خبرگزاری کار ایران

در تفاهم‌نامه مشترک ایران و تاجیکستان تاکید شد؛

همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری و قاچاق انسان

کد خبر : ۲۵۳۵۵۳

محور مشترک همکاری میان ایران و تاجیکستان در زمینه مبارزه با افراطی‌گری می‌تواند ثبات منطقه‌ای ایجاد کند.

وزیر کشور گفت: همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان استان‌های همجوار ایران با تاجیکستان نظیر استان گلستان، مازندران و خراسان شمالی که امکان تبادل کالا و تجهیزات فنی را با کشور تاجیکستان دارند ازجمله سایر موارد موضوع همکاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی‌فضلی در حاشیه دیدار با وزیر کشور تاجیکستان و سفر هیات همراه وی به کشور گفت: به دنبال سفر رئیس جمهور و هیات همراه به کشور تاجیکستان در خلال اجلاس شانگهای که در آن کشور تفاهم‌نامه مشترک برای گسترش همکاری‌ها امضا شد، تفاهم‌نامه همکاری در محورهای حوزه قاچاق مواد مخدر با این کشور در این دیدار امضا شد.

وزیر کشور در بیان محورهای مشترک مورد همکاری با کشور تاجیکستان افزود: در زمینه قاچاق مواد مخدر میان ایران و تاجیکستان که هر دوکشور با افغانستان مرز مشترک دارندهمکاری های مشترک به تصویب رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر، کشور ایران می‌تواند کمک‌های شایان توجهی به کشور تاجیکستان داشته باشد.

رحمانی‌فضلی افزود: موضوع تروریسم، افراطی‌گری و برخورد با قاچاق انسان از جمله معضلات مصیبت بار منطقه ای است که با حمایت های امریکا و سایر کشورهای استکباری از فرقه‌های انحرافی در منطقه انجام می شود.

این مقام مسئول جمهوری اسلامی در ادامه با تاکید بر حمایت برخی کشورهای منطقه ای از افراطی‌گری افزود: محور مشترک همکاری میان ایران و تاجیکستان در زمینه مبارزه با افراطی‌گری می‌تواند ثبات منطقه‌ای ایجاد کند.

وی در بیان سایر محورهای همکاری میان وزارت کشور ایران و تاجیکستان ادامه داد: موضوع انتقال تجربیات آموزش و همکاری در حوزه پلیس و امنیت داخلی و همچنین تجهیزات و فنون عملیاتی، حوزه ثبت احوال و افزایش ضریب امنیتی اسناد هویتی از جمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه مشترک برای ادامه همکاری‌ها گنجانده شده است.

رحمانی‌فضلی در ادامه همکاری‌های اقتصادی را محور مشترک دیگری از همکاری‌ها با کشور تاجیکستان خواند و تصریح کرد: همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان استان‌های همجوار ایران با تاجیکستان نظیر استان گلستان، مازندران و خراسان شمالی که امکان تبادل کالا و تجهیزات فنی را با کشور تاجیکستان دارند ازجمله سایر موارد موضوع همکاری است.

وی ادامه داد: جای امیدواری دارد با ارتقای سطح فعالیت‌های اتاق بازرگانی و تجار هر دو کشور، سطح معاملات و تجارت میان هر دو کشور افزایش یابد.

وزیر کشور در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر کشور تاجیکستان افزود: امیدواریم چنین دیدارهایی در سطوح بیشتری افزایش یابد و ما از وزیر کشور تاجیکستان و همچنین رئیس جمهور این کشور که در زمان سفر ریاست جمهوری و هیات همراه ایرانی به این کشور همکاری‌های خوبی را با مقامات ایرانی داشته اند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز