خبرگزاری کار ایران

نمایش توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه در نهمین رزمایش پیامبراعظم(ص)

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۹۲

در دومین روز برگزاری رزمایش گسترده پیامبراعظم(ص) ۹ سپاه بخشی از توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه شامل پرنده های شناسایی، انواع مین‌ها و سلاح‌ها و تجهیزات مورد آزمایش قرار گرفت.

در دومین روز برگزاری رزمایش گسترده پیامبر اعظم(ص) ۹ سپاه بخشی از توانمندی های نیروی زمینی سپاه به نمایش در آمد.

به گزارش ایلنا، در دومین روز برگزاری رزمایش گسترده پیامبراعظم(ص) ۹ سپاه بخشی از توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه شامل پرنده های شناسایی، انواع مین‌ها و سلاح‌ها و تجهیزات مورد آزمایش قرار گرفت.

بخشی از این دستاوردها شامل پردنده‌های شناسایی ار پی اچ، پرنده‌های شناسایی بدون سرنشینی که قابلیت پرواز در روز و شب را دارند. این پرنده‌ها توان پرواز با برد ۷ کیلومتر رفت و ۷ کیلومتر برگشت را دارا هستند و می‌توانند تصویربرداری و عکس‌برداری از مواضع هدف داشته باشند.

سلاح جمرات، این سلاح مانند یک موشک کروز بدون موتور عمل کرده و از ژایروپلند پرتاب می‌شود این سلاح با دقت یک متر و برد ۱۴ کیلومتر می‌تواند اهداف را منهدم کند.

سلاح رمیت، این یک مین کنار جاده‌ای علیه خودروهای زرهی است که می‌تواند با دقت و حجم بالای انفجار به وسیله ریموت کنترل، یک ستون زرهی را در شعاع ۱۰۰تا ۱۵۰ متری منهدم کند. این سلاح همچنین می‌تواند علیه نفرات دشمن تا ۱۰۰ نفر به کارگیری شود.

مین جهنده صیاد، مین جهنده‌ای است که تا ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ متر از زمین بلند و در هوا منفجر می‌شود از این سلاح علیه بالگردها استفاده می‌شود.

سلاح واصل، این سلاح مواد انفجاری را با موشک‌‌های کوچک خود به ۱۰۰ متر جلوتر پرتاپ می‌کند این قابلیت می‌تواند توان نیروهای ما را در مقابله با نفرات و خودروهای دشمن افزایش دهد. واصل قابلیت این را دارد که بدون حضور نفر در کنار خود عمل کند.

خیبر، مواد انفجاری که قدرت آن دو برابر قدرت تی‌ان‌تی است. از خیبر می‌توان در سر جنگی سلاح‌ها برای افزایش توان تخریب و انهدام بهره برد.

تیربار چرخشی نصیر، تیربار ۱۲.۷ میلیمتری چرخشی شش لولی است که علیه اهداف و موشک‌های کروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تیربار توان شلیک ۲۴۰۰ تیر در دقیقه را دارا است.

تیربار عاصف، این سامانه قادر است به صورت چرخشی، با نواخت تیر ۹۰۰ الی ۱۲۰۰ تیر در دقیقه ضد موشک‌های کروز و پرنده‌های ارتفاع پست متخاصم به کار گرفته شود. عاصف یک تیربار ۲۳ میلیمتری و سه لول است.

تک تیرانداز آرش، سلاح تک تیرانداز ۲۰ میلیمتری که در اختیار نیروهای پیاده سپاه قرار دارد.

ربات‌های شناسایی، این ربات مسلح با ۵ کیلومتر برد مجهز به سلاح ۷.۶ میلیمتری و قابلیت انهدام اهداف است.

پروژه حامی و دیوار سریع النصب مولتی سلول، دیوارهای سریع‌النصبی است که برای مقابله با انفجارات و آر. پی‌. جی از آن بهره می‌برند، است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز