خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده‌ علوم‌ اجتماعی دانشگاه‌ تهران

کد خبر : ۱۶۵۰۰۵

انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران، ادامه این روندها را به ضرر فضای عمومی دانشگاهها می‌داند و از ریاست آتی دانشگاه تهران، انتظار دارد تا با به‌رسمیت‌شناختن استقلال دانشکده‌ها، مانع لغو برگزاری برنامه‌ها شود.

انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده‌ علوم‌ اجتماعی دانشگاه‌ تهران با صدور اطلاعیه ای نسبت به لغو برنامه های خود از سوی مسوولین این دانشگاه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در متن این اطلاعیه آمده است: انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده‌ علوم‌ اجتماعی دانشگاه‌تهران؛ در نظر داشت در تاریخ ۲ اردیبهشت برنامه‌ای تحت عنوان «بررسی وضعیت سیاست‌های قومی و اقلیتی در ایران» برگزار کند. در این برنامه قرار بود که جناب آقای حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، به عنوان یک مقام پاسخگو و آقای دکتر فکوهی، عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی، به عنوان تحلیلگر در رابطه با نسبت هویت قومیت‌های قومی با هویت ملی؛ شرکت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: برنامه مذکور، علی‌رغم اخذ مجوز از شورای‌فرهنگی دانشکده علوم‌ اجتماعی؛ از سوی دانشگاه‌تهران به دلیلی نامعلوم، لغو مجوز شد. به همین‌دلیل، انجمن‌اسلامی دانشکده علوم‌ اجتماعی دانشگاه تهران، درخواست برگزاری این برنامه را در تاریخ ۷ اردیبهشت، ارائه کرد که بار دیگر با ممانعت سرپرست دانشگاه تهران، برای برگزاری روبه‌رو شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در برنامه‌ای دیگر، انجمن‌اسلامی دانشکده علوم‌ اجتماعی دانشگاه تهران، قصد برگزاری «تریبون‌آزاد دانشجویی با موضوع بررسی وقایع سیاسی اخیر در کشور» را داشت. این برنامه نیز علی‌رغم داشتن مجوز از سوی شورای فرهنگی این دانشکده، از سوی دانشگاه تهران، مجوز نگرفت.

نویسندگان این اطلاعیه تاکید کرده اند؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی به اطلاع دانشجویان و مسوولین می‌رساند که در طی یک ماه گذشته، با وجود تمام پیگیری‌ها برای برگزاری برنامه در فضای عمومی دانشکده و به رغم مساعدت مسوولین دانشکده، با موانعی از سوی دانشگاه روبه‌رو است. این در حالی است که از نظر دانشجویان، اتخاذ این رویه از سوی مسوولان دانشگاه، در تعارض و تقابل با سیاست‌ها و شعارهای ریاست محترم جمهوری‌اسلامی ایران است و به نوعی ادامه دادن همان روندهای غلطی است که در طی ۸ سال گذشته باعثخدشه دار شدن استقلال دانشگاه و از بین رفتن پویایی فضای عمومی شده‌اند.

در بخش پایانی این اطلاعیه تاکید شده است: انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران، ادامه این روندها را به ضرر فضای عمومی دانشگاهها می‌داند و از ریاست آتی دانشگاه تهران، انتظار دارد تا با به‌رسمیت‌شناختن استقلال دانشکده‌ها، مانع لغو برگزاری برنامه‌ها شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز