خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت به دنبال حل مشکلات بدون داد زدن است / در سالهای اخیر سفره های مردم کوچکتر شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۳۲

دولت تدبیر و امید سعی می‌کند با پرهیز از جیغ و داد زدن و رویکردی عقلانی و کارشناسی‌محور مشکلات موجود را حل کند. / نمی‌توان از دولتی که هنوز یکسال از عمرش نیز سپری نشده انتظارات و توقعات شگرفی داشت چرا که این دولت ساختمان ویرانی را تحویل گرفته که ترمیم آن زمان بسیاری می‌برد

یک نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد دولت یازدهم خروج از بن‌بست موجود در مسائل اقتصادی است، اذعان داشت: دولت تدبیر و امید سعی می‌کند با پرهیز از جیغ و داد زدن و رویکردی عقلانی و کارشناسی‌محور مشکلات موجود را حل کند.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تعیین شعار امسال به نام " اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی " توسط مقام معظم رهبری گفت: مسائل اقتصادی یکی از مهمترین معضلات و گرفتاری‌های کشور است که بسیاری از مردم کشورمان در زندگی روزمره خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکید بر مسائل اقتصادی و حل آنها از سوی مقام معظم رهبری در واقع مطالبه‌ای از سوی مردم است که رهبری با ذکاوت آن را بیان می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: متاسفانه کشور ما در طی این سال‌ها با مشکلاتی مانند تحریم، نرخ تورم بالا و همچنین نرخ منفی رشد اقتصادی روبه‌رو بوده که اینها موجب شده مردم کشورمان گرفتاری‌های بسیاری داشته باشند و باید برای خروج از این وضعیت فکری کرد.

قنبری با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی امروز کشور به خاطر سیاست‌های اشتباه دولت پیشین بوده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نه تنها برنامه معقول و کارشناسی شده‌ای برای وضعیت اقتصادی کشور و یک راهبرد مشخص برای توسعه، نداشتیم بلکه چشم‌انداز بیست ساله ایران که از سوی مقام معظم رهبری تائید و ابلاغ شده بود به بهانه‌های سیاسی کنار گذاشته شد و رئیس‌جمهور سابق عملاً می‌گفت هر قانونی را که دلش بخواهد اجرا می‌کند.

وی افزود: همین مسائل موجب شد تا صنایع داخلی دچار رکود شوند، سفره های مردم کوچک‌تر شوند و میزان وابستگی ما به نفت بیشتر شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه رویکرد دولت یازدهم خروج از بن‌بست موجود در مسائل اقتصادی است، اذعان داشت: دولت تدبیر و امید سعی می‌کند با پرهیز از جیغ و داد زدن و رویکردی عقلانی و کارشناسی‌محور مشکلات موجود را حل کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص مسئله فرهنگ نیز بیان کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت مشاهده می‌کنیم که دولت به مسائل فرهنگی بی‌توجه نیست و خواسته‌های فعالان فرهنگی را نیز تا حدودی محقق کرده است و آنها هم از این مسئله راضی و خشنود هستند اما باید دانست که شاید کمتر از سی درصد از نهادهای فرهنگی زیر مجموعه دولت هستند.

وی با بیان اینکه باید نهادهای فرهنگی دیگر نیز در خصوص بهبود وضعیت فرهنگی فعال باشند، یادآور شد: اینکه فقط دولت در عرصه فرهنگی یا در عرصه اقتصادی و هر عرصه دیگری فعالیت کند و فقط از او توقع داشت یک توقع اشتباهی است.

قنبری تصریح کرد: نمی‌توان از دولتی که هنوز یکسال از عمرش نیز سپری نشده انتظارات و توقعات شگرفی داشت، چرا که این دولت ساختمان ویرانی را تحویل گرفته که ترمیم آن زمان بسیاری می‌برد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: حرکت بر محور عقلانیت و تدبیر نشان از این دارد که دولت می‌خواهد همه مسائل موجود در کشور را پایان ببخشد، ولی این منوط به همکاری همه جریان‌ها و نهادهای دیگر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز