خبرگزاری کار ایران

علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا:

به تمدید قرار بازداشت غنچه قوامی اعتراض کرده‌ایم / موکلم هیچ گرایش سیاسی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۳۷

موکلم که اکنون ۷۲ روز است در بازداشت به سر می‌برد، به خاطر تماشای بازی تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی به ورزشگاه آزادی رفته بود که آنجا بازداشت شد.

وکیل غنچه قوامی از اعتراض به تمدید قراربازداشت موکل خود خبرداد و گفت: رسیدگی به این اعتراض به دادگاه ارجاع شده و امیدواریم قرار بازداشت قوامی نقض شود.

سید محمود علیزاد طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا به تشریح آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی پرداخت و گفت: موکلم که اکنون ۷۲ روز است در بازداشت به سر می‌برد، به خاطر تماشای بازی تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی به ورزشگاه آزادی رفته بود که آنجا بازداشت شد. این در حالی است که پیش از این بازی، معاون امور زنان رییس جمهور در مصاحبه ای از بانوان دعوت کرده بود که در ورزشگاه حضور یابند و موکل من نیز با تصور اینکه این حضور و دعوت قانونی است، به ورزشگاه رفته بود.

وکیل غنچه قوامی ادامه داد: پس از ۲۴ ساعت بازداشت، موکلم آزاد می شود و پس از یکی دو روز که برای گرفتن مدارک خود مراجعه می کنند از سوی ماموران دستگیر و تا هم اکنون نیز بازداشت وی ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه از محتویات پرونده موکلم هیچ اطلاعی ندارم، اظهارکرد: اخیرا قرار بازداشت غنچه قوامی تمدید شد که نسبت به این قرار اعتراض کرده ایم و پرونده برای بررسی اعتراض به قرار به دادگاه ارجاع شده و امیدوارم قراربازداشت موکلم نقض و وی آزاد شود.

علیزاده طباطبایی با تاکید براینکه موکلش هیچ گونه فعالیت و گرایش سیاسی ندارد، گفت: پدر موکلم از پزشکان و جراحان متبحری است که در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضورداشته و به مداوای رزمندگان پرداخته است.

هوشنگ اعظم قوامی پدر غنچه قوامی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: دخترم پس از فراغت از تحصیل برای خدمت و کمک به سرزمین مادری اش به کشور بازگشت و هیچ گونه فعالیت سیاسی انجام نمی داد.

وی با طرح این پرسش که مگر فرزندم تروریست یا جانی است که بیش از ۷۰ روز در بازداشت بوده و هیچ اطلاعی از پرونده وی ارائه نمی شود، ادامه داد: تاکنون نامه های مختلفی را برای رییس قوه قضاییه، رییس جمهور، دادستان و برخی از مقامات ارشد ارسال کرده ام اما هیچ یک به این نامه ها پاسخی نداده و اعلام نمی کنند که دخترم به چه دلیل و اتهامی در بازداشت بسر می برد.

قوامی با اشاره به حضور خود در مناطق جنگی در طول دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: بنده و خانواده ام هرچه که در توان داشتیم برای حفظ نظام بکار گرفته ایم و حالا مشخص نیست که دخترم چرا و به چه دلیلی در بازداشت بسر می برد و از وضعیت وی خبری به ما نمی دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز