خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیسیون امور حقوقی و قضایی دادگستری استان تهران اعلام شد:

دادگستری تهران ظرفیت قضایی لازم جهت احراز رتبه مناسب را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۷۹

امروز مسئولیت دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران آن است که علاوه بر جذب نخبگان علمی حوزوی و دانشگاهی در دوران خدمت نیز با روش‌های مختلف از جمله برگزاری نشست‌های قضایی در جهت ارتقاء و افزایش سطح علمی قضات، گام‌های جدی برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین(ع) و تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران امور آموزش دادگستری بر اهمیت موضوع آموزش و نقش آن در حفظ و رشد منابع انسانی و نیز تحقق عدالت در نظم قضایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی افزود: قاضی قطعا باید عالم، بلکه مجتهد باشد، در شرایط ضروری که قاضی مجتهد به تعداد کمی در اختیار نداریم باید از غیر مجتهدین که عالم و آشنا به مسائل قضای اسلامی هستند استفاده نماییم.

وی گفت: در این مسیر هر چه سطح علم، آگاهی و معلومات قضات بیشتر باشد علاوه بر تاثیر مستقیم دانش در تشخیص حق و عدالت در مقام رسیدگی به تناسب بهره علمی، شان و منزلت قاضی نیز ارتقاء می‌یابد و آسیب‌پذیری او نیز کاهش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: امروز مسئولیت دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران آن است که علاوه بر جذب نخبگان علمی حوزوی و دانشگاهی در دوران خدمت نیز با روش‌های مختلف از جمله برگزاری نشست‌های قضایی در جهت ارتقاء و افزایش سطح علمی قضات، گام‌های جدی برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران سپس با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه دادگستری استان ویژگی‌ها و حساسیت‌های قضاوت در این استان گفت: دادگستری استان تهران گرچه با کمبود کادر قضایی مواجه است ولی به لحاظ وجود قضات عام و فرهیخته از بضاعت و ظرفیت لازم جهت احراز رتبه مناسب در نظام قضایی اسلام برخوردار می‌باشد.

کمیسیون بررسی امور حقوقی و قضایی دادگستری استان تهران به صورت ماهانه با حضور قضاتی از واحدهای قضایی به همت معاونت آموزش برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز