خبرگزاری کار ایران

انتقاد به خط‌مشی صداو‌سیما در گفت‌و‌گوی خانجانی با ایلنا؛

صداوسیما حس انحصار را از دست نداده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۶۸

استراژی رقابت به جای رفاقت٬ هنوز در صدا وسیما و در تعامل با دیگر رسانه‌ها وجود دارد بنابراین صدا و سیما هنوز نقش ملی خود را آنچنان که باید و هست به عهده نگرفته است.

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: صداوسیما هنوز احساس انحصاری را از دست نداده است و این معضلی است که در مورد جایگاه و عملکرد رسانه‌ها امروز با‌ آن روبه‌رو هستیم.

جهانبخش خانجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره وضعیت رسانه‌ای کشور و عملکرد صدا وسیما گفت: بدون تردید رسانه تلوزیونی و صدا و سیما یکی از تاثیرگذار‌ترین رسانه‌ها در سطح کشور است٬ اگر به نظرسنجی‌ها هم رجوع کنیم٬ این موضوع را به خوبی درک خواهیم کرد، علت آن هم که می‌گویم صداوسیما موثر است، بخاطر نوع پوشش و همسان‌سازی ذهنی است که می‌تواند به وجود بیاورد. اگر رسانه‌های دیگر هم اینچنین امکان ملی‌ای داشتند٬ تاثیرگذای آن‌ها حتما به این صورت بود.

وی ادامه داد: این موضوع به نوع ساختار جامعه ما برمی‌گرد، ما در جامعه‌ای درحال توسعه هستیم؛ در کشور در حال توسعه٬ لازم است رسانه‌ها پربار شوند تا بتوانند در تعاملات سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرین باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران افزود: در این وضعیت مشاهده می‌کنیم در کشور ما صداوسیما هنوز احساس انحصاری را از دست نداده است و این معضلی است که در مورد جایگاه و عملکرد رسانه‌ها امروز با آن روبه‌رو هستیم.

خانجانی گفت: در حالی که ما امروز در جهان بی‌مرزی به سر می‌بریم و در برهه زمانی قرار داریم که زمان با سرعت در حال گذر است و ما در نوعی فشردگی زمان روبرو هستیم و اطلاعات به سرعت در حال گذر از همه مرزها است؛ در این وضعیت٬ نفوذپذیری مرز‌ها، دیوار‌ها و فیلتر‌ها نمی‌تواند مانع اطلاع‌رسانی شود.

وی تاکید کرد: بنابراین لازم است امروز در کشور٬ یک تعامل ارزنده و درخور توجه بین همه رسانه‌های مکتوب، مجازی و صدا و سیما وجود داشته باشد، ولی متاسفانه شاهد هستیم یک نوع استراژی رقابت به جای رفاقت هنوز در صدا وسیما در تعامل با دیگر رسانه‌ها وجود دارد بنابراین صدا و سیما هنوز نقش ملی خود را آنچنان که باید و هست به عهده نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز