خبرگزاری کار ایران

حکم محکومیت بهزاد نبوی قطعی شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۶۵۶

موکل بنده به این نتیجه رسید که اگر دوباره همین مطلب تکرار شود و در مورد آن تحقیق لازم به عمل نیاید، اعتراض بی فایده است و برای همین از تجدید نظر خواهی نسبت به دادنامه صادره علیه خود منصرف شد و در نتیجه حکم صادره قطعی گردید.

وکیل بهزاد نبوی از قطعیت حکم محکومیت موکل خود به جزای نقدی بدل از یکسال حبس خبرداد.

صالح نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پرونده بهزاد نبوی یادآور شد: آخرین پرونده بهزاد نبوی در سال ۹۱ تشکیل شد که در این پرونده به بیانیه‌های منتشر شده توسط زندانیان بند ۳۵۰ اوین اشاره شده که به وسیله نبوی امضا شده و یا اینکه از طریق صفحه فیسبوکی منتسب به موکلم مطالبی در این خصوص منتشر شده است. در حالیکه نبوی از بدو دستگیری و همچنین در طول دوران محکومیت هیچ‌گاه در بند ۳۵۰ نبوده است.

وی افزود: موکل بنده همواره در سوئیتی در بند دو الف به همراه چند نفر دیگر دوران حبس خود را سپری می‌کرد و در بازپرسی و دادگاه امضای این بیانیه‌ها را تکذیب کرده و از گذاشتن نام خود در زیر این بیانیه‌ها اعلام بی‌اطلاعی کرده است. به علاوه اینکه وی به محض اطلاع از این جریان از طریق خانواده‌های زندانیان سیاسی و فعالان سیاسی از آنها خواسته که از آوردن نام نیکبخت در ذیل بیانیه‌ها بدون اطلاع قبلی خودداری کنند.

وکیل بهزاد نبوی خاطرنشان کرد: موکلم به همراه ۶ نفر از مقامات دولت‌ اصلاحات شکوائیه‌ای را علیه یکی از سرداران به جهت مصاحبه او به دادسرای نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران تقدیم کرده و این شکوائیه به ثبت رسیده است. وی جز این، متن دیگری را امضا نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه موکلم بارها اعلام کرده که شخصا صفحه فیسبوکی ندارد گفت: اگر هم کسانی به نام او صفحه‌ای را راه‌اندازی کردند، بدون اطلاع او بوده است. ضمن اینکه هیچ مطلب خلاف موازین قانون در صفحات منتسب به او منتشر نشده است و اغلب مقامات مسئول کشور نیز مستقیما و یا توسط دیگران اقدام به ایجاد صفحه فیسبوک برای خود کرده‌اند و چون شنیده شده که تخلفی در این خصوص مطرح نیست و نفس عضویت در فیسبوک نیز غیر قانونی نیست راجع به آن نیاز به صحبت بیشتر نیست.

وکیل بهزاد نبوی تاکید کرد: اتهامات انتسابی تحت عنوان تبلیغ علیه نظام هم از لحاظ ماهیت و هم از لحاظ شکل فاقد ادله اثبات کننده بوده و به همین جهت علیرغم بیان این موضوعات توسط بنده و موکلم وتقدیم لوایح مفصل، بهزاد نبوی به بالاترین میزان مجازات مقرر برای جرم تبلیغ علیه نظام محکوم شد.

وی افزود: موکل بنده به این نتیجه رسید که اگر دوباره همین مطلب تکرار شود و در مورد آن تحقیق لازم به عمل نیاید، اعتراض بی فایده است و برای همین از تجدید نظر خواهی نسبت به دادنامه صادره علیه خود منصرف شد و در نتیجه حکم صادره قطعی گردید.

نیکبخت یادآور شد: دادگاه صادر کننده حکم با توجه به سابقه بیماری بهزادنبوی و ادامه آن در طول زندان، حکم یکسال حبس او را به جزای نقدی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال تبدیل نمود واین پرونده به اجرای احکام ارسال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز