خبرگزاری کار ایران

زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت باید از رسانه‌های مستقل حمایت کند / رسانه های مخالف دولت شمشیر را از رو بسته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۶۷

امروز رسانه‌های مستقل تحت فشار سنگین رسانه‌ها و جریان‌های هستند که خارج از چارچوب قانونی، بر آنها اعمال فشار می‌کنند و یک فضای جانکاه را بر آنها اعمال کردند / رسانه‌های منتقد دولت پس از پیروزی آقای روحانی، در رویارویی با دولت جدید، شمشیر را از رو بستند و از این جهت انتقاد و حملات آنها دور از ذهن و شگفت‌انگیز نیست.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد از زیر ضرباهنگ حملات رسانه‌های اقتدارگرا خارج شود چاره‌ای جز حمایت از رسانه‌های مستقل و فراهم کردن فضای باز رسانه‌ای و حمایت از جریان آزاد اطلاعات ندارد.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص حملات و هجمه‌هایی که از سوی رسانه‌های اصولگرا به رئیس جمهور پس از سخنرانی‌اش در اختتامیه جشنواره مطبوعات شد، گفت: خیلی از رسانه‌هایی که نسبت به دولت انتقاد دارند، رسانه‌هایی هستند که قبل از انتخابات حامی آقای روحانی نبودند و دوست هم نداشتند که ایشان رئیس جمهور بشود.

وی ادامه داد: این رسانه‌ها پس از پیروزی آقای روحانی، در رویارویی با دولت جدید، شمشیر را از رو بستند و از این جهت انتقاد و حملات آنها دور از ذهن و شگفت‌انگیز نیست.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه رسانه‌های منتقد دولت در زمان دولت احمدی‌نژاد از وی حمایت کورکورانه می‌کردند، اظهار داشت: این رسانه در آن زمان، آقای احمدی‌نژاد را به عرش اعلا بردند و وی را معجزه لقب می‌دادند که این رویه تا سال ۹۰ ادامه یافت و پس از ماجرای خانه‌نشینی و اعتراض احمدی‌نژاد نیز که با وی زاویه پیدا کردند، چنین رفتاری که با دولت روحانی دارند با ایشان نداشتند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به رای ۱۹ میلیونی روحانی خاطرنشان کرد: این رسانه‌ها که حداکثر رای‌شان چهار میلیون رای است، بعد از انتخابات حتی یک بار از خود سوال نکردند که چرا ما در انتخابات اخیر اقبال مردمی نداشتیم و رای ۱۷ میلیونی‌مان در سال ۸۴ پس از هشت سال به ۴ میلیون تقلیل یافت و این در حالی بود که هم حاکمیت یکدست شده بود و هم کشور در ابتدای آغاز به کار دولت نهم، در بهترین شرایط سیاسی – اقتصادی بود.

وی افزود: این افراد و رسانه‌ها بجای خودانتقادی پس از آغاز به کار دولت، شروع به سنگ‌اندازی و مخالفت کردند و هر روز به بهانه‌ای دولت را آماج حملات خویش قرار می‌دهند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت باید با حمایت از رسانه‌های مستقل جلوی یکدست شدن فضای رسانه‌ای کشور به سمت محافظه‌کاران را بگیرد، تصریح کرد: روحانی باید با رایزنی، گفت‌وگو و اقتدار و کمک گرفتن از عقلای جناح‌های سیاسی و قوای کشور نگذارد همه میدان‌های رسانه‌ای به دست اقلیتی که چهار میلیون پایگاه دارد، بیفتد.

زیباکلام با اشاره به محدود بودن فضای رسانه‌ای رسانه‌های مستقل اذعان داشت: امروز رسانه‌های مستقل تحت فشار سنگین رسانه‌ها و جریان‌های هستند که خارج از چارچوب قانونی، بر آنها اعمال فشار می‌کنند و یک فضای جانکاه را بر آنها اعمال کردند.

این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد از زیر ضرباهنگ حملات رسانه‌های اقتدارگرا خارج شود چاره‌ای جز حمایت از رسانه‌های مستقل و فراهم کردن فضای باز رسانه‌ای و حمایت از جریان آزاد اطلاعات ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز