خبرگزاری کار ایران

آقاتهرانی در جلسه شورای اسلامی جامعه مهندسین:

اختلاف سلیقه بین اصولگرایان طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۹۲

باید بر روی ولایت بعنوان ستون خیمه انقلاب تمرکز کرد چراکه هرکس از آنجایی راه کج رفت و خراب شد که با ولی امر زاویه پیدا کرد و نقطه وحدت اصولگرایان باید تمرکز روی پیروی از مقام ولایت باشد.

جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین شب گذشته(یکشنبه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، پس از صحبت‌های باهنر در ابتدای جلسه که در مورد محکومیت نشریه فرانسوی و استادی آقاتهرانی در حوزه اخلاق بود٬ حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی سخنرانی کوتاهی کرد.

دبیرکل جبهه پایداری با اشاراتی در بحثمقامات و سیر و سلوک٬ تفاوت حال و مقام را این گونه توصیف کرد: حال موقتی است اما اگر این حال ادامه پیدا کند و انسان بر آن ثابت باشد می شود مقام.

وی افزود: شش مقام که هر سالک در مسیر سیرو سلوک نیاز دارد عبارتند از اول معرفت، چرا که انسان بی معرفت نمی تواند خودسازی کند و این معرفت سه شاخه دارد، انسان شناسی، هستی شناسی و خداشناسی. دوم، ایمان یعنی باور دل و باید دانست که جایگاه ایمان دل آدمی است. سوم، ثبات یعنی بر راه راست پابرجا بودن. چهارم، صدق که در دو شاخه راستی گفتار و راستی کردار جلوه می‌نماید. پنجم، انابه یعنی بازگشتن و مراجعه کردن، به عبارت دیگر هرجایی که اشتباه رفتی به مسیر درست بازگردی و ششم، اخلاص یعنی عمل بنده فقط برای خدا باشد.

دبیرکل جبهه پایداری نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه اصولگرایان باید ولایتمدار باشند و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران به نعمت ولایت فقیه است، یادآور شد: باید بر روی ولایت بعنوان ستون خیمه انقلاب تمرکز کرد چراکه هرکس از آنجایی راه کج رفت و خراب شد که با ولی امر زاویه پیدا کرد و نقطه وحدت اصولگرایان باید تمرکز روی پیروی از مقام ولایت باشد.

آقاتهرانی افزود: ممکن است اختلاف سلیقه بین ما اصولگرایان پیش بیاید اما باید بیان رهبر معظم انقلاب برای همه ما فصل الخطاب باشد و همه باید پشت سر مقام ولایت حرکت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز