خبرگزاری کار ایران

جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت برای جلوگیری از سنگ‌اندازی مخالفان، نهادهای مدنی را تقویت کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۴۶

دولت باید با تقویت احزاب و جامعه مدنی راه را بر نظارت نهادهای مدنی بر ارگان‌ها فراهم کند / مهمترین استراتژی مخالفان دولت، ناتوان و ضعیف جلوه دادن دولت در منظر افکار عمومی است / برخی می‌خواهند مردم را از دولت ناامید کنند.

یک نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید درباره وضعیت کشور در هشت سال گذشته شفاف‌تر و صریح‌تر صحبت کند، اذعان داشت: مهمترین استراتژی مخالفان دولت، ناتوان و ضعیف جلوه دادن دولت در منظر افکاری عمومی است.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات و گلایه اخیر رئیس جمهور از برخی جریان‌های سیاسی در سنگ‌اندازی در روند کاری دولت گفت: کسانی در جامعه ما وجود دارند که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شکست خوردند و مردم به آنها نه بزرگی گفتند و اینک نمی‌خواهند خود را با این واقعیت منطبق کنند.

وی با بیان اینکه این افراد دوست ندارند که دولت تدبیر و امید موفق باشد، خاطرنشان کرد: آنها می‌ترسند که با روی کار آمدن دولت جدید، کارنامه‌ و ناتوانی‌شان مشخص‌تر شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: هر چه قدر دولت یازدهم موفق‌تر باشد و بتواند گره‌ها را بازتر کند، موفقیت آنها در باقی ماندن در عرصه سیاسی کشور، کمتر می‌شود و بنابراین برای اینکه شانس باقی ماندن در عرصه قدرت را داشته باشند، هر کاری برای شکست دولت می‌کنند.

جلالی‌زاده در پاسخ به این سوال که مهمترین استراتژی مخالفان دولت اظهار داشت: مهمترین استراتژی مخالفان دولت، ناتوان و ضعیف جلوه دادن دولت در منظر افکار عمومی است و از سوی دیگر، با رفتارهایی می‌خواهند به حامیان دولت این پیام را بدهند که چیزی عوض نشده و از این طریق، مردم را از دولت ناامید کنند.

نماینده مردم سنندج در مجلس ششم در خصوص مهمترین راهبرد دولت در برابر مخالفانش تصریح کرد: تنها کاری که دولت باید انجام دهد این است که قانون را اجرا کند. با اجرای قانون و مبارزه با مفاسد، ویژه‌خواری‌ها و رانت‌ها می توان جلوی اقدامات آنها را گرفت.

وی افزود: راه دیگر، اطلاع‌رسانی دولت در خصوص وضعیت کشور در هشت سال گذشته است. اگر دولت شفاف‌تر و صریح‌تر درباره شرایطی که در کشور در طی این سال‌ها رخ داده است صحبت کند و واقعیت کشور را به مردم بیان کند، می‌بینیم که دیگر آنها کمتر سنگ‌اندازی می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت باید با تقویت احزاب و جامعه مدنی راه را بر نظارت نهادهای مدنی بر ارگان‌ها فراهم کند، یادآور شد: اگر دولت راه را برای فعالیت جامعه مدنی بازتر نکند، قطعا راه برای سنگ‌اندازی مخالفان دولت بیش از این می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز