خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام غفاری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

از برخوردهای دوگانه و تبعیض‌های موجود گلایه داریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۸۷

اگر افرادی غیر از اصولگرایان چنین حرف‌هایی می‌زدند یا نشریه‌ای اصلاح‌طلب٬ چنین صحبت‌هایی را منتشر می‌کرد٬ یقینا آن فرد با مشکل مواجه می‌شد و آن نشریه توقیف می‌شد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه در واکنش به برخی اتهامات و توهین‌های نادرست٬ برخوردهای دوگانه وجود دارد٬ گفت: اگر افرادی غیر از اصولگرایان چنین حرف‌هایی می‌زدند یا نشریه‌ای اصلاح‌طلب٬ چنین صحبت‌هایی را منتشر می‌کرد٬ یقینا آن فرد با مشکل مواجه می‌شد و آن نشریه توقیف می‌شد. اینها تبعیض قائل شدن و برخوردهای دوگانه‌ای است که همیشه نسبت به آن انتقاد داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام هادی غفاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: جا دارد اشاره‌ای به برخی بد اخلاقی‌های جامعه داشته باشم که عبارت است از نسبت‌دادن برخی مسائل به کسی که از دنیا رفته و اکنون نیست که این صحبت‌ها را رد یا قبول کند. در چنین حالتی است که هرکسی به خود اجازه می‌دهد هر حرفی را به هرکسی نسبت دهد، که نه قابل رد یا اثبات است. بنابراین افرادی امروز صحبت‌های و اعمالی را به کسانی نسبت می‌دهند که این اظهارات هیچ‌گونه سندیتی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: با توجه به این‌گونه مباحثو مسائل بود که امام(ره) در زمان حیات خودشان و در بخشی از وصیتنامه این خطر را احساس کردند و فرمودند اگر حتی خودم هم چیزی نوشته یا گفته باشم٬ باز با نظر کار‌شناسان آن را بررسی کنید. در این وضعیت٬ اظهارات آقای سیدمحمد خامنه‌ای تماما غیرقابل اثبات هستند٬ هیچ مبنای واقعی و سندی ندارد. چون از کسانی صحبت می‌کند که خودشان امروز نیستد از خودشان دفاع کنند.

غفاری تاکید کرد: ایشان اصلا سابقه مبارزاتی یا حضور در جبهه‌های سیاسی را نداشته است. در دوران جنگ که خانه و زندگی همه زیر تهدید بود و بهترین بچه‌های انقلاب شهید می‌شدند و حتی خود مقام معظم رهبری لباس جنگ بر تن داشتند و در صحنه‌های نبرد بودند٬ ایشان کجا بودند.

این فعال سیاسی و مبارزاتی انقلاب سیاسی بیان کرد: امام در نامه‌ای به وی و بعضی از این افراد نهیب زد و خطاب به آنها گفت چرا مانند دشمنان سخن می‌گویید و برای آنها از لفظ " این تذهبون " استفاده کرد، که می‌شود آن را تند‌ترین لفظی دانست که امام نسبت به نیروهای داخلی گفته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب این سوال را طرح کرد که از این دست حرف‌ها چه بیرون خواهد آمد. با تهمت زدن به آقای شهید بهشتی و رفسنجانی چه دستاوردی حاصل می‌شود. آن هم در حالی که امام درباره شهید بهشتی فرمود مظلومیت او بالا‌ترین نشان ارزش او است. تحمل و قدرت این بزرگوار هم باعثشد امام از ایشان به عنوان مشاوران دست اول استفاده کند.

حجت‌الاسلام هادی غفاری گفت در اینگونه مسائل٬ گویا برخوردهای دوگانه وجود دارد چراکه اگر افرادی غیر از اصولگرایان چنین حرف‌هایی می‌زنند یا نشریه‌ای اصلاح‌طلب٬ چنین صحبت‌هایی را منتشر می‌کرد٬ یقینا آن فرد با مشکل مواجه می‌شد و آن نشریه توقیف می‌شد. اینها برخوردهای دوگانه‌ای است که همیشه نسبت به آن انتقاد داشته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز