خبرگزاری کار ایران

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور خبر داد:

بازدید بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مناطق عملیاتی

کد خبر : ۱۵۵۳۸۳

راهیان نور متعلق به همه مردم است و خاص یک قشر و نهاد نیست و مردم همان‌طور که از روز اول در دفاع مقدس مشارکت و نقش‌آفرینی داشتند، امروز نیز همان مردم هستند که این کار فرهنگی را دنبال می‌کنند چراکه دفاع مقدس، راهیان نور و بسیج از جنس عاشورا هستند و چون در امتداد یکدیگر قرار دارند، همان‌طور که عاشورا هرسال پویا، زنده و به‌روز بزرگ داشته می‌شود و کهنگی ندارد، دفاع مقدس نیز همیشه به‌روز است و کهنگی ندارد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: آمار از ابتدای اردیبهشت ۹۲ تا ۵ فروردین ۹۳ نشان می‌دهد بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و اقشار مختلف از مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، با اشاره به حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی در ایام نوروز و تقارن با ایام فاطمیه(ع) اظهار داشت: خدا را شاکریم که حضور پرشور مردم در راهیان نور با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان شده که یادآور رزمندگان دوران دفاع مقدس است که با روحیه فاطمی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی "، تصریح کرد: اگر بخواهیم مصداق درستی در تحقق فرمان امام خامنه‌ای داشته باشیم باید به مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس و همان نگاهی بازگردیم که در شرایط سخت و دشوار محاصره اقتصادی، با روحیه جهادی و عزم ملی بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور ادامه داد: اگر روحیه دوران دفاع مقدس در کشور حاکم شود و بتوانیم از نوع مدیریت و تجربه آن دوران به‌طور صحیح بهره‌برداری کنیم، به‌طور قطع و یقین باید این تجربه گران‌سنگ را ملاک و معیار قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در اردوی راهیان نور امسال ابتدا احساس ما این بود که ازجهت کمّی نسبت به سال گذشته نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری هستیم، اما آماری که از ابتدای شروع راهیان نور در اردیبهشت سال ۹۲ تا به امروز(۵ فروردین ۹۳) داشته‌ایم، نشان می‌دهد که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و اقشار مختلف مردم از مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غربی بازدید کرده‌اند.

سردار سلیمانی در پاسخ به سؤالی درباره تعامل نماینده دولت با ستاد راهیان نور، تصریح کرد: راهیان نور، کار دل است و یکی از ویژگی‌هایی که در عرصه فرهنگی، تأثیرگذار و شاخص است نیز دلی بودن کار است، چرا که ما معتقدیم میزبان حقیقی ایران سرزمین نور شهدا هستند و شهدا هم به‌خوبی میزبانی می‌کنند.

رییس سازمان اردویی و راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: لازمه خدمت بیشتر خادمان به زائران شهدا، هماهنگی و هم‌افزایی با دولت است و امیدواریم که حضور نماینده دولت، با توجه به بازدید اخیر وی از مناطق عملیاتی و مشاهده فضای راهیان نور، شاهد فعالیت بیشتر از سوی دولت در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و مشارکت مسئولان کشور باشیم.

سردار سلیمانی اضافه کرد: ما فرد خاصی را برای نماینده دولت پیشنهاد ندادیم چراکه این موضوع از اختیارات رئیس‌جمهور است و رئیس دولت نماینده خود را به ستاد معرفی کرد که امیدواریم شاهد هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر باشیم.

وی تصریح کرد: راهیان نور متعلق به همه مردم است و خاص یک قشر و نهاد نیست و مردم همان‌طور که از روز اول در دفاع مقدس مشارکت و نقش‌آفرینی داشتند، امروز نیز همان مردم هستند که این کار فرهنگی را دنبال می‌کنند چراکه دفاع مقدس، راهیان نور و بسیج از جنس عاشورا هستند و چون در امتداد یکدیگر قرار دارند، همان‌طور که عاشورا هرسال پویا، زنده و به‌روز بزرگ داشته می‌شود و کهنگی ندارد، دفاع مقدس نیز همیشه به‌روز است و کهنگی ندارد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور افزود: یکی از بسترهایی که می‌تواند با جنگ نرم دشمن مقابله کند، همین عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز