خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ مجمع زنان اصلاح‌طلب مطرح شد؛

دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۰۵

مهم‌ترین مبنای تحول کشور پذیرش حقوق دیگری و احترام به قانون است از این رو ضروری است که با تجارب دو دوره گذشته ریاست جمهوری تدبیر کشور بر مبنای احترام به همه دیدگاه‌های کشور شکل بگیرد.

مجمع زنان اصلاح‌طلب به مناسبت ۲۲ بهمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: منافع ملی اولویت اول همه جریان‌های سیاسی اعم از متصدیان قدرت و غیر آن است.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه‌ مجمع زنان اصلاح‌طلب به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

سی و ششمین بهار انقلاب را با سرود جاودانه استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی چشن می‌گیریم تا درکنار یاد رشادت‌ها، فداکاری‌ها و دلتنگی از برای ازدست دادن خواهران و برادرانمان بانگ شکوه و عظمت و بزرگی ایران اسلامی را فریاد برآوریم.

در این بهار که بار دیگر تاریخ انقلاب را ورق می‌زنیم و در لابه‌لای برگ‌های آن تصاویر شهدا و جانبازان که زینت‌بخش آرمان‌های بلند آن است را مشاهده می‌کنیم؛ تلاش داریم، در تجدید پیمان با اهداف آن‌ها کوشا‌تر و جدی‌تر باشیم و میثاق به جای مانده از همه آن روزهای بزرگ و تحول آفرین را با جان دل پاس بداریم!

مردم بزرگوار و بلند همت ایران به روشنی می‌دانند که انقلاب یک حرکت فرهنگی – اجتماعی اصیل برای بازخوانی نیاز‌ها و خواسته‌های دور مانده نسلهای گوناگون این کشور بوده که بلند‌ترین آن‌ها آزادی بود.

مردمی که از ستم نظام شاهنشاهی به ستوه آمده بودند با فریاد آزادی‌خواهی رهبر کبیر انقلاب همصدا شدند تا با به زیر کشیدن پلشتی‌ها و ظلم‌ها راه روشنایی و آزادی و مردم سالاری را بگشایند.

آنان به روشنی می‌دانستند که انقلابشان در پرتو انوار خون شهدا به ثمر نشسته لذا برای نگهداشت آرمان شهدا همچنان بر سر پیمان خود ایستاده‌اند تا نقش زندگی را بر دیوارهای قلب این مردم جاودانه کنند.

این مردم به روشنی می‌دانند که همصدایی و همدستی زنان و مردان این سرزمین توانست کاخ ظلم را به زیر کشد و گرنه نه مردا ن به تنهایی قادر به ایجاد چنین حرکتی سترگ بودند و نه زنان به تنهایی! این تصویر مشترک تاریخ کشور ماست که امروز باید سردر همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی نصب شود که انقلاب حاصل تلاش زنان شجاع و هوشمند و مردان مقاوم و نیرومند بود!

از این‌روست که می‌توان با اتکا به میثاق مشترک این کشور یعنی قانون اساسی همچنان پایمردای زنان مردان را تداوم بخشید و در سالروز انقلاب کبیر ۲۲ بهمن آن را به همه بخش‌ها انتشار داد!

در این میان توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز که همواره تاکید به قانون به ویژه میثاق اصلی که‌‌ همان قانون اساسی کشور است، جهت دهنده بزرگی برای تداوم اهداف انقلاب است.

رهبری با شاخص دانستن مواد قانون اساسی کشور در طول این سال‌ها همواره بر سه هدف ارزشمند آن یعنی استقلال و آزادی و جمهوریت نظام تمرکز داشته‌اند.

قانون اساسی که میراثآنهمه رشادت و بزرگی ملت بزرگ ایران است درطول سه دهه گذشته در برخی موارد مورد کم مهری برخی قرار گرفته که دراین روزهای یاد و خاطره باید به پایان بی‌مهری و کم‌لطفی در برخی مواد آن رسید. میثاقی که خون‌بهای شهدا و رنجنامه زندانیان چند دهه قبل از انقلاب بزرگ ایران را همراه دارد، می‌باید که در پرتو درایت و هوشمندی مردم تک‌تک مواد آن به اجرا گذاشته شود و در آغوش قوانین اجرایی جامه عمل بپوشد. موادی چون حقوق ملت که از گرانبها‌ترین شاخص‌های مردم سالاری دینی در این قانون است.

از این رو مجمع زنان اصلاح طلب در این روز‌های بزرگ بر موارد زیر تاکید دارد:

- قانون اساسی میثاق عمومی کشور است و افرادفارغ از قوم و جنس و طبقه اقتصادی مکلف به همراهی به این میثاق ملی دارند.

- منافع ملی اولویت اول همه جریان‌های سیاسی اعم از متصدیان قدرت و غیر آن است.

- قدرت اصلی در دست مردم است پس هرکس برای مردم کار کند و به حقوق مردم وفادر باشد یقینا در کنار قدرت آن‌ها قرار خواهد داشت

- زنان به عنوان یکی از محورهای اصلی انقلاب امروز با به دست آوردن تجارب گرانقدر در حوزه‌های گوناگون قادرند سهم بزرگی در شکوفایی کشور ایفا کنند از این‌رو ضروری است برنامه‌ریزان و تصمیم‌سازان با بهره‌گیری از توان این بخش بزر گ جامعه روند توسعه کشور را بیش از این به تاخیر نیندازند.

- مهم‌ترین مبنای تحول کشور پذیرش حقوق دیگری و احترام به قانون است از این رو ضروری است که با تجارب دو دوره گذشته ریاست جمهوری تدبیر کشور بر مبنای احترام به همه دیدگاه‌های کشور شکل بگیرد.

در این میان مجمع زنان اصلاح طلب در سالروز پیروزی انقلاب با بزرگداشت دهه مبارک فجر ضمن تجلیل از مقام شامخ و بزرگ شهدا و امام شهدا و زنان قهرمان و شجاع و هوشمند این کشور از همه هم میهنان به ویژه زنان قهرمان دعوت به عمل می‌آورد تا در راه پیمایی بزرگ ۲۲ بهمن ضمن حضور فعال با تجدید عهدی دیگر شعارهای جاودانه انقلاب را برای تداوم جمهوریت نظام و اسلامیت آن پاس بداریم.

زنده و جاوید باد یا دو خاطره شهدا

پاینده با جمهوری اسلامی

برقرار باد پرچم آزادی و استقلال ایران

مجمع زنان اصلاح طلب

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز