خبرگزاری کار ایران

پدافند هوایی خاتم الانبیاء و پدافند غیرعامل تفاهمنامه مشترکی امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۴۲

پدافند غیرعامل بدون پدافند عامل معطل و پدافند عامل بدون غیرعامل دفاعی باز و پرخطر و با ریسک بالاست و اگر این دو با هم عجین شوند، ما دفاعی بازدارنده و کم‌هزینه خواهیم داشت.

پدافند هوایی خاتم الانبیاء و پدافند غیرعامل تفاهمنامه مشترکی امضا کردند

نشست خبری مشترک فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی و سردار غلامرضا جلالی برگزار شد که به تفاهم‌نامه دفاعی زیرساختی بین این دو نهاد اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست امیر اسماعیلی با بیان اینکه پدافند غیرعامل و عامل از گذشته با همدیگر عجین بوده و همکاری‌های خوبی در راستای دفاع پایدار داشته‌اند، گفت: پدافند عامل نیازمند پدافند غیرعامل در حوزه‌های زیرساختی، فرهنگی، آموزشی و همچنین مردمی کردن دفاع است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری از تاثیرگذاری دو حوزه دفاعی پدافند عامل و غیرعامل اظهار داشت: پدافند عامل و غیرعامل مکمل یکدیگر و دو عنصر دفاعی جدایی‌ناپذیر هستند.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل بدون پدافند عامل معطل و پدافند عامل بدون غیرعامل دفاعی باز و پرخطر و با ریسک بالاست و اگر این دو با هم عجین شوند، ما دفاعی بازدارنده و کم‌هزینه خواهیم داشت.

در ادامه این نشست، سردار جلالی تصریح کرد: دشمن ما در مقابل ما واحد عمل می‌کنند و ما نیازمندیم در مقابل آنها هماهنگ و متمرکز عمل کنیم. آنها صحبت از دکترین هوشمند می‌کنند و ما نیز لازم داریم برای مقابله از دفاع هوشمند بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: ما در حوزه‌های بهره‌برداری، تعامل و برادری در جهت دفاع پایدار با پدافند عامل در هماهنگی هستیم و دفاع در حوزه‌های هوایی و زیرساخت‌ها در کشور در گرو تعامل و همکاری پدافند عامل و غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تفاهم‌نامه مورد انعقاد امروز بیان کرد: امروز یک تفاهم‌نامه اجرایی درباره تعامل و ملاحظه‌های دفاعی در حوزه زیرساخت‌ها در جهت دفاع خوب و کم‌هزینه امضا شد. همچنین در حوزه تحقیقاتی و سایبری کارگروه مشترکی در جهت دفاع پایدار تشکیل شد.

سردار جلالی ادامه داد: در حوزه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی عمومی قرار شد بین دو پدافند عامل و غیرعامل همکاری‌هایی شکل بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان تاکید کرد: دفاع از زیرساخت‌های کشور در گرو این نوع تعامل‌ها و همکاری‌هاست که بتواند مبدا یک حرکت خوب و درست در جهت دفاع هوشمند باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز