خبرگزاری کار ایران

اقتصاددان اسپانیایی:

ایران در مورد پول‌های بلوکه شده خود در کره جنوبی درخواست داوری کند/ مذاکرات دیپلماتیک برای کاهش و رفع تحریم‌ها در زمان پاندمی به سرعت انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۷۰۶

یک اقتصاددان و استاد اسپانیایی در واکنش به بلوکه شدن دارایی‌های ایران در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های آمریکا گفت: تحریم‌ها معطوف به مراقبت‌های بهداشتی یا برنامه‌ها و طرح‌های اجتماعی نیست و لازم است مذاکرات دیپلماتیک برای کاهش و رفع تحریم‌ها در زمان پاندمی به سرعت انجام شود.

دانیل لاکاله، استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.

لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان از جمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان دیدگاه خود پیرامون بلوکه شدن دارایی‌های ایران در کشورهایی مانند کره جنوبی به خصوص در زمان پاندمی بیان کرد:

 

قرار دادن وجوه ایران در حساب ثالث می تواند به حل اختلاف با کره کمک کند

وی در ابتدا در مورد بلوکه شدن دارایی‌های ایران در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های آمریکا گفت: ایران می‌تواند در مورد  پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی  درخواست داوری و همچنین قرار دادن وجوه در یک حساب سپرده گذاری ثالث را  مطرح کند که در آن یک نهاد  مستقل می‌تواند بر پرداخت‌ها نظارت کند تا اطمینان حاصل شود که پرداخت‌ها به کانال‌های مناسب برای مردم می رسد.

قراردادهای خوبی برای تامین واکسن بین ایران و روسیه منعقد شده است

این استاد دانشگاه در ادامه در خصوص خرید واکسن گفت: خرید واکسن نباید مشکلی داشته باشد. همه شرکت‌های بهداشتی و همچنین روسیه و چین در حال همکاری هستند تا کار  دولت‌ها را برای خرید واکسن تسهیل کنند. ایران توافق‌نامه‌های خوبی  با روسیه و چین منعقد کرده است که می‌تواند روند خرید واکسن را تسریع کند.

مذاکرات برای کاهش تحریم ها صورت بگیرد

لاکاله در ادامه در مورد تحریم‌ها در شرایط پاندمی کرونا گفت: تحریم‌ها معطوف به مراقبت‌های بهداشتی یا برنامه‌ها و طرح‌های اجتماعی نیست و لازم است مذاکرات دیپلماتیک برای کاهش و رفع تحریم‌ها در زمان پاندمی به سرعت انجام شود. 

دیپلماسی عامل کلیدی است

وی اضافه کرد: دولت آمریکا باید درک روشنی از دولت ایران داشته باشد که به از بین بردن تهدید سیاسی کمک می‌کند؛ در این شرایط  دیپلماسی عامل  کلیدی و  مهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز