خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین:

مجمع عمومی جامعه مدرسین به دور از افراط و تفریط حرکت می کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۷۵

این مجمع بازوی جامعه مدرسین بوده و در راستای اهداف مراجع و رهبری حرکت می کند / این مجمع با ۳۲۷ عضو به اضافه اعضای جامعه مدرسین کار خود را آغاز می کند / باید به نقطه ای برسیم که تمام تشکل های اساتید موجود در حوزه های علمیه، تعطیل و مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به عنوان کار واحد و منسجم فعالیت کند.

ایلنا: رئیس هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مسائل مختلف حوزوی، سیاسی و اجتماعی و مسائل مرتبط با نظام جمهوری اسلامی، با پرهیز از افراط و تفریط ورود کرده تا در راستای اهداف مراجع معظم تقلید و مقام معظم رهبری حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به منظور آغاز فعالیت های جدی مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: جایگاه جامعه مدرسن حوزه علمیه قم و تأسیس آن، به زمان مرجعیت آیت الله العظمی بروجردی(ره) بر می گردد.

وی با بیان این که همواره بزرگان حوزه، توقعات خود از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را برای ترقی حوزه های علمیه کشور و نیل به اهداف متعالی به اعضای آن می گویند، گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جایگاه با عظمتی است، که همواره مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری، علم و پرچم حوزه علمیه قم را بر شانه های پرمسئولیت آن گذاشته اند.

رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال ۸۹ به استان قم، یکی از مطالبات جدی ایشان، توسعه کمی و کیفی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

وی با بیان این که در زمان های مختلف، مراجع تقلید مختلفی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بودند که البته بخشی از آن ها به لقاءالله پیوسته اند، گفت: اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همواره وظایف خود را در مباحثسیاسی، اجتماعی، علمی و انقلابی ایفاء کرده و خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال افزود: برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شخصیت های برجسته ای بودند که یا به لحاظ پست مهم مرجعیت، فرصت حضور در جلسات جامعه مدرسین را نداشتند یا این که روح شان به لقاءالله پیوسته و به این ترتیب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حضور پرفیض این بزرگان و علما محروم شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس جامعه مدرسین باید تدبیری می اندیشید که دایره اعضاء آن گسترده تر از وضعیت فعلی شده و با حضور اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه های علمیه سراسر کشور، در جریانات مختلف حوزه و کشور ورود کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: بر این اساس، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساسنامه ای را تدوین کرد که بر اساس آن، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل شد.

وی گفت: قطعا مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که متشکل از اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه های علمیه سراسر کشور است و با عضویت همه اعضای فعلی جامعه مدرسین فعالیت می کند، ظرفیت بالایی است و می تواند اهدافی که از سوی مراجع عظام تقلید برای رشد حوزه های علمیه تبیین می شود را عملیاتی کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال افزود: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با وسعتی که خواهد داشت، می تواند یک پشتوانه ارتباطی و فکری قوی، در جریانات مختلف کشور و حوزه های علمیه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دیداری که هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله یزدی رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشتیم، ایشان به نقش و جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید داشتند و گفتند که مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز، در مباحثمختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و مسائل مطرح دیگر در امت اسلامی، باید اهل ارائه دیدگاه بوده و در مسائل مختلف " لا و نعم "{آری و خیر} داشته باشد؛ همچنانکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مباحثمختلف مرتبط با انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، دفاع از ولایت فقیه و رهبری دغدغه داشته است.

رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین، و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که متشکل از اعضای قدیم و جدید آن است، پشتیبان نظام و رهبری بوده و در جریانات مختلف ورود پیدا کرده و خوشبختانه تا کنون مورد رضایت رهبری، مراجع و ارکان حوزه بوده ایم و انشاالله مورد رضایت امام زمان(عج) نیز خواهیم بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر، اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را، ۳۲۷ عضو جدید به اضافه اعضای سابق و موجود جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل می دهند و این موضوع در برنامه ها و اساسنامه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان این که اولین جلسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل شده و جلسه بعدی برای تشکل کارگروه ها فردا تشکیل خواهد شد، گفت: در اولین فرصت خدمت مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب خواهیم رسید و با بهره گیری از نظرات مراجع و بزرگان، راه خود را ادامه خواهیم داد.

وی در تشریح عضویت های افراد در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، چه از اساتید کنونی حوزه و چه از کسانی که از قم مهاجرت کردند، نسبت به جذب شان به مجمع عمومی اقدام و این افراد برای عضویت نهایی در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه کشور پیشنهاد خواهند شد.

رئیس حوزه علمیه استان قم، در پاسخ به شبهه یکی از خبرنگاران در خصوص نظر آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم در خصوص تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: اتفاقا نظریه آیت الله العظمی مکارم شیرازی مخالفت با تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نبود، بلکه ایشان نسبت به این موضوع نظر داشتند که اساسنامه این مجمع، در قالبی تدوین شود که تمام تشکل های اساتید سطوح عالی موجود در حوزه های علمیه، تعطیل و مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به عنوان کار واحد و منسجم در حوزه، کار خود را شروع کند.

وی با بیان این که برای تدوین اساسنامه ای برای نیل به اهداف جامعه مدرسین در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دو سال تمام وقت گذاشته شد، گفت: نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر اساس همین مطالب بود و البته برای تحقق تمام نظرات ایشان و دیگر مراجع عظام تقلید نیاز به زمان داریم؛ بر این اساس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با همین ۲۳۷ نفر عضو اولیه کار خود را آغاز کرد تا به آن ایده آلی که مدنظر است برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال در خصوص جایگاه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشکیلات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: مجمع عمومی به عنوان بازوی قوی برای جامعه مدرسین فعالیت می کند و واقعا فراگیر است؛ می توان گفت مجمع عمومی یک بدنه محکمی از جامعه مدرسین است که در مواقع حساس برای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و کلیت حوزه های علمیه و نظام جمهوری اسلامی به میدان آمده و در کنار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مسائل را تجزیه و تحلیل می کند.

وی گفت: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مباحثعلمی و آموزشی حوزه و همین طور تبلیغ، مسائل سیاسی و اجتماعی و مسائل مرتبط با نظام جمهوری اسلامی، با پرهیز از افراط و تفریط ورود می کند تا در راستای اهداف مراجع معظم تقلید و مقام معظم رهبری حرکت کند.

رئیس حوزه علمیه استان قم، در خصوص نقش مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط با عضویت های جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز گفت: در هر زمانی که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیاز به تکمیل و توسعه اعضا در شورای عالی خود داشته باشد، به مجمع عمومی جامعه مدرسین اعلام و مجمع عمومی نیز به واسطه ارتباطاتی که با اساتید مختلف سطوع عالی و خارج فقه حوزه علمیه دارد، افرادی را پیشنهاد می دهد که پس از تصویب در آن شورا، به عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در می آیند.

وی افزود: در شورای عالی که به بررسی نفرات پیشنهادی مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای عضویت در جامعه مدرسین اقدام می کند، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز عضو هیئت رئیسه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که، آیا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم الزام دارد که برای افزودن افرادی به عنوان عضو جدید، افراد معرفی شده از سوی مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را بررسی کند؟ گفت: بله؛ بنابراین است که از این به بعد این گونه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز