خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله امینی در دیدار با عارف:

مردم به کاندیداهایی با رفتار نادرست رای ندهند / بی‌ادبی‌های مجلس٬ زیبنده قوه مقننه نبود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۷۷۰

امیدواریم خدا به شما و همه افرادی که در انتخابات آینده مجلس فعالیت دارند و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند٬ توفیق دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم خدا به شما و همه افرادی که در انتخابات آینده مجلس فعالیت دارند و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند٬ توفیق دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله ابراهیم امینی صبح امروز در دیدار محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای سیاسی کشور در مقاطع مختلف انتخاباتی٬ اظهار داشت: گاهی در انتخابات مختلف کشور چه انتخابات‌های ریاست جمهوری و چه انتخابات مجلس شاهد بداخلاقی‌هایی بوده‌ایم که در این ایام توسط بعضی کاندیدا‌ها و بعضی طرفدارانشان انجام شده که این بداخلاقی‌ها همگی به زیان کشور است.

وی افزود: با وجود اینکه قوانین نیز در کشور وجود دارد اما متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که این قوانین مشاهده نمی‌شود به همین دلیل در هر انتخاباتی که صورت می‌گیرد یک سری اختلافات نتیجه آن می‌شود که تا می‌آییم و از ‌آن شرایط عبور کنیم انتخاباتی دیگر با‌‌ همان شرایط برگزار می‌شود.

امام جمعه قم گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و در انتخابات‌های دیگر دیدیم که بداخلاقی‌هایی صورت گرفت و این بداخلاقی‌ها زیبنده کسی که می‌خواهد مسئولیتی در این نظام بر عهده بگیرد نبوده و نیست؛ این گونه رفتار‌ها و یا اینگونه ریخت و پاش‌ها یا بی‌ادبی‌ها، هتاکی‌ها، شکستن حرمت‌ها و… هیچ کدام در شان یک انسان واقعی نیست؛ انسان حتی از گفتن برخی بداخلاقی‌ها شرم دارد چه برسد اینکه بخواهد آن را انجام دهد.

آیت‌الله امینی تاکید کرد: با بازنگری در قانون انتخابات که در حال حاضر در حال انجام است و شورای نگهبان به طور جدی این کار را دنبال می‌کند مشکلات مذکور برطرف و در آینده شاهد این بداخلاقی‌ها در عرصه انتخابات نباشیم.

وی افزود: در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مواد خوبی تصویب شده ولی عمده این‌ها و مهم‌تر از همه التزام افراد به قانون اساسی است؛ ما در خیلی از موارد از لحاظ قانون کمبودی نداریم اما وقتی به قوانین عمل نمی‌شود مشکلات پدید می‌آید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: الزاماتی نیز وجود دارد که حرمت شکنی‌ها و بی‌قانونی‌ها صورت نگیرد اما اینکه به آن عمل شود مساله مهمتری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام قضایا به صورت خوبی در حال پیشرفت است که جای امیدواری و البته همانطور که گفتم مهم‌تر از همه این‌ها التزام به قانون است.

وی افزود: ‌متاسفانه برخی مردم مقید به قانون نیستند و در عمل هر کاری را انجام می‌دهند و برای توجیه آن هم سخنانی را بیان می‌کنند اما مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این جهت فکر کند که اگر شخصی خلاف قانون عمل کند٬ با آنچه برخوردی صورت گیرد.

آیت‌الله امینی تاکید کرد: البته این مهم باید در خود مردم فرهنگ‌سازی شود تا به کسانی که خلاف قانون رفتار می‌کنند رای ندهند و این فرهنگ‌سازی را صدا و سیما باید جدی بگیرد؛ باید شرایط به گونه‌ای شود که اگر مردم دیدند کاندیدایی در تبلیغات انتخاباتی‌اش بی‌ادبی و رفتارهای نادرستی از خود نشان می‌دهد٬ خود مردم به آن شخص رای ندهند.

وی با بیان اینکه اگر خود مردم به افرادی که حرمت قانون و افراد را نگه نمی‌دارد٬ رای ندهند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد٬ گفت: مشاهده می‌کنیم در برخی از کشورهای خارجی حرمت قانون بسیار خوب رعایت می‌شود؛ مثل احترامی که ما در کشور خود٬ در امور دینی داریم و خود را مقید می‌دانیم که به آنها عمل کنیم؛ آنها قانون را محترم می‌دارند اما متاسفانه ما در کشور خود خیلی مقید به قانون نیستیم؛ امیدوارمی در آینده انتخابات بهتری داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید شرایط و فضا را به نحوی جلو ببریم که نمایندگان مجلس آینده ناهنجاری‌هایی که امروز در مجلس مشاهده می‌شود را برطرف کنند و در کل نتیجه انتخابات نه تفرقه و اختلاف، که همکاری برای پیشرفت کشور باشد.

آیت‌الله امینی خطاب به محمدرضا عارف گفت: امیدواریم خدا به شما و همه افرادی که در انتخابات آینده مجلس فعالیت دارند و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند٬ توفیق دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از استان‌های محروم کشور همچنان وفادار به نظام انقلابند و این مهم وظیفه مسئولین را سنگین‌تر می‌کند٬ گفت: اگرچه با نمایندگان هر استانی باید برای حوزه انتخابیه خود نیز تلاش کنند اما بیشتر از آن باید توقع داشت هر نماینده‌ای برای کشور تلاش کرده و مصالح کلی جامعه را در نظر داشته که در این صورت فواید آن به همه استان‌های کشور خواهد رسید.

آیت‌الله امینی در بخش دیگری در خصوص شرایط و ویژگی‌های یک نماینده خوب مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده خوب آن است که اولا هدفش خدمت به مردم و خدمت به کشور باشد؛ هدف مادی نداشته باشد و با رعایت ادب حرکت کند؛ بر طبق اصول و وظایف نمایندگی حرمت دیگران را نگه دارد و خدایی نکرده در مجلس بی‌ادبی نکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: گاهی امروزه انسان در مجلس حرکاتی می‌بیند که شرم‌آور است؛ نماینده واقعی وظیفه دارد طبق آنچه تشخیص می‌دهد عمل کند٬ حالا اینکه گاهی مخالفت‌هایی ممکن است همراه داشته باشد.

وی افزود: این بی‌ادبی‌هایی که اخیرا در مجلس مشاهده کردیم زیبنده مجلس شورای اسلامی نیست؛ نماینده خوب ‌آن است که هدف مادی در کارش نداشته باشد و به فکر پر کردن جیب خود نباشد؛ نماینده نباید درآمد سرشاری را از هر طریقی در جیب خود کند٬ البته نماینده هم زندگی دارد اما باید به‌‌ همان مقداری که قانون تعیین کرده اکتفا کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان ایکه نماینده دو وظیفه کلی بر عهده دارد٬ گفت: یک نماینده مجلس از طرفی نماینده کل کشور است و باید مصالح کلی مردم کشور را لحاظ کند و از طرفی نماینده یک حوزه انتخابیه خاص است و باید برای عمران و آبادانی حوزه انتخابیه‌اش تلاش کند. البته به شرطی که به جای دیگر لطمه نخورد.

وی گفت: نماینده خوب قوانین کلی کشور را رعایت می‌کند و مصالح نظام و رهبری را در کارهای خود لحاظ می‌کند.

آیت‌الله امینی خاطرنشان کرد: همه این موارد گفته شده از شرایط نماینده خوب است اما مهم‌تر از همه این‌ها التزام به قانون و وعده‌های مشروعی است که آن‌ها را عنوان کرده است چرا که گاهی نماینده‌ها در تبلیغات خود وعده‌هایی می‌دهند که بعدا به آن پایبند نیستند.

امام جمعه قم گفت: مجلسی که واقعا در راس امور است٬ مجلسی است که نماینده آن در مواقعی که کشور در خطر است شجاعت بیان حقایق را داشته باشد؛ گرچه گفتن این حقایق به ضرر آن نماینده تمام شود.

وی افزود: در همین مجلس هم متاسفانه می‌بینیم که گاهی بعضی موضع‌گیری‌هایی می‌کنند که شاید در ظاهر به ضررش باشد اما آن نماینده لازم می‌بیند که آن مسائل را عنوان کند و بگوید و مردم هم دقیقا همین را از یک نماینده مجلس می‌خواهند.

آیت‌الله امینی در پایان سخنان خود خطاب به محمدرضا عارف گفت: با متانتی که در شخصیت شما سراغ دارم و همواره از چهره‌های موفق و با اخلاق نظام بوده‌اید امیدوارم در آینده هم موفق باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز