خبرگزاری کار ایران

رییسی در جمع خانواده شهدا و ایثارگران قوه‌قضاییه:

دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی عین عقلانیت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۰۱۳

روش و تاکتیک ممکن است با توجه به دوره‌های مختلف تغییر کند اما راهبرد استراتژیک و ارزش‌ها نیز ثابت است و تغییر نخواهد کرد.

معاون اول رییس دستگاه قضایی گفت: دشمن ستیزی و دشمن‌شناسی عین عقلانیت است.
به گزارش ایلنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با حضور در جمع خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی، جلسات برگزاری با حضور خانواده شهدا را صرفا یک امر تشریفاتی ندانست و گفت: این جلسات پیام‌ها و سرفصل‌هایی از درس‌آموزی برای بازماندگان و همکاران ما در دستگاه قضایی دارد.
معاون اول قوه‌قضاییه تکریم خانواده شهدا را قدرشناسی از ایستادگی عزیزان آنها در مقابل دشمنان عنوان کرد و وافزود: تکریم از این خانواده‌ها جزو وظایف ماست؛ زیرا دستگاه قضایی در یک حرکت جهادی می‌تواند به اهداف بلندش برسد. همچنین مدیریت جهادی می‌تواند فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کند.
رییسی با بیان اینکه باید حق را شناخت و به آن گرایش پیدا کرد، گفت: خیلی‌ها در طول تاریخ حق را نشناخته‌اند و برخی نیز به حق گرایش پیدا کردند، اما به آن پایبند نبودند در واقع این موارد بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه امروز حرف از اعتدال است، اما باید دانست که شاخص اعتدال چیست، تصریح کرد: افراط‌گر و تفریط‌گر آن است که یکی از ولی خدا عقب بماند و دیگری جلو بزند. بنابراین شاخص اعتدال ولی خداست. شهید بهشتی اجرای قانون اسلام، حد و قصاص را لازم و مفید می دانست و در دفاع از حریم دین سر از پا نمی‌شناخت.
معاون اول رییس دستگاه قضایی از ایستادگی در مقابل ارزش‌ها به عنوان عین عقلانیت یاد کرد و افزود: موضوع دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی نیز عین عقلانیت است و وجه مشترک بین همه شهدا و شهید بهشتی بی‌اعتمادی به دشمن است.
وی با تاکید بر لزوم شناختن راه، روش و سلوک شهدا اظهار کرد: شاخص خط امام راحل، دلدادگی و اعتماد به مردم و دوست داشتن مردم است.
معاون اول قوه‌قضاییه به ملاقات‌های مقام معظم رهبری با خانواده شهدا اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون اتفاق نیفتاده است که مقام معظم رهبری هفته‌ای به خانواده شهدا سر نزنند و شخصا ایشان نزد خانواده شهدا می‌روند.
معاون اول رییس دستگاه قضایی یکی دیگر از شاخص‌های امام راحل را پشتیبانی از ولایت فقیه دانست و گفت: روش و تاکتیک ممکن است با توجه به دوره‌های مختلف تغییر کند اما راهبرد استراتژیک و ارزش‌ها نیز ثابت است و تغییر نخواهد کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا و جانبازان قوه قضاییه تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز