خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام اختری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

نسبت به شناخت تاریخ ائمه کم‌کاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۴۷۳

جایگاه امامان بسیار رفیع است و برای رسیدن به آگاهی نسبت به این جایگاه، نیازمند کارهای گروهی و علمی فراوانی هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: متأسفانه در جامعه ما به شناخت ائمه و آگاهی به تاریخ ائمه و حقایق امامت کمتر پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت طی سخنانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران به پاسداشت شخصیت امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و گفت: متأسفانه در جامعه ما نسبت به شناخت ائمه و آگاهی به تاریخ ائمه و حقایق امامت کمتر پرداخته شده است. البته نه اینکه کارهای صورت گرفته کم باشد بلکه باید عمق شناخت خود را بسیار عمیق کنیم.

وی افزود: جایگاه امامان بسیار رفیع است و برای رسیدن به آگاهی نسبت به این جایگاه، نیازمند کارهای گروهی و علمی فراوانی هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با تأکید براین مسئله که باید مردم و بخصوص شیعیان علی بن ابیطالب را برای مقابله با حرکت‌های تهاجمی مجهز کنیم و شناخت اصل این تجهیز است، گفت: ما امروز در مجمع جهانی اهل بیت برای آشنایی بیشتر با شخصیت امامان و ائمه اطهار و به خصوص امام حسن مجتبی(ع) فراخوانی برای مقاله نویسی دادیم که در این بین ۱۲۰ مقاله به دست ما رسیده است که ۸۰ مقاله قابل عرضه است.

حجت الاسلام اختری تصریح کرد: کمیسیون‌هایی در این رابطه برگزار می‌شود تا مباحثلازم را مورد توجه قرار دهند. شناخت صحیح از سیره زندگی امامان و بخصوص امام حسن مجتبی(ع) و فراهم کردن زمینه های این شناخت وظیفه ما است تا انشاالله روز به روز بر پیروان مکتب اهل بیت نیز افزوده شود.

وی با دعوت از همه متفکران اسلامی برای نشر بهتر کتب‌های شناخت ائمه اطهار، اظهار داشت: کمک متفکرین در این زمینه بسیار مهم و مطلوب خواهد بود. امیدواریم کتابهای ارزشمندی در این زمینه در اختیار مردم قرار گیرد و تلاش می‌کنیم این کتب را به زبان ‌های مختلف در دنیا منتشر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز