خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی در مراسم «چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی»:

امروز بیش از گذشته جای خالی عقلانیت و تدبیر را حس می‌کنیم/ آیت‌الله هاشمی بخاطر مصلحت جامعه طوری عمل کردند که آسیبی برای انقلاب ایجاد نشود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۴۸۳

رئیس شورای شهر تهران و پسر ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: داغ آیت‌الله هاشمی همچنان برای دوستداران ایشان باقی است و با بدتر شدن معیشت مردم و شرایط کشور بیش از گذشته جای خالی عقلانیت و تدبیر را حس می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در مراسم چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: امروز در چهارمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی قرار داریم و همانطور که می‌دانید داغ ایشان همچنان برای دوستداران ایشان باقی است و با بدتر شدن معیشت مردم و شرایط کشور بیش از گذشته جای خالی عقلانیت و تدبیر را حس می‌کنیم؛  من تشکر می‌کنم از کسانی که در خصوص رحلت ایشان سخن گفتند و قلم زدند اما من چند جمله کوتاه را براساس مراسم سه‌شنبه در قم که همراه افتتاح سرای فرهنگ و قرآن بود و آیت‌الله مرتضی جوادی عاملی سخنرانی کردند و من هم چند جمله را در درمورد صحبت‌های ایشان عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: آیت‌الله مرتضی جوادی عاملی گفتند آیت‌الله هاشمی در دوران امام با توجه به سبقه‌ای که با ایشان داشتد و شاگرد مکتب امام بودند از ایشان پیروی زیاد داشتند و بعد فوت امام هم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همراهی زیادی داشتند و برای مجتهدی که خودش علم به مسائل دارد و ظرفیت وجودی خودش می‌تواند سیاست اعلام کند در این موارد همراهی از پیروی بسیار سخت‌تر است اما برای حفظ نظام این همراهی را با صبوری داشتند و بخاطر مصلحت جامعه طوری عمل کردند که آسیبی برای انقلاب ایجاد نشود.

وی افزود: من هم می‌خواهم نکته‌ای را براساس پیام مقام معظم رهبری اضافه کنم؛ ایشان گفتند آقای هاشمی از هوشی وافر و صمیمیتی مثال‌زدنی برخوردار بود و البته تکیه‌گاه همه از جمله خود ایشان بودند. می‌دانیم دکترین هاشمی دکترین صلح و توسعه بود. ایشان اهمیت زیادی برای تامین رفاه مردم قائل بودند و سعی‌شان بر این بود که در این مسیر توسعه متوازن حتی توسعه پایدار، مشکلات مردم حل شود. 

هاشمی گفت: از تعبیر آیت‌الله جوادی آملی آن بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تفکیک و دو قطبی‌سازی جمهوریت و اسلامیت مخالف بود و من اضافه می کنم که ایشان با همه دو قطبی سازی افراطی امروز، مانند دوقطبی ارزشها و رفاه، دو قطبی توسعه و انقلابی گری، عقلانیت و شجاعت مخالف بود و این دو قطبی سازی را خلاف مصالح انقلاب و اسلام می دانست او معتقد بود کسانی که این دوقطبی سازی ها را انجام می دهند، آگاهانه یا نا آگاهانه بخشهایی از مردم را در برابر انقلاب قرار می دهند و هرچند که ظاهری  زهد فروشانه وانقلابی وارزشی داشته باشند.

وی ادامه داد: قرار دادن شعار در برابر شعور، ارزشها در برابر علم، انقلابی گری در برابر میانه روی نتیجه ای جز افراطی کردن حکومت و ریزش پایگاه اجتماعی انقلاب ندارد و بسیاری از پدیده هایی که امروز در نسل جوان می بینیم ناشی از همین عملکرد غلط توسط افراطیون در گذشته بوده است. ایشان مکررا می گفتند که نباید اهداف و آرمانهای انقلاب را بگونه ای تعریف کنیم که برای تحقق آن، به مردم و کشور آسیب زده شود و باید به گونه‌ای حرکت شود که اهداف انقلاب را بگونه‌ای محقق کنیم که معیشت عمومی و زندگی مردم وهمچنین آینده ایران آسیب نبیند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز