خبرگزاری کار ایران

جزئیات دیدار حزب آزادی با آیت الله هاشمی؛

نشان آزادی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهدا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۱۴

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد که رهبری بر استقرار و تداوم کرسی‌های آزاداندیشی دینی تاکید دارند، اما افرادی هستند که این کرسی‌ها را به محاق می‌کشند، بنابراین باید تلاش کنیم تا نیت رهبری در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به عرصه ظهور برسد.

دبیرکل حزب آزادی گفت: در کنگره آینده حزب، نشان آزادی به آیت الله هاشمی اهدا خواهد شد.

مجید محتشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام خبر دیدار شورای مرکزی حزب آزادی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در این دیدار بنده به عنوان دبیر کل حزب، منظومه فکری تشکل خود را بیان کردم و بر اینکه اندیشه ما روی شعار بنیادین انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، تاکید داشتم.

وی افزود: در این دیدار همچنین آیت الله هاشمی با تاکید بر ضرورت استقرار آزادی در یک کشور گفت که بحثآزادی یک امر فکری است که اسلام به شکل تام و تمام به آن پرداخته است.

دبیرکل حزب آزادی یادآور شد: آیت‌الله هاشمی این را نیز بیان کرد که اصولا هدایت الهی جز با آزادی میسر نمی‌شود و آزادی امری فطری است و در اظهارات خود با اشاره به آیاتی از قران کریم عنوان کردند که آیات متعددی بر آزادی تاکید دارند.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی همچنین اشاره کردند که کتابچه‌ای تحت عنوان آزاداندیشی اسلامی را تالیف کرده و در آن به دیدگاه اسلام در مورد آزادی پرداخته است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین عنوان کرد که رهبری نیز بر استقرار و تداوم کرسی‌های آزاداندیشی دینی تاکید دارند، اما افرادی هستند که این کرسی‌ها را به محاق می‌کشند بنابراین باید تلاش کنیم تا نیت رهبری در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به عرصه ظهور برسد.

محتشمی خاطرنشان کرد: به گفته آیت الله هاشمی با آزادی می‌توان تحول بزرگی را در کشور بوجود آورد.

وی گفت: در این دیدار همچنین بنده اعلام کردم که این جلسه مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره حزب آزادی است که به زودی برگزار خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: در کنگره قبل اعضا به اتفاق آرا تصویب کردند که در کنگره آینده نشان آزادی به پاس یک عمر خدمات آیت‌الله هاشمی در زمینه توسعه آزاداندیشی به وی اهدا شود. بنابراین در کنگره اخیر این نشان تقدیم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد شد. آیت‌الله هاشمی نیز تشکر خود را از این مساله اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز