خبرگزاری کار ایران

دلخوش در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰:

کلیات بودجه رد شود، دولت مجددا با بزک کردن لایحه آن را تقدیم مجلس خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۱۵۹

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:اگر انتقادی به برخی از مواد بودجه است امکان این وجود دارد که در بررسی جزئیات اصلاح شود اما اگر امروز این لایحه رد شود دولت مجددا با بزک کردن لایحه آن را تقدیم مجلس خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدکاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ بهمن) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: جهل به مصوبات کمیسیون تلفیق، ظلم به مجلس است اگر انتقادی به برخی از مواد بودجه است امکان این وجود دارد که در بررسی جزئیات اصلاح شود اما اگر امروز این لایحه رد شود دولت مجددا با بزک کردن لایحه آن را تقدیم مجلس خواهد کرد.

نماینده مردم صومعه سرا تاکید کرد: طرح برخی تئوری ها در خصوص لایحه بودجه و صحبت های شعاری کفایت نمیکند و باید در عمل بگوییم که در این سال هایی که مسئولیت داشتیم و در مجلس در کمیسیون حضور داشته ایم چه اقدامی انجام داده ایم.همه ما معتقدیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادآور است اما ۲.۵ میلیارد دلار آن برای دارو اختصاص داده شده و ۵.۵ میلیارد آن نیز برای ضعفا و کالای اساسی اختصاص داده شده است و اگر انتقادی نیز به آن وجود دارد در جزئیات قابل اصلاح است و در خصوص مشکلات و اعتباراتی که به سایر موضوعات بودجه ای وارد است در جزئیات قابل حل است و شورای نگهبان نیز پذیرفته است که لایحه دولت تغییرات اساسی کند و ما نیز حدود ۱۳ درصد لایحه را تغییر دادیم.

وی ادامه داد:آیا اقدام کمیسیون تلفیق در شفاف سازی لایحه بودجه اقدامی غلط است که نمایندگان با آن مخالفت می کنند، بار دیگر اعلام می کنم جهل مصوبات کمیسیون تلفیق ظلم است. دولت ۴ نرخ را برای ارز در بودجه تعیین کرده بود اما کمیسیون تلفیق این ارقام را شفاف کرد و آیا این شفاف سازی کار غلطی است، این نشان دهنده شفافیت و صداقت در مجلس است و باعث انضباط مالی در کشور خواهد شد. نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در سال ۹۹، ۶.۳ درصد پیش بینی شده بود اما در لایحه دولت ۵.۳ درصد و در لایحه ای که از تلفیق خارج شد این رقم به ۸.۲ درصد رسید و این اقدام از سوی کمیسیون تلفیق اقدام قابل تقدیر و توجه است.

دلخوش گفت: موضوع دیگری که در کمیسیون تلفیق به آن اشاره شد و یکی از مشکلات اساسی مردم بود موضوع قیر در تبصره یک بود که کمیسیون تلفیق آن را به لایحه بودجه اضافه کرد و در لایحه دولت نبود. همچنین بند «و» را نیز کمیسیون تلفیق شفاف کرد و سهم فقرا و محرومان از بودجه کشور را بیشتر کرد و همه این ها اقداماتی بود که در کمیسیون انجام شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز