خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه پژوهشی تمدن و توسعه اسلامی در روز دانشجو؛

در اصول و مبانی انقلاب٬ اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۲۷

اصول و مبانی انقلاب اسلامی مربوط به اهل بیت می‌باشد و نباید طوری باشد که هرکسی با کوچک‌ترین نارضایتی بتواند به این اصول و مبانی حمله کند و ما در این اصول و مبانی اصلی اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم بلکه این اصول ثابتی است و غیرقابل تحول و تغییر است. بنابراین بحثها باید بر سر روش ها و مدیریت ‌ها باشد.

رئیس موسسه پژوهشی تمدن و توسعه اسلامی در مراسم روز دانشجو که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در این دانشگاه برگزار می شد٬ گفت: انقلاب اسلامی دارای ۴ رکن اصلی است از جمله استقلال آزادی جمهوریت و اسلام که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بحثدرباره این ۴ رکن آغاز شده است که ما با توجه به این اصول در حال شکل‌گیری نوعی گفتمان در سطح جهان شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس نبوی افزود: بحثاصلی من این است که در فضای سیاسی هر چند ممکن است الگوها و روش‌های مدیریتی گوناگونی شکل بگیرد و هر کدام از اینها به موانع و مشکلاتی برخورد داشته باشند ولی این موضوع به گفتمان اصلی ربطی ندارد و هیچ گونه تجدیدنظری در این الگو پیش نخواهد آمد و ما بتوجه به این الگو توانسته‌ایم گفتمانی در جهان ایجاد کنیم که این قابل انکار نیست و حتی نخبگان کشورهای غربی همچون نیز بر این موضوع معترفند.

نبوی گفت: اصول و مبانی انقلاب اسلامی مربوط به اهل بیت می‌باشد و نباید طوری باشد که هرکسی با کوچک‌ترین نارضایتی بتواند به این اصول و مبانی حمله کند و ما در این اصول و مبانی اصلی اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم بلکه این اصول ثابتی است و غیرقابل تحول و تغییر است. بنابراین بحثها باید بر سر روش ها و مدیریت ‌ها باشد.

رئیس موسسه پژوهشی تمدن و توسعه اسلامی گفت: من در اینجا تاکید می‌کنم اگر کسی به دنبال تغیر و تحول در مبانی اصلی این اصول است بداند کسانی برای حفاظت از این اصول ایستاده و محافظت می‌کنند و ا ین اصول و الگو تغییر و تحول‌پذیر نیست و اگر کسی بخواهد در این اصول زاویه جدید ایجاد کند ما آن را انحراف می‌دانیم. هر چند در عرصه روش‌ها و مدیریت می‌تواند شکل‌های مختلفی به خود داشته باشد.

نبوی اضافه کرد: اگر کسانی به این امید بسته‌اند که در رقابت‌های سیاسی بتوانند تحولی در این اصول ایجاد کنند٬ بدانند این کار ناشدنی است و مبانی انقلاب اسلامی و نظام و حاکمیت اسلامی جزء این گفتمان است.

وی در پایان گفت: از اینجا عرض می‌زنم این مبانی و اصول در هیج مذاکره‌ای قابل معامله نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز