خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک صبح امروز در ساختمان صلح انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه میان ستاد امر به معروف کشور و جمعیت هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۷۵

نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر با جمعیت هلال احمر کشور به منظور امضای تفاهمنامه همکاری صبح امروز در محل ساختمان صلح برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر با جمعیت هلال احمر کشور به منظور امضای تفاهمنامه همکاری صبح امروز در محل ساختمان صلح برگزار شد.

آیت الله کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف، حجت الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد، حجت الاسلام معزی معاون نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و جمعی از معاونان و مدیران ستاد امر به معروف و جمعیت هلال احمر در این نشست حضور یافتند.

امر به معروف و نهی از منکر یک ظرف اجتماعی است 

حجت الاسلام جلیل محبی در ابتدای این نشست اظهار کرد: نقطه اشتراک ستاد امر به معروف و جمعیت هلال احمر استفاده از نیروی مردمی و وظیفه مردم در قبال یکدیگر است. 

وی افزود: در دوره جدید و به ریاست آیت الله صدیقی رویکرد ستاد ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت در امر به معروف و توسعه مفهوم معروف و منکر است که کمک رسانی و امور خیریه را هم شامل می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما در ستاد معاونت اجتماعی و مطالبه گری را ایجاد کردیم که تا امروز از لحاظ اجتماعی و ارتباط با مردم بیشترین فعالیت را داشته است که موجب گسترش فعالیت های خیریه شده که همان امر به معروف و نهی از منکر است. 

محبی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک ظرف اجتماعی است که می تواند همه اقداماتی که در کشورهای غربی و توسعه یافته انجام می شود را تحت پوشش قرار دهد.

خدمت به مردم مهمترین مسئله است

در ادامه نشست، آیت الله صدیقی ضمن ابراز خوشحالی نسبت به این همکاری مشترک اظهار کرد: ما وظیفه داریم که از سیل زده ها، زلزله زده ها دادرسی کنیم در گرفتاری ها یار مردم باشیم و در صحنه حاضر شویم تا بتوانیم در راستای اجرای وظایف بندگی، انس الهی و اجتماعی داشته باشیم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه آیه کریمه «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله» همواره مورد توجه امام خمینی (ره) بوده است، تاکید کرد: خداوند به هر چه امر کرده معروف و از هر چه نهی کرده منکر است.انسان برای رسالت الهی همیشه باید ناظر بر صحنه و بالنده باشد. البته این حسن فعلی کافی نیست بلکه انگیزه تعیین کننده است و انگیزه باید کار برای خدا باشد، در راه خدا باشد و حرکتش به سوی حرکت ربوبی باشد و انسان همواره سالک الی الله باشد.

وی افزود: در میان اوامر الهی و همه دستورات اجتماعی و سیاسی و فردی و خانوادگی هست و خداوند به وسعت زندگی ما برنامه داده است. در میان همه این برنامه های جان افزا مسئله خدمت به مردم حرف اول را می زند. 

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مجموعه بشر عائله خداوند هستند، خداوند پیغمبرش را به سوی ما فرستاد که طبیب ما باشد. پیغمبر ما در میان پیغمبران از همه مردمی تر بود. خدمت انسان را مردمی می کند در حالی که ترئس و ریاست طلبی و پشت میز نشینی انسان را از خدا دور می کند. امام (ره) می فرمود که به من خدمت گزار بگویید بهتر از این است که رهبر بگویید. 

وی در ادامه اظهار کرد: خدمت به مردم نه با گزارش گرفتن، بلکه با میان مردم رفتن و مریض تب دار را با دست لمس کردن و حس کردن درد مردم میسر می شود. دستور امام علی (ع) به مالک اشتر این است که هم رحمت و هم محبت را نسبت به مردم ابراز بدارد و حتی کافر را هم دوست داشته باشد.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر عمومیت دادن به وظیفه ذاتی انسان است تا رحمت را در جامعه بگسترد و جامعه را از منکرات مصون بدارد.

قوام شریعت به امر به امر به معروف و نهی از منکر است

همچنین حجت الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و میزبان این نشست ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با احیای دین در این سرزمین امر به معروف و نهی از منکر هم که فراموش شده بود احیا شد. 

وی افزود: در اسلام هر ارزشی معروف است و هر ضد ارزشی منکر است. تلاش برای برقراری ارزش ها در همه ابعاد و تلاش برای زدودن جامعه از همه ناپاکی ها مصداق امر به معروف و نهی از منکر است. 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فقط لفظ و کلام نیست، بلکه عمل به برنامه ریزی و حساب و کتاب برای تحقق ارزش هاست.

وی افزود: امیر المومنین (ع) فرموده اند که قوام شریعت به امر به معروف و نهی از منکر است.  امر به معروف از جهاد برتر است برای اینکه جهاد موانع را از سر راه بر میدارد اما امر به معروف و نهی از منکر امر تحقیقی است.

معزی اظهار داشت: هلال احمر یک جمعیت خیریه غیرانتفاعی و مردمی بین المللی است که نزدیک به صد سال است که در کشور بوده و با بیش از ۱۹۰ نهاد بین المللی ارتباط دارد. هدف هلال احمر کاهش آلام مردم و افزایش سلامت روح و جسم آنها است که این خود مصداق بزرگ امر به معروف است.

وی افزود: هلال احمر از نظر اداری یک جمعیت ۱۰ هزار نفره است اما از نظر داوطلب میلیون ها نفر عضو دارد. ما در این سازمان تلاش میکنیم که کرامت انسان ها حفظ بشود که این خود یک معروف دیگر است.

وی در پایان گفت: شورای امر به معروف در همه دفاتر هلال احمر در سراسر کشور تشکیل شده و نمایندگان ستاد در همه این دفاتر حضور دارند. برای ما افتخار است که بتوانیم برای تحقق کامل امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

امضای تفاهمنامه همکاری های مشترک

در انتهای این نشست تفاهمنامه همکاری های مشترک به امضای آیت الله صدیقی و حجت الاسلام معزی رسید. مطابق متن این تفاهمنامه مقرر شد که ستاد امر به معروف ظرفیت نیروهای جهادی خود را در اختیار سازمان هلال احمر بگذارد تا در امر کمک رسانی و امداد رسانی به کمک جمعیت بیایند. همچنین مقرر شد که جمعیت هلال احمر به منظور احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر زمینه های عضویت بدنه ۲ میلیون نفری نیروهای داوطلب و امداد گر خود در گروه های جهادی ستاد و ثبت نام در سامانه «امین» به منظور تربیت نیروهای متخصص در گروه های تخصصی داوطلب را فراهم کند.

همچنین در این نشست احکام اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر توسط رییس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اعطا شد. علاوه بر معاونان و مدیران دو نهاد، اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر همه دفاتر استانی جمعیت هلال احمر نیز به صورت برخط در این جلسه حاضر بودند که شرح وظایف و رویکرد آنها نیز در انتهای نشست توسط حجت الاسلام میرزایی معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برای آنها تبیین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز