خبرگزاری کار ایران

جبهه پایداری در بیانه‌ای تاکید کرد؛

کارگران و معلمان اداره‌کنندگان حقیقی یک جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۰۶

روز کارگر و روز معلم را در آغازین ماه‌های سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " گرامی می‌‌داریم. این دو قشر تأثیر‌گذار، یعنی معلمان، که شغل انبیاء را دارند و پرچم فرهنگ دینی جامعه را بر دوش می‌کشند و کارگران، که چرخ‌های اقتصاد مقاومتی را به حرکت در می‌آورند، نمادهای فرهنگ و اقتصاد هستند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت روز کارگر و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری آورده است: قشر کارگر و قشر معلم سازندگان و تولیدکنندگان اصلی کشور و اداره‌کنندگان حقیقی یک جامعه به حساب می‌آیند.

به گزارش ایلنا، جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر و همچنین سالروز شهادت استاد، آیت‌الله مرتضی مطهری بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز کارگر و روز معلم را در آغازین ماه‌های سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " گرامی می‌‌داریم. این دو قشر تأثیر‌گذار، یعنی معلمان، که شغل انبیاء را دارند و پرچم فرهنگ دینی جامعه را بر دوش می‌کشند و کارگران، که چرخ‌های اقتصاد مقاومتی را به حرکت در می‌آورند، نمادهای فرهنگ و اقتصاد هستند.

" قشر کارگر و قشر معلم سازندگان و تولیدکنندگان اصلی کشور و اداره‌کنندگان حقیقی یک جامعه به حساب می‌آیند. " بر اساس فرهنگ اسلامی، " همه‌ی مردم باید خود را مدیون معلم بدانند؛ چون معلم کسی است که ماده‌ی خام انسانی را به یک نیروی فعال، سازنده، جوشان، مفید، متخصص و عالم تبدیل می‌کند. " همچنین جامعه در برخورداری از مواهب، مدیون کارگر است زیرا " بخش عمده‌ای از کار و تلاش و سازندگی و تولید، روی نیروی انسانی یعنی کارگر متمرکز است. نظام اسلامی حقیقتاً مدیون قشر معلم و قشر کارگر است. در این دو مناسبت اموری شایان توجه ویژه است:

۱. روز معلم یادآور خاطره شخصیتی است که برای دیروز و امروز و فردای کشور معلمی بزرگ و الگویی شایسته در علم و تقوا بود. او متفکری دین شناس، مؤمن، با اخلاص و پرکار بود که پیوند حوزه و دانشگاه را در عمل برقرار نمود. او بازویی فکری و یاوری انقلابی برای ولی فقیه زمان خود در شرایط حساس انقلاب و اسوه پایداری، بصیرت، و مبارزه با التقاط و مکاتب انحرافی بود. استاد شهید مرتضی مطهری همه این ویژگی‌ها را در مجموعه اندیشه‌های، به تعبیر امام راحل(ره)، برخاسته از طهارت روح و قوت ایمان و بی‌استثنا خوب، متبلور ساخت و محور همگرایی اندیشمندان گردید.

۲. بزرگداشت روز معلم تنها برای گرامیداشت شخصیت گذشتگان نیست، بلکه برای یافتن امثال ایشان و قدر‌شناسی از آنان نیز هست. جوانان عزیز و نیروهای انقلابی قدر بزرگانی را که رهبر معظم انقلاب آن ها را پر‌کننده جای خالی مطهری‌ها دانسته‌اند، بدانند. اگر دیروز شخص مطهری را ترور کردند امروز قلم‌های زهر‌آگین دشمنان خارجی و ایادی داخلی خود فروخته و یا نادان و هماهنگ با آنان، شخصیت مطهری‌های زمان را هدف قرار داده‌اند.

در چنین شرایطی، پایداری در برابر هجمه تروریست‌های شخصیت از تکالیف اصلی و اجتناب‌ناپذیر ماست. لازم است جامعه ولایتمدار و با بصیرت برای پیشگیری از تکرار تجربه تلخ ترور شخصیت یاران شجاع ولایت و استوانه‌های فکری و فرهنگی نظام با هوشمندی این توطئه‌ها را خنثی کنند.

۳. تربیت فرزندان آینده انقلاب، به عنوان بخش مهمی از مدیریت جهادی در فرهنگ، بر دوش معلمان امروز سنگینی می‌کند. لازم است معلمان عزیز ضمن آموزش دانش و فناوری‌های جدید و جبران عقب افتادگی ۳۰۰ ساله، که در این سال‌ها به فضل الهی تا اندازه زیادی به دست دانشمندان جوان ما تدارک شده است، روحیه مجاهدت و خودباوری، ایمان، بصیرت، مقابله با سکولاریسم، و دشمن‌شناسی را نیز به دانش‌آموزان و دانش جویان تعلیم دهند. در این راستا، یادآوری ضرورت اجرای سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها و سند تحول آموزش و پرورش به شکل جدی توسط وزرای مربوطه و بدور از هرگونه دخالت و اخلال فتنه‌گران لازم به نظر می‌رسد.

۴. کارگر مفهومی قابل احترام در فرهنگ اسلامی، اما تحقیر شده در فرهنگ اشرافی‌گری است. پیامبر اعظم اسلام(صلی‌الله علیه و آله) بر دستان کارگر بوسه می‌زند؛ در حالی که در جوامع صنعتی به کارگر فقط به صورت یک ابزار تولید می‌نگرند و شخصیت و کرامت انسانی او را نادیده می‌گیرند. از دیدگاه اسلام، کارگر باید به شکلی حکیمانه، هم احساس امنیت شغلی کند و هم احساس کند که ارزش معنوی کار او فهمیده شده است. همان‌گونه که رهبر عظیم الشأن انقلاب امام خامنه‌ای(دام ظله) فرمودند: " سیاستمدارها مثل دیوار نازک و بی‌پشتوانه‌ای هستند که با یک فشار می‌شود آنها را از بین برد. آن چیزی که در مقابل اینها می‌تواند ایستادگی کند، سد محکم ملت‌هاست. " از ابتدای انقلاب دشمن تلاش داشته با استفاده ابزاری از اقشار کارگران و معلمان و زنده کردن خواسته‌های صنفی، آنان را در برابر انقلاب و نظام قرار دهد. به رغم این تلاش‌ها این دو قشر، همواره کم ادعا، پر سود و در یاری انقلاب، مصداق فرمایش امیر‌المومنین(علیه السلام) بوده‌اند که در باره یکی از یارانش فرمود: خدا او را رحمت کند که مؤنه‌ش کم و یاری‌اش بسیار بود.

۵. با توجه به نقش کارگران در تولید داخلی و این حقیقت که کارگران از سرمایه‌های انسانی و پایه‌های قوی و موتور محرک اقتصاد مقاومتی هستند، و نیز با توجه به نقش تأثیر‌گذار آنان در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله حضور گسترده در جبهه‌های دفاع مقدس، لازم است مسئولین محترم ضمن قدر‌شناسی و استفاده بهینه از این ظرفیت عظیم انسانی، نسبت به وضعیت معیشتی وبهداشت و درمان آنان از جمله بیمه درمانی و بازنشستگی مناسب ایشان توجه کافی داشته باشند و بیش از شعار به اقدام بپردازند.

در پایان توفیق و سعادت و کامیابی ملت ایران و مسئولان، بویژه کارگران و معلمان عزیز را از خدای متعال مسألت می‌کنیم و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، طول عمر با برکت ولی امر مسلمین، نصرت اسلام و مسلمانان سراسر جهان، بخصوص ملت‌های مظلوم را از خداوند متعال خواستاریم.

والسلام علینا و علی عباد الله الصالحین

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

۹/۲ / ۱۳۹۳

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز