خبرگزاری کار ایران

حبیبی در نشست خبری: / ۵ /

کار خانه‌احزاب سالهاست که تمام شده است

کد خبر : ۱۵۰۸۶۱

با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی قرار نیست نگاه به بیرون قطع شود، اما نگاه اتکایی نیز نخواهد بود. برخی تصور می‌کنند که اگر با غرب سازش کنیم مشکلات اقتصادی تمام خواهد شد در حالی که این تفکر خطرناک بود ه و بر خلاف اصول انقلاب اسلامی است.

دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی گفت: کار خانه‌احزاب سالهاست که تمام شده است، اما عده‌ای به دنبال نبش قبر آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه نشست خبری خود خبرنگاری با بیان اینکه جریان ‌تند‌رو در ‌حال بازسازی خودبوده و احزاب منحله نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرد‌ه‌اند، شما چه برنامه‌ای برای این موج خیزش دارید، گفت‌: از ابتدای انقلاب شاهد توطئه‌های مختلف برای براندازی نظام بوده‌ایم، ‌ اما در تیر ۸۷ این توطئه‌ها شکل خیابانی به خود گرفت و مردم در ۲۳ تیر ماه‌‌ همان سال به صورت خود جوش به کف خیابان آمده و برای خنثی‌سازی آن حرکت از هیچ اقدامی ابا نکردند سخنران آن روز نیز آقای روحانی بود که امیدواریم همچنان بر سر آن مواضع باشد.

وی ادامه داد: ‌فتنه بعدی سال ۸۸ و حواد‌ثپس از آن بود که مشابهت‌های فراوانی با انقلاب‌های نارنجی از جمله اوکراین داشت، به نظرم در آن زمان نیز گروه‌های با رنگ واقعی نارنجی اما با شمائل سبز وارد خیابان شدند که در ‌‌نهایت در۹ دی با حضور میلیونی پاسخ به سران فتنه و افرادبر انداز داده شد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اخیراً چند ماهی است که برخی جو را متناسب برای فعالیت خود دیده و به دنبال پاک کردن صورت مسئله حوادث۸۸ هستند و حتی مدعی شده‌اند که حاضرند از اتفاقاتی که در آن سال‌ها رخ داده چشم پوشی کنند.

دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به پرسشی دیگری مبنی بر اینکه حزب مذکور شما برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه برنامه‌هایی دارد، اظهار کرد: اگر به برنامه‌های اقتصادی پس از انقلاب اسلامی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که گروهی معتقد بر اقتصاد دولتی بوده و می‌گفتند که بخش خصوصی باید مانند کارمند اقتصاد فعالیت کند. گروه دیگر کسانی بودند که اعتقاد داشتند، دولت باید سیاست‌گذاری برنامه ریزی و نظات کند و امور اقتصادی را به مردم محول کند و در حوزه‌های خاص که از عهده مردم خارج است نیز خود دولت ورود کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین عامل خود مردم بوده و دولت باید اجرا را بر عهده مردم گذاشته و تنها به سیاست گذاری نظارت بپردازد، اظهار‌ کرد: با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی قرار نیست نگاه به بیرون قطع شود، اما نگاه اتکایی نیز نخواهد بود. برخی تصور می‌کنند که اگر با غرب سازش کنیم مشکلات اقتصادی تمام خواهد شد در حالی که این تفکر خطرناک بود ه و بر خلاف اصول انقلاب اسلامی است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد احیای خانه احزاب نیز گفت: ایجاد این خانه به استناد بند قانونی نبوده اما بسیاری از کار‌ها ممکن است در قانون تصریح نشده اما شکل بگیرد. کاری که برای احیای خانه احزاب می‌شود به هیچ وجه جنبه وجیه ندارد، چرا که کار خانه احزاب سالهاست که تمام شده است، اما عده‌ای به دنبال نبش قبر آن هستند.

وی با بیان اینکه در ایران ۲۲۰ حزب به عنوان تشکل سیاسی مجوز فعالیت دارند که بیش از ۱۵۰ مورد آن اصلاً فعالیت نداشته و مابقی نیز به جز چند حزب انگشت شمار فعالیت چشمگیری ندارد، ادامه داد: در دوران اصلاحات با شعار توسعه سیاسی وبرای اینکه برخی تصمیم گیری‌ها در مورد احزاب به نفع جریان اصلاحات باشد، شروع به تاسیس و راه اندازی احزاب کردند تا بتوانند در خانه احزاب رای اکثریت را به خود اختصاص دهند.

حبیبی با تاکید بر اینکه در صورت راه اندازی مجدد خانه احزاب باید اصول و ضوابطی را مشخص کرد، تا بر اساس آن از تشکلهای سیاسی دعوت شود، گفت: خانه احزاب باید یک تشکل صنفی باشد نه جنا‌ح سیاسی، چرا که این امر سم مهلکی برای احزاب بود ه و اصلاح طلبان با نبش قبر آن دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نبی حبیبی در ابتدای این نشست نیز با انتقاد از برخی سیاست‌های فرهنگی دولت یازدهم گفت: معتقدیم در مسائل فرهنگی تکیه اصلی مردم و دولت در تنظیم و ایجاد برنامه‌های فرهنگی باید بر اساس اصول اسلا‌می و قرآنی شکل بگیرد و دولت نمی‌تواند موضع بی‌طرفی در مسائل فرهنگی داشته باشد. شاید این امر برای برخی از وزراء پیش آمده که تصور می‌کنند باید در این حوزه نظر بی‌طرف داشته باشند که این امر بسیار خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان انتظار بی‌طرفی ازدولت را در امور فرهنگی داشت، ادامه داد: کشور‌ها نباید ایدئولوژیک باشند، اما در عمل همه آن‌ها دارای ایدئو‌لوژیک لبیرال دموکراسی هستند و اینکه تلاش می‌کنند در موضوعات فرهنگی و غیر فرهنگی از ایدئولوژیک حرف نزنیم، ‌مصداق رطب خورده‌هایی هستند که منع رطب می‌کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از موضع رو‌حانی در مورد عدم تقسیم هنرمندان به ارزشی وغیر‌ارزشی، گفت: مگر می‌توان شهید آوینی را با هنرمندان هالیوود در یک سطح دانست، نمی‌توان و نه باید نسبت به این امر بی‌تفاوت بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز