خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری:

نباید با حجاب و عفاف با نگاه سیاسی برخورد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۹۶

هیچ کس خیال نکند روند جامعه ما با بی توجهی و کم توجهی به احکام اسلام و رواج بی بند و باری به راه مقصود خواهد رسید / دستگاه انتظامی کشور موظف است وظایف خود در این زمینه رعایت حجاب و عفاف با کمال دقت به انجام رساند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به لزوم اهتمام همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه نیروی انتظامی در اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: ناجا به وظیفه خود در مورد رعایت حجاب و عفاف عمل می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار سید مسعود جزایری در سخنانی پیرامون موضوع عفاف و حجاب و پرهیز از هر گونه کوتاهی و بی تفاوتی در این زمینه اظهار داشت: چنانچه دستگاههای وابسته به دولت اهتمام لازم را نسبت به رعایت قانون حجاب و عفاف مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی داشته باشند، معضل بد حجابی بسرعت برای همیشه حل خواهد شد.

وی افزود: در هر جامعه و کشوری چنانچه اجرای قوانین و مقررات با ضعف و سستی توسط مجریان دولتی مواجه شود، بروز چالش و ناهنجاری قطعی خواهد بود.

جزایری در ادامه با تبیین نوع مواجهه با پدیده‌های اجتماعی و ضرورت انجام حرکت ایجابی و سلبی در کنار یکدیگر تصریح کرد: حرکت ایجابی و سلبی پیرامون رعایت حجاب و عفاف در جامعه، دستگاههای مسئول باید به وظایف خود عمل کنند و از جمله هر گونه کوتاهی و بی تفاوتی در مورد پدیده زشت اقدامات خلاف عفت عمومی و حجاب اسلامی در اماکن عمومی، سازمان و دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و غیر دولتی، گناهی بزرگ است که قطعاً مدیران و رؤسای سازمان‌های مربوطه بایستی پاسخگوی آن باشند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با تاکید بر اینکه با موضوع حجاب و عفاف و سایر مسائل اجتماعی نباید با نگاه سیاسی و گروهی و جناحی برخورد کرد، گفت: منافع دراز مدت انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی و حرکت پویایی که با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در جهان آغاز شده است باید فراروی مسؤلان و مدیران باشد و نوع نگاه به مقوله‌هایی چون حجاب و عفاف باید در تراز جامعه نمونه و الگو برای بشریت تنظیم و مورد اهتمام قرار گیرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح حرکت‌های غرب گرایانه، ترویج سبک زندگی غیر اسلامی و بی بند و باری جوامع اروپایی و آمریکایی و جوامع غیر دینی و موارد مشابه را بر خلاف حرکت تمدن سازی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: یکی از راهبردهای ابر سرمایه‌داری و صهیونیزم جهانی مانع تراشی در راه تمدن سازی نوین اسلامی است که ترویج فساد و فحشا و سبک زندگی غیر اسلامی و ترویج آموزه‌های اومانیسم و لیبرال دمکراسی از مصادیق بارز آن بشمار می‌آید، در اسناد فراوانی که از دشمنان انقلاب اسلامی در دست است، آنها بر اجرای این راهبرد بزرگ بسیار اصرار دارند.

جزایری در ادامه تصریح کرد: نمی‌شود به بهانه کم کاری نسبت به اقدامات ایجابی و فرهنگی در مورد عفاف و حجاب، جلوی کارهای سلبی را گرفت و اجازه داد چهره شهرهای ما از آراستگی مورد نظر اسلام عزیز فاصله گرفته و با عرفی سازی این ناهنجاری، ‌ نسل های بعدی را در معرض آسیب‌های بیشتر و بی تفاوتی در مورد آموزه‌های اسلام عزیز قرار دهیم و چه بسا ضمن ترویج قانون گریزی به ترویج گناه و بی مبالاتی و هموار سازی راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی کمک کنیم.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم اظهار داشت: عده‌ای تلاش می‌کنند حل مسأله بدحجابی را به گونه‌ای سخت و دشوار و حتی دست نیافتنی جلوه دهند، در حالیکه تجربه این مسأله در کشور ما حاکی از آمادگی زنان و مردان فهیم ایران اسلامی برای رعایت این مهم در جامعه است و چنانچه عزم و اراده دولت بر این امر استوار گردد اکثریت جامعه ما نشان خواهد داد خواهان اجرای احکام شرعی دین مبین اسلام و قوانین و مقررات مربوطه هستند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با هشدار نسبت به اینکه هیچ کس خیال نکند روند جامعه ما با بی توجهی و کم توجهی به احکام اسلام و رواج بی بند و باری به راه مقصود خواهد رسید، تاکید کرد: باید از سرنوشت جوامعی که در جاده غرب و تمدن‌های ورشکسته پای نهاده‌ و هویت خود را از دست داده‌اند درس عبرتی گرفت.

جزایری با تاکید بر ضرورت اهتمام همگانی برای اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: در شرایط امروز نباید منتظر بود تا همه دستگاه‌ها با کمال دقت قانون عفاف و حجاب را به اجرا در آوردند و عدم رعایت قانون توسط بعضی سازمان‌ها و دستگاه‌ها بهانه‌ای برای گریز دیگران بشمار آید، هر دستگاهی باید به وظیفه قانونی خود عمل کند تا به مرور سایرین هم به این قافله نور ملحق شوند.

وی تصریح کرد: بر این اساس دستگاه انتظامی کشور موظف است وظایف خود در این زمینه رعایت حجاب و عفاف با کمال دقت به انجام رساند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به رسالت و وظایف خطیر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: چنانچه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان دستگاه متولی قانون گذار پیگیر اجرای مصوبه خود در زمینه عفاف و حجاب باشد، قطعاً وضعیت جامعه در این زمینه به طرف اصلاح حرکت خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز