خبرگزاری کار ایران

کوشا:

اجرای سندهای قوه قضائیه بسیار مهم‌تر از تدوین آنهاست/ حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در کشور مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۴۵۲

رییس اسکودا گفت: تدوین و ابلاغ سندهای قوه قضائیه مثبت است اما اجرای این اسناد بسیار مهم‌تر از تدوین آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر کوشا، رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مراسم افتتاحیه کلینیک معاضدت حقوق شهروندی، اظهار کرد: بحث کمک به قربانی جرم در مقوله بزه‌دیده‌شناسی یکی از موضوعاتی است که بسیار مفید واقع شده است. هر شهروندی قربانی نیست ولی هر قربانی شهروند است.

وی افزود: یکی از بحث‌هایی که به آن باید بپردازیم موضوع اقشار آسیب پذیر هستند.

رییس اسکودا بیان کرد: نگاه به کمک به قربانی جرم نشان می‌دهد که یک نوع حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است، و متأسفانه در ایران این موضوع مغفول واقع شده است بر همین اساس من از قوه قضاییه می‌خواهیم که بر روی آن کار شود. 

کوشا گفت: در بحث معاضدت و کمک به اقشار آسیب‌پذیر برای دسترسی به عدالت قضایی، نشان می‌دهد که فرآیند عدالت قضایی از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از اقشاری که می‌توانند در این خصوص کمک کنند، وکلا هستند. 

وی اضافه کرد: شأن معاضدت قضایی ایجاب می‌کند که وکیل به ارائه خدمات حقوقی بپردازد. 

وی اظهار کرد: کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور، اداره معاضدت قضایی را فعال کرده‌اند و روزانه مشاوره‌های قضایی می‌دهند و این نشان می‌دهد که وکلا در حال ارائه خدمات حقوقی هستند.

کوشا ادامه داد: ما در این زمینه باید سندهای بین‌المللی را مدنظر قرار دهیم؛ تدوین و ابلاغ سندهای قوه قضاییه مثبت است و تشکر می‌کنم اما آنچه که در دادگستری می‌بینیم موضوع دیگری را نشان می‌دهد و اگر بازپرس و قاضی به ما احترام بگذارند مشخص خواهد شد که حقوق شهروندی توسط آنها مطالعه شده و رعایت می‌شود.

رییس اسکودا بیان کرد: بنابراین زمانی که می‌گوییم از حرف تا عمل، از تئوری تا تاکتیک فاصله است به این معناست که اسناد توسط دستگاه‌ها اجرا شود؛ در مجموع اسناد خوب است اما اجرای آن مهمتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز