خبرگزاری کار ایران

شیرزاد در گفت‌وگو با ایلنا: / تکرار /

کسانی که در جریان اصلاحات برای خود جای خوبی باز نکنند، در انتخابات کنار می‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۹۹

ما می‌توانیم از شخصیت‌های سیاسی مختلف درخواست کنیم که اگر چارچوب کلی اصلاحات را می‌پذیرند می‌توانند در انتخابات مجلس آینده از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار باشند و در مقابل مزایای آن را نیز در کنار خود داشته باشند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گروه‌هایی که در انتخابات نتوانند در جریان اصلاحات برای خود جای خوبی باز کنند، قطعا در نهادهای تصمیم‌گیر اصلاح‌طلبان کنار خواهند رفت.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تاکید سید محمد خاتمی بر لزوم حضور احزاب تابلودار در فعالیت‌های آینده اصلاح‌طلبان گفت: قطعا این حرف کاملا منطقی است در مجموعه نیروهایی که هویت سیاسی مشخصی دارند، اگر قرار باشد ابهام و دو پهلوگویی وجود داشته باشد، دیگر نمی‌توان در چارچوب یک مجموعه حرکت کرد. بلکه باید حرکات شفاف و روشنی داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب انتقادات برخی در خصوص فردگرا بودن شورای مشورتی خاتمی را وارد ندانست و گفت: اصلاح‌طلبان هم از احزاب موثر و هم از افراد برجسته تشکیل می‌شوند، بنابراین اینکه بخواهیم جریان اصلاحات را صرفا محدود به احزاب کنیم، منطقی نخواهد بود.

وی افزود: برای مثال شخصیتی مانند عبدالله نوری عضو شورای مرکزی هیچ حزبی نیست. بنابراین نمی‌توان گفت صرف اینکه این فرد جزو هیچ حزب اصلاح‌طلبی نیست، نمی‌تواند در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان حضور داشته باشد. چنین چیزی معقول و قابل اجرا نیست.

شیرزاد با اشاره به انتخابات آینده مجلس یادآور شد: قطعا در این انتخابات کسانی موفق خواهند بود که صرف نظر از بازی‌های دوپهلو با شفافیت با مردم سخن بگویند البته در ماه‌های آینده فرصت کافی برای بحثو بیان مواضع افراد بیشتر فراهم خواهد شد و اخلاقی نیست که بخواهیم از هم‌اکنون فردی را با یک برچسب خاص مورد خطاب قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم از شخصیت‌های سیاسی مختلف درخواست کنیم که اگر چارچوب کلی اصلاحات را می‌پذیرند می‌توانند در انتخابات مجلس آینده از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار باشند و در مقابل مزایای آن را نیز در کنار خود داشته باشند.

شیرزاد تاکید کرد: ما به کسی برچسب نخواهیم زد. کسانی که در انتخابات نتوانند در جریان اصلاحات برای خود جای خوبی باز کنند، قطعا در نهادهای تصمیم‌گیر اصلاح‌طلبان کنار خواهند رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز