خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در خطبه‌های پیش از نمازجمعه:

مراکز نیکوکاری در مساجد در حال شکل‌گیری و توسعه است

کد خبر : ۱۵۳۴۳۰

کمیته امداد به عنوان نهادی کارآفرین تلاش دارد تا اوامر مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را درخانواده‌های محروم متبلور بکند. / باید هشدارهای رهبری را جدی گرفت و نباید گذاشت سبک زندگی به یک بحران تبدیل شود. دشمنان نظام اسلامی قبل از تغییر در روش سبک زندگی، تفکر دینی ما را نشانه گرفته‌اند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در مساجد در حال شکل‌گیری و توسعه است، اذعان داشت: این مراکز در جهت انسجام میان مردم طراحی شده و در محلات می‌تواند روح حماسی را زنده کند، هدایت اسلامی را ارتقا و همدردی عمومی را گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین انواری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد خمینی(ره) در ۱۴ اسفند سال ۵۷ گفت: کمیته امداد افتخار دارد در سی‌و پنجمین سالگرد تاسیس خود به عنوان نهادی مقدس، امین و صادق و با همکاری مردم و کمک‌های قابل تقدیر دولت و سایر قوا و راهنمایی‌های مراجع و ائمه جمعه و عنایات و هدایت خاص مقام معظم رهبری فعالیت‌های خود را خدمت و عبادت بداند.

وی با بیان اینکه این کمیته توانسته در طول بیش از سه دهه فعالیت خود در تقویت سرمایه اجتماعی نقش آفرین باشد، خاطرنشان کرد: کمیته امداد توانسته نسبت به تقویب پیوندها و ارتباطات میان مردمی و ایجاد اعتماد و مشارکت آنها در همدلی و مهرورزی نقش داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در ۱۴ اسفند در کلیه مدارس کشور، در ۱۵ اسفند در مساجد و پایگاه‌های بسیج کشور و در ۱۶ اسفند در نمازهای جمعه شاهد به نمایش گذاشته شدن مهرورزی و احسان توسط اقشار اجتماعی بودیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: کمیته امداد در جهت تحقق اهداف ایشان، مجموع برنامه‌های خود را در سه محور تنظیم کرده است؛ اولین برنامه، گسترش حضور و مشارکت مردمی است؛ دومین برنامه، توانمندی و سلامت خانواده‌های محروم است و سومین برنامه، اصلاح سبک زندگی خانواده‌های تحت سرپرستی این نهاد است.

انواری در خصوص اولین برنامه کمیته امداد اظهار داشت: ما توانستیم به تقویت میان پیوندهای میان مردم کمک کنیم، همبستگی اجتماعی را بالا ببریم، سنت‌های حسنه را احیاء و ترویج کنیم، ‌ فرهنگ احسان، تعاون و انفاق را گسترش دهیم و عبادات اجتماعی را افزایش دهیم که ایجاد شبکه نیکوکاری با محوریت مساجد یکی از اقدامات کمیته امداد در امسال با این محوریت بود.

وی با تاکید بر اینکه مسجد به عنوان مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و گرانیگاه پیوند فرد و با جامعه باید مطرح شود، بیان کرد: مسجد می‌تواند به عنوان مرکز فرهنگ‌سازی و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، چرا که مسجد گسترده‌ترین شبکه اجتماعی و پایگاه معرفت، روشن‌بینی و روشنگری و مرکز تفکر، تأمل و اخلاص روح است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در مساجد در حال شکل‌گیری و توسعه است، اذعان داشت: این مراکز در جهت انسجام میان مردم طراحی شده و در محلات می‌تواند روح حماسی را زنده کند، هدایت اسلامی را ارتقا و همدردی عمومی را گسترش دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص برنامه توانمندی و سلامتی خانواده‌های محروم کمیته امداد امام خمینی(ره) ابراز داشت: این برنامه توانسته آثار تخریب‌ها و محرومیت‌های گذشته را ترمیم کند، نگرانی‌های آینده را بکاهد و کرامت و عزت نفس را تقویت کند، استعدادهای بالقوه را فعلیت برساند، فرهنگ کار و تلاش به عنوان یک رسالت و تکلیف دینی را گسترش دهد و به تقویت خوداتکایی و ضرورت سازگاری با محیط و روحیه امید ونشاط در خانواده کمک کند.

انواری با اشاره به برنامه سوم کمیته امداد امام خمینی مبنی بر اصلاح سبک زندگی خاطرنشان کرد: مسئله سبک زندگی از مفاهیم محوری و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و گرانیگاهی است که بسیاری از پدیده های اجتماعی در آن دخیلند.

وی با تاکید بر اینکه همه انبیا و پیامبران آمده‌اند که شیوه و سبک زندگی را ایجاد کنند، ابراز داشت: مکتب اسلام، مکتب چگونه زیستن است و در این مکتب، دین و دنیا معارض یکدیگر نیستند و سبک زندگی اسلامی به دنبال حیات طیب برای مسلمان است و منتظران حضرت موعود(عج) باید سبک زندگی‌شان را به گونه‌ای تنظیم کنند که با اهداف ایشان هم‌راستا باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مسئله تهاجم فرهنگی و هشدارهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید هشدارهای ایشان را جدی گرفت و نباید گذاشت سبک زندگی به یک بحران تبدیل شود. دشمنان نظام اسلامی قبل از تغییر در روش سبک زندگی، تفکر دینی ما را نشانه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در اصلاح سبک زندگی نقش خانواده، ‌ محله، مسجد، اجتماع، حوزه‌های علمیه، دانشگاه و رسانه‌ها باید مورد بازمهندسی قرار گیرد، گفت: ما باید گفتمانی براساس رفع آسیب‌ها ایجاد کنیم. هویت اصلی تمدن غربی مبتنی بر اومانیسم و سکولاریسم است و مسائل و مشکلات دنیای غرب نیز حکایت از افول تمدنش است و تقلید کورکورانه از آن نیز نتیجه جز ذلت ندارد.

سرپرست کمیته امداد افزود: کمیته امداد به عنوان نهادی کارآفرین تلاش دارد تا اوامر مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را درخانواده‌های محروم متبلور بکند.

انواری با بیان اینکه یکی از مسائلی که در اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش اساسی را ایفا کند، مسئله زکات است، تاکید کرد: دولت محترم در بستر زکات می‌تواند بسیار ی از مشکلات مردم بالاخص در حوزه روستایی را حل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز