بود و سیاست باید به ابزاری برای رسیدن به منطقه‌ای بدون سلاح هسته‌ای منطقه‌ای تبدیل شود.

بی‌اعتمادی میان تهران و واشنگتن، به دلیل اقدامات آمریکا بوده است

این فیلسوف برجسته بین المللی در ادامه بهبود روابط میان ایران و آمریکا را سخت دانست و گفت: احیای برجام و بهبود روابط کار سختی می‌خواهد. چالش مهم در این میان بی‌اعتمادی ناشی از تصمیمات و اقدامات غیرقانونی است که عمدتاً با ابتکار آمریکا صورت گرفته و باید تغییر یابد و کارها و اقدامات زیادی باید صورت بگیرد. برای رسیدن به روابط عادلانه‌تر با ایران  باید کارهای زیادی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز